Siła Synergii – Czyli Budowanie Efektywnego Zespołu - Szkolenie

Więcej informacji

Siła Synergii – Czyli Budowanie Efektywnego Zespołu - Szkolenie

  • Cele Celem szkolenia jest rozwój umiejętności dotyczących budowania zespołów oraz umiejętnego nimi zarządzania.
    Cele szczegółowe:
    * dostarczenie wiedzy na temat zasad tworzenia zespołu
    * zapoznanie uczestników z fazami rozwoju zespołu
    * prezentacja uwarunkowań skutecznej współpracy
    * nauczenie w jaki sposób diagnozować na jakim etapie rozwoju znajduje się obecnie zespół oraz jak można go skutecznie wzmacniać na kolejnych stadiach
    * zapoznanie uczestników w koncepcją ról zespołowych
    * poznanie przez uczestników indywidualnych ról jakie przyjmują w zespole z możliwościami ich wykorzystania
    * przećwiczenie metod efektywnej komunikacji
    * przedstawienie metod konstruktywnego przezwyciężania sytuacji trudnych i konfliktowych
    * przećwiczenie wybranych kreatywnych metod pracy zespołowej
    * trening metod grupowego poszukiwania rozwiązań, rozwiązywania problemów
    * wypracowanie skutecznych zasad współpracy w zespole
  • Profil słuchacza / wymogi Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich osób zarządzających zespołami: menagerów, liderów, kierowników, koordynatorów. Mogą z niego także skorzystać członkowie zespołów, osoby zajmujące się działaniami HR w firmie, a także wszyscy zainteresowani pracą zespołową.
  • Szczegółowe informacje
    Za wyniki organizacji odpowiada efektywność pracujących w niej ludzi. Stworzenie efektywnego zespołu wymaga pracy innej niż nakierowanej na realizację pracy członków grupy, tj. budowania zespołowego poczucia wartości i celu, rozwijania zdolności współpracy, umiejętności rozwiązywania konfliktów, świadomości i rozumienia znaczenia swoich zasobów na tle zespołu. To co znacząco odróżnia zespół od grupy to rezultaty jakie można osiągnąć dzięki istnieniu więzi i ducha zespołu – porozumienie, wsparcie, synergię.

    Podczas szkolenia poruszane będą aspekty związane z budowaniem efektywnie działających zespołów. Uczestnicy zrozumieją w czym tkwi siła takiej pracy, poznają fazy życia zespołu oraz role, jakie sami obejmują. Nauczą się komunikować oraz rozwiązać konflikty w obrębie pracujących grup.

    Korzyści dla Uczestników szkolenia:
    • Zdobycie umiejętności zarządzania zespołami
    • Zdobycie wiedzy na temat zasad tworzenia zespołu, faz jego rozwoju
    • Zdobycie umiejętności tworzenia i budowania mocnych zespołów
    • Rozwinięci umiejętności współpracy i komunikacji w zespole
    • Zrozumienie jakości pracy zespołowej
    • Zrozumienie interakcji zespołowych, potrzeb i wartości innych członków zespołu
    • Poznanie predyspozycji do przyjmowania określonych ról przez członków zespołu
    • Doskonalenie umiejętności związanych z radzeniem sobie z konfliktami oraz rozwiązywaniem problemów
    • Wypracowanie skutecznych zasad współpracy w zespole
    Metody pracy jakie stosujemy podczas szkolenia:
    Szkolenie prowadzone aktywnymi metodami warsztatowymi, z wykorzystaniem tworzącego się procesu grupowego. Krótkie prezentacje ze strony trenera prowadzącego są początkiem bądź też podsumowaniem prac uczestników: dyskusji, prac indywidualnych, prac w podgrupach. Uczestnicy otrzymają podręcznik, w którym w sposób opisowy i usystematyzowany zawarte są treści szkolenia. Całość uzupełnia prezentacja multimedialna.

    Metodologia pracy oparta jest o cykl uczenia się ludzi dorosłych, dzięki czemu teoria połączona jest z refleksją, doświadczeniem oraz dyskusją grupy mająca na celu podsumowanie danego tematu. Trener wykańcza każde zagadnienie, pozwalając uczestnikom na pełne zrozumienie oraz dając możliwość przeniesienia na własne życie zawodowe.

    Metody i narzędzia stosowane podczas zajęć:
    • mini-wykłady
    • prezentacje multimedialne
    • energizer’y, icebreaker’y
    • ćwiczenia: indywidualne, pary, grupowe
    • praca z tekstem: studia przypadków
    • formy dialogowe: dyskusje
    • formy kreatywne: metafory, cytaty, układanki, praca z przestrzenią, rysunki
    • test ról grupowych
    • feedback, obserwacja
    Program szkolenia:
    1.Czym jest grupa? Zespół pracowników – jak tworzyć efektywny ZESPÓŁ.
    Pojęcie, rodzaje, struktura grupy
    Zasady tworzenia zespołu
    Wskaźniki wpływające na współpracę i osiąganie wspólnego celu
    Role grupowe

    2. Proces rozwoju grupy
    Fazy rozwoju grupy
    Generowanie skutecznych działań adekwatnych do danej fazy grupowej
    Określanie trudności danej roli w zależności od fazy grupowej
    Określanie metod motywacji odnośnie do poszczególnych faz grupowych

    3. Specyfika pracy w zespole
    Wpływ jednostki na budowę tożsamości zespołu
    Generowanie korzyści dla jednostki z przynależności do konkretnego zespołu
    Style pracy i rodzaj zadań i motywacji
    Formy organizacji zespołu
    Wyznaczenie celów dla zespołu – cele grupowe a indywidualne
    Mind map – metody skutecznego tworzenia planów działania w grupie
    Określenie przeszkód efektywnej pracy zespołowej

    4. Role zespołowe
    Czym są role zespołowe?
    Rodzaje ról
    Specyfika roli
    Efektywność poszczególnej roli w zespole
    Delegowanie zadań z uwzględnieniem specyfiki roli

    5. Konflikty w grupie – myślenie grupowe
    Co to jest konflikt? Rodzaje i funkcje konfliktu w grupie
    Konflikt – wyzwanie czy problem?
    Style radzenia sobie z konfliktami
    Techniki grupowego rozwiązywania problemów– „burza mózgów”, synektyka, metoda „6 kapeluszy”

    6. Jak efektywnie budować współpracę w zespole?
    Czym jest współpraca?
    Czynniki wpływające na budowanie efektywnej współpracy
    Czynniki burzące harmonię grupy
    Kształtowanie umiejętności niezbędnych w pracy w zespole
    Spójność zespołu a synergia w wspólnej pracy.

    7. Plan rozwoju kompetencji zespołowych .
Więcej informacji

Inne informacje związane z rozwój zasobów ludzkich