Kurs - Przedstawiciel handlowy

Więcej informacji

Kurs - Przedstawiciel handlowy

  • Cele Kurs dla osób, które wiążą swoją przyszłość z szeroko pojętą sprzedażą i które chcą w wygodny sposób zdobyć lub uzupełnić kwalifikacje z zakresu technik sprzedaży, pozyskiwania klientów, organizowania spotkań biznesowych i przeprowadzania prezentacji produktu. Kurs dostarcza wiedzy na temat efektywnego wykorzystywania elementów marketingu w procesie sprzedaży, prezentuje też praktyczne rozwiązania usprawniające pracę przedstawiciela handlowego.
  • Szczegółowe informacje Zalety kursu
    • przystępne omówienie zasad efektywnej organizacji pracy
    • nacisk na umiejętności sprawnej komunikacji z klientami
    • praktyczne porady dotyczące motywacji oraz opracowywania planu osobistego rozwoju
    • przydatne informacje na temat profesjonalnego poszukiwania pracy
    • efektywny system powtórek
    • opieka doświadczonego nauczyciela
    • możliwość przystąpienia do egzaminu organizowanego przez Polskie Towarzystwo Ekonomiczne Oddział w Poznaniu
    Długość Kursu i Cena

    • długość kursu: 14 miesięcy (1 pakiet lekcyjny w miesiącu)
    • średni czas nauki: 15-30 minut dziennie
    • opłata za kurs (materiały lekcyjne i opieka nauczyciela)

    Program kursu

        * Pakiet 1 – lekcja 1

          Przedstawiciel handlowy pomostem między firmą. Obowiązki i zadania przedstawiciela
          handlowego. Mity i sekrety tego zawodu.

        * Pakiet 1 – lekcja 2

          Rynek i jego orientacja marketingowa. Rynek. Marketing. Otoczenie marketingowe.
          Konkurencja. Klienci i ich potrzeby. Marketing-mix.

        * Pakiet 2 – lekcja 3

          Planowanie i organizacja czasu pracy. Efektywne zarządzanie czasem. Ustalanie celów.
          Zasady sprawnej organizacji czasu. „Złodzieje czasu”. Kontrola realizacji i
          harmonogramów zadań.

        * Pakiet 2 – lekcja 4

          Prowadzenie biura. Biuro przedstawiciela handlowego. Zorganizowanie stanowiska pracy.
          Warsztat pracy. Baza danych o klientach.

        * Pakiet 3 – lekcja 5

          Komunikacja werbalna – słowo mówione. Komunikacja. Zachowania komunikacyjne.
          Prowadzenie rozmowy.

        * Pakiet 3 – lekcja 6

          Komunikacja werbalna – słuchanie, czytanie i pisanie. Słuchanie. Prowadzenie rozmowy.
          Sekrety superpamięci. Pisanie. Czytanie.

        * Pakiet 4 – lekcja 7

          Komunikacja niewerbalna – postawa, mimika twarzy, wzrok. Mowa ciała. Postawa. Co
          mówi twarz? Oczy.

        * Pakiet 4 – lekcja 8

          Komunikacja niewerbalna – gesty, gospodarowanie przestrzenią, rozpoznawanie
         nieprawdy. Mowa rąk. Przywitanie. Gospodarowanie przestrzenią. Rozpoznawanie
         nieprawdy.

        * Pakiet 5 – lekcja 9

          Źródła informacji o rynku. Znaczenie informacji. Potrzeby informacyjne. Źródła informacji
          (dane wtórne, dane pierwotne). Bank danych o klientach.

        * Pakiet 5 – lekcja 10

          Metody pozyskiwania klientów. Trzy kategorie klientów. Proces pozyskiwania klientów.
          Źródła informacji o klientach. Sposoby nawiązywania pierwszego kontaktu z klientem.

        * Pakiet 6 – lekcja 11

          Przygotowanie i organizacja spotkania z klientem. Scenariusz spotkania. Materiały
          pomocnicze. Jak przygotować pomieszczenie i sprzęt? Czy coś nie zakłóci naszego
         spotkania?

        * Pakiet 6 – lekcja 12

          Przeprowadzenie prezentacji. Powitanie klienta. Jak przeprowadzić prezentację? Jak
         przedstawić ofertę? Jak kontrolować reakcje klienta?

        * Pakiet 7 – lekcja 13

          Argumentowanie i kontrargumentowanie. Pytania. Skuteczna argumentacja. Obiekcje – ich
          powstawanie i odpieranie.

