Transport i spedycja międzynarodowa - umowy, ubezpieczenia, konwencja CMR

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem J.G.Training Szkolenia Specjalistyczne

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Transport i spedycja międzynarodowa - umowy, ubezpieczenia, konwencja CMR - W ciągu tygodnia - Warszawa - Mazowieckie

  • Szczegółowe informacje
    Transport i spedycja międzynarodowa - umowy, ubezpieczenia, konwencja CMR.

    Szkolenie skierowane jest do osób odpowiedzialnych w firmie za wysyłki i odbiór towaru, a także za prowadzenie reklamacji z tytułu umowy spedycji oraz z tytułu uszkodzenia, ubytku lub utraty towaru w umowie przewozu. Zajęcia polecane są szczególnie logistykom i spedytorom.

    W trakcie szkolenia wykładowca omówi, m.in:
    • kto odpowiada za załadunek i rozładunek,
    • kto ponosi kary za przekroczenie nacisku na oś,
    • kary za podanie nieprawdziwych danych w liście przewozowym,
    • rozszerzenie odpowiedzialności poza przewoźnika na nadawcę i spedytora.
    Korzyści dla uczestników:
    • nauczymy jak poprawnie i skutecznie składać reklamacje zarówno do przewoźnika, jak i do spedytora, oraz w jaki sposób zawierać umowę przewozu (lub spedycji) aby dochodzenie roszczeń było łatwiejsze,
    • powiemy czym różni się ubezpieczenie CARGO od OCS i OCP, dlaczego pomimo wysokiego ubezpieczenia przewoźnika (OCP) warto mieć CARGO,
    • przedstawimy różnicę umowy spedycji od umowy przewozu, a także wskażemy, czym różni się odpowiedzialność spedytora i przewoźnika,
    • wyjaśnimy, w jaki sposób rozpoznać "przewoźnika umownego", który udaje spedytora oraz jakie to niesie zagrożenia zarówno dla Klienta, jak i dla niego samego.
    Program szkolenia:

    I dzień:

    1. Przejście ryzyka w warunkach dostaw INCOTERMS 2010:
    • pojęcie „ryzyka” w dostawie,
    • kto jest uprawniony do składania reklamacji do spedytora i przewoźnika: nadawca, poszkodowany, ten co dał zlecenie, właściciel towaru czy ponoszący ryzyko? Czy INCOTERMS daje jakieś wskazówki?
    • dlaczego przy warunkach EXW nie sprzedający nie powinien ładować towaru,
    • dlaczego FOB nie należy używać do kontenerów,
    • dlaczego wystrzegać się zakupów na warunkach CIF i CIP.
    2. Ubezpieczenie w transporcie międzynarodowym:
    • rodzaje / podział ubezpieczeń: OCP (przewoźnika), CARGO (ładunku) i OCS (spedytora) - specyfika, różnice, pułapki,
    • wyjaśnienie pojęć: wartość ubezpieczenia, suma ubezpieczenia, franszyza, instytutowe Klauzule Ładunkowe: A, B, C,
    • praktyczne wskazówki dla osób korzystających z ochrony ubezpieczeniowej i ewentualnych poszkodowanych - likwidacja szkód, dokumentowanie.
    II dzień:

    1. Umowa spedycji a umowa przewozu:
    • podobieństwa, różnice pułapki,
    • odpowiedzialność spedytora i zasady dochodzenia reklamacji z tytułu umowy spedycji,
    • kiedy spedytor odpowiada jak przewoźnik,
    • co to jest „pośrednictwo przy przewozie rzeczy”,
    • dokumenty przewozowe i spedycyjne: zlecenie przewozowe, zlecenie spedycyjne, listy przewozowe: drogowy CMR, kolejowy CIM, lotniczy AWB, konosament morski (B/L), zaświadczenie spedytora FIATA FCR inne.
    2. Ogólne Polskie Warunki Spedycyjne (OPWS).

    • 3. Odpowiedzialność przewoźnika drogowego w przewozach krajowych i międzynarodowych - Konwencja o umowie międzynarodowego przewozu drogowego  towarów (CMR) i Ustawa Prawo przewozowe:
    • zakres stosowania,
    • pojęcie osoby uprawnionej,
    • podstawowe czynności, prawa i obowiązki: nadawcy, przewoźnika i odbiorcy ładunku,
    • podstawowe błędy przy dochodzeniu roszczeń,
    • dlaczego spedytor nie jest „osoba uprawnioną” do składania reklamacji u przewoźnika,
    • relacje przewoźnika i spedytora z „osobą uprawnioną”,
    • reklamacja – jak to robić prawidłowo.
    4. Panel dyskusyjny - pytania, problemy, przykłady, konsultacje.

    Informacje na temat najbliższego terminu szkolenia mogą Państwo uzyskać kontaktując się z organizatorem. Istnieje również możliwość przygotowania szkolenia zamkniętego z tego tematu, dla grupy pracowników, w dogodnym dla Państwa terminie i miejscu.

    Miejsce: Warszawa Centrum, czas dojazdu tramwajem z Dworca Centralnego - około 5 minut.

    TYP: Szkolenie dwudniowe. 

Inne informacje związane z logistyka

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |