Psychologiczne Podstawy Trudności i Niepowodzeń Szkolnych - Kurs

Więcej informacji

Psychologiczne Podstawy Trudności i Niepowodzeń Szkolnych - Kurs

  • Profil słuchacza / wymogi Wszyscy zainteresowani.
  • Szczegółowe informacje Problemem trudności i niepowodzeń szkolnych od wielu lat interesują się nie tylko politycy związani z oświatą, nauczyciele, rodzice i uczniowie, ale także przedstawiciele różnych dyscyplin naukowych, takich jak socjologia, pedagogika czy psychologia. Od dawna na gruncie pedagogiki i psychologii podejmowane były próby wyjaśnienia i określenia powszechnie stosowanego terminu trudności i niepowodzenia szkolne. W literaturze dotyczącej powodzeń i niepowodzeń szkolnych pojęcia terminologiczne nie zostały jak dotąd jednoznacznie zdefiniowane. Termin niepowodzenia szkolne używany jest zamiennie z terminami: opóźnienia w nauce szkolnej, niepowodzenia dydaktyczno-wychowawcze, trudności szkolne, trudności i niepowodzenia w nauce. Analiza zjawiska trudności szkolnych w przypadku, kiedy prowadzą one do przerwania edukacji szkolnej (tzw. odpadu szkolnego), powtarzania klas, ukazuje dalsze konsekwencje dla całego społeczeństwa. Późniejsze podjęcie aktywności zawodowej jest przyczyną strat finansowych dla gospodarki i niewydolności systemu emerytalnego.

    Cel kursu:
    Przedstawienie najważniejszych zagadnień związanych z psychologicznymi podstawami trudności i niepowodzeń szkolnych. Uczestnik kursu pozna teoretyczne aspekty tematu oraz uzyska umiejętności wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce. Po zakończeniu kursu będzie potrafił:
    • przedstawić występujące w literaturze podziały trudności i niepowodzeń szkolnych,
    • wymienić istotne przyczyny, mechanizmy i objawy trudności i niepowodzeń szkolnych,
    • rozpoznawać u uczniów występujące trudności w nauce, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci z grup ryzyka trudności i niepowodzeń szkolnych (dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, np. dzieci z deficytami rozwojowymi, dysleksją rozwojową, dyskalkulią, zespołem nadpobudliwości psychoruchowej, deficytem uwagi, zaburzeniami emocjonalnymi i uzależnieniami behawioralnymi),
    • wskazać cele i zadania programów terapeutycznych przeznaczonych dla dzieci z grupy ryzyka trudności i niepowodzeń szkolnych (metoda M. Frostig, Metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne, metoda Dobrego Startu, programy komputerowe, np. Dyslektyk 2).
    Zawartość kursu:
    1. Psychologiczne podstawy trudności i niepowodzeń szkolnych
    2. Wybrane grupy ryzyka uczniów z trudnościami i niepowodzeniami szkolnymi
    3. Współczesne problemy polskiego systemu edukacji
    Czas trwania: 8 tygodni
Więcej informacji

Inne informacje związane z psychopedagogika

  • Studia Podyplomowe - Oligofrenopedagogika

  • Centrum: WSP-Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Łodzi
  • Więcej informacji
  • Studia Podyplomowe - DORADZTWO ZAWODOWE - DORADCA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH

  • Centrum: Salezjańska Wyższa Szkoła Ekonomii i Zarządzania
  • Więcej informacji
  • Studia I Stopnia - Profilaktyka i Terapia Uzależnień

  • Centrum: WSAP-Wyższa Szkoła Administracji Publicznej w Łodzi
  • Więcej informacji
  • Studia I Stopnia - Profilaktyka i Terapia Uzależnień

  • Centrum: WSEZ-Wyższa Szkoła Edukacji Zdrowotnej
  • Więcej informacji
  • Studia I Stopnia - Pedagogika resocjalizacyjna z profilaktyką

  • Centrum: WSEZ-Wyższa Szkoła Edukacji Zdrowotnej
  • Więcej informacji
  • Studia I Stopnia - Oligofrenopedagogika z terapią mowy

  • Centrum: WSEZ-Wyższa Szkoła Edukacji Zdrowotnej
  • Więcej informacji
  • Studia I Stopnia - Pedagogika Pracy z Doradctwem Zawodowym

  • Centrum: WSH-Wyższa Szkoła Humanistyczna "Wschód-Zachód" w Łodzi
  • Więcej informacji