        * Pakiet 7 – lekcja 14

          Finalizowanie transakcji Finalizacja sprzedaży – proces budowania porozumienia. Sygnały
          wysyłane przez klienta. Sposoby finalizowania sprzedaży.

        * Pakiet 8 – lekcja 15

          Typy klientów i ich obsługa. Typy klientów ze względu na styl komunikacji. Klienci:
          wzrokowcy, słuchowcy, klienci emocjonalni. Typy klientów według czasu akceptacji
          nowości. Pozostałe typy klientów. Dostosowanie stylu komunikacji.

        * Pakiet 8 – lekcja 16

          Współpraca z trudnym klientem. Trudny klient specjalnym klientem. Asertywność.

        * Pakiet 9 – lekcja 17

          Załatwianie skarg, zażaleń i reklamacji. Jakie prawa ma niezadowolony klient? Jak
          przyjmować krytykę? Jak krytykować? Dlaczego ludzie składają reklamacje? Jak
          postępować z klientem, który składa reklamację?

        * Pakiet 9 – lekcja 18

          Serwis i usługi dodatkowe. Produkt czy korzyść? Jakie usługi wybrać? Jak ograniczyć
          ryzyko?

        * Pakiet 10 – lekcja 19

          Troska o zadowolenie i satysfakcję klientów. Klient zadowolony i niezadowolony. Czynniki
          wpływające na zadowolenie klienta. Pomiar zadowolenia klienta.

        * Pakiet 10 – lekcja 20

          Klient XXI wieku. Czynniki wpływające na klienta. Pokolenie X – nowa generacja.
          Wizerunek młodego Polaka.

        * Pakiet 11 – lekcja 21

          Cechy dobrego przedstawiciela handlowego Rodzaje orientacji marketingowych. Rola
          sprzedawcy. Profesjonalne umiejętności sprzedawcy. Pożądane cechy osobowości
          sprzedawcy. Style sprzedawców (efektywne i nieefektywne).

        * Pakiet 11 – lekcja 22

          Poznanie i doskonalenie samego siebie. Dlaczego należy się doskonalić? Autoanaliza cech
          sprzedawcy. Ułożenie strategii rozwoju. Wytworzenie własnej „unikatowej propozycji
          sprzedaży”. Coaching. Kształcenie indywidualne. Wykształcenie umiejętności
          menedżerskich.
        * Pakiet 12 – lekcja 23

          Poszukiwanie pracy. Gdzie poszukiwać ofert pracy? Oczekiwania pracodawców. Rozmowa
          kwalifikacyjna – interview.

        * Pakiet 12 – lekcja 24

          Korespondencja w sprawach pracowniczych Życiorys (curriculum vitae). List
          motywacyjny.

        * Pakiet 13 – lekcja 25-26

         Od czego zleży osobisty sukces. Czynniki wpływające na osiąganie sukcesów, czyli wstęp
         do wiedzy na temat motywacji. Obraz siebie w funkcjonowaniu społecznym każdego z nas.
         Motywacja a sprawność działania.

        * Pakiet 14 – lekcja 27-28

          „Diabeł mnie podkusił”, czyli czym jest motywacja. Definicje motywacji. Teorie motywacji.
           Ludzka zmienność zachowań.


Inne informacje związane z handel

  • Umiejętności Handlowe - Szkolenie dla Firm

  • Centrum: INTEGRA Consulting Poland
  • Więcej informacji
  • Skuteczny Sprzedawca - Szkolenie

  • Centrum: VENTO Consulting
  • Więcej informacji
  • Przejmowanie Klientów Konkurencji - Szkolenie

  • Centrum: VENTO Consulting
  • Więcej informacji
  • Warsztaty Praktyczne dla Przedstawicieli Handlowych i Sprzedawców

  • Centrum: IIST Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych
  • Więcej informacji
  • Studia Podyplomowe - Zwycięskie strategie marketingowe i sprzedatowe

  • Centrum: WSB-Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa w Poznaniu
  • Więcej informacji
  • Studia I Stopnia - Handel Elektroniczny

  • Centrum: WSHiR-Wyższa Szkoła Handlu i Rachunkowości w Poznaniu
  • Więcej informacji
  • Studia I Stopnia- Reklama i Marketing

  • Centrum: WSZiB- Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Poznaniu
  • Więcej informacji