Procedury Zwalniania Pracowników -Szkolenie

Więcej informacji

Procedury Zwalniania Pracowników -Szkolenie

  • Cele Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z zasadami procedury rozstawania się z pracownikami oraz procedury outplacementu, z najczęściej występującymi problemami, począwszy od przygotowania informacji dla załogi o zwolnieniu, bądź odejściu pracownika, po prowadzenie rozmowy ostrzegawczej i zwalniającej. Przedstawienie zasad utrzymywania prawidłowych relacji między uczestnikami procesu oraz form odpowiedzialności kadry kierowniczej za zwolnienia pracowników
    Uczestnicy: będą mieć możliwość skonstruowania informacji pisemnych /wzory/ oraz przećwiczenia min. prowadzenia rozmowy z odchodzącym pracownikiem.
  • Profil słuchacza / wymogi Warsztat przeznaczony przede wszystkim dla osób, które podejmują decyzje i uczestniczą w procesie zwalniania, potrzebują wsparcia merytorycznego, aby jak najefektywniej przejść przez te trudne dla siebie i dla pracownika sytuacje.
    W warsztacie również mogą uczestniczyć osoby, które przygotowują się do objęcia stanowiska menedżera, i chcą zweryfikować posiadane informacje z praktyką oraz przećwiczyć trudne sytuacje w warunkach szkoleniowych.
  • Szczegółowe informacje Program szkolenia:
    1. Powody rozstawania się z pracownikami
      • najczęściej spotykane przyczyny odejść pracowników z firmy, oraz propozycje przeciwdziałania
      • negatywne skutki zwolnień 
      • sygnały świadczące o chęci zmiany pracy 
      • propozycje działania w celu zatrzymania dobrego pracownika.
    2. Praktyka stosowania prawa pracy w redukcji zatrudnienia, czyli jak zgodnie z prawem rozstać się z pracownikiem? 
      • sposoby rozwiązania stosunku pracy 
      • jakie kryteria przyjąć za podstawę decyzji o zwolnieniu ? 
      • zarządzanie procesem redukcji zatrudnienia
      • procedura rozstawania się z pracownikami.
    3. Zwalnianie pracowników jako sytuacja trudna - kształtowanie postaw w procesie redukcji 
      • emocje i reakcje osób zwalnianych 
      • rola kierownika w rozmowie końcowej 
      • reakcje innych pracowników na zmiany w zespole / w firmie.
      • Jak zwalniać ? - umiejętność przeprowadzania rozmów ze zwalnianym pracownikiem 
      • wywiad końcowy - zasady prowadzenia spotkania
        •  rozmowa z pracownikiem, który sam odchodzi
        • rozmowa z pracownikiem zwalnianym przez firmę.
      • ankieta dla osób odchodzących z pracy.
    4. Od programu łagodnych zwolnień po projekt outplacement - alternatywne formy redukcji zatrudnienia z obopólną korzyścią 
      • program łagodnych zwolnień 
      • proces odejść dobrowolnych 
      • rodzaje outplacementu - czy i jaki program wybrać ? 
      • pracownik zwalniany a pracodawca w procesie outplacementu - plusy i minusy sytuacji /case study/.
    5. Informacja dla załogi
      • znaczenie komunikacji w procesie zwolnień 
      • przygotowanie informacji o:
        • zwolnieniu dyscyplinarnym, zwolnieniu słabego pracownika, odejściu dobrego pracownika
        • przygotowanie informacji o zwolnieniach grupowych.
    Szkolenia dla firm
    Powyższy trening realizujemy również w formie szkolenia wewnętrznego dla firm, po uprzednim zmodyfikowaniu go w kierunku Państwa potrzeb.

    Czas trwania szkolenia: 2 dni


Więcej informacji

Inne informacje związane z zarządzanie zasobami ludzkimi