Studia Podyplomowe - Zarządzanie Jakością - Zaoczne

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem WSB-Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Studia Podyplomowe - Zarządzanie Jakością - Zaoczne - Poznań - Wielkopolskie

  • Cele
    Celem studiów jest przekazanie słuchaczom wiedzy niezbędnej przy opracowywaniu, wdrażaniu i doskonaleniu systemów jakości według standardów międzynarodowych.
  • Szczegółowe informacje

    Program Podyplomowych Studiów Zarządzania Jakością


    Korzyści 
    Studia przygotowują do egzaminu i uzyskania międzynarodowego certyfikatu Pełnomocnika Jakości oraz Audytora Jakości.
    Program studiów opracowany przez WSB oraz TÜV Akademia Polska Sp. z o. o. spełnia wymagania programu licencyjnego TÜV Akademie Rheinland GmbH. Kurs Pełnomocnika Jakości TÜV (QB) i Audytora Jakości TÜV (QA) uprawnia do wykonywania zawodów pełnomocnika, doradcy systemu zarządzania jakością oraz ubiegania się o powołanie na auditora jakości TÜV CERT. Przygotowuje do fachowego wdrożenia i doskonalenia systemu zarządzania jakością oraz przeprowadzania audytów wewnętrznych sytemów jakości w firmach. Absolwenci studiów otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych w zakresie zarządzania jakością. Mogą także ubiegać się o nadanie certyfikatów Pełnomocnika Jakości oraz Audytora Jakości TÜV. Warunkiem otrzymania certyfikatów jest zdanie egzaminów prowadzonych przez przedstawiciela TÜV Akademia oraz pokrycie ich kosztów (równowartość 130 EURO za każdy certyfikat). Istnieje możliwość otrzymania certyfikatów w wybranych wersjach językowych - polskiej, angielskiej lub niemieckiej.

    Autor programu: TÜV Akademia Polska Sp. z o.o.

    • Jakość na konkurencyjnym rynku, zarządzanie jakością (12 godz.)
      rys historyczny; definicja jakości; strategie przedsiębiorstwa; porządek organizacyjny w przedsiębiorstwie; polityka jakości; system zarządzania jakością (SZJ); rola kierownictwa przedsiębiorstwa; zarządzanie jakością jako wyzwanie globalne; zapewnienie jakości i jej znaczenie dla klienta i przedsiębiorstwa; elementy normy ISO 9001-2000
    • Psychologiczne aspekty zarządzania jakością (8 godz.)
      jakość pracy: określenie standardów, praca zgodna ze standardami od wdrożenia do egzekucji; obsługa klienta; doskonalenie zasad pracy - komunikacja wewnętrzna, zewnętrzna, doskonalenie personelu; wpływ jakości na adaptacyjny aspekt firmy
    • Zarządzanie procesem, reengineering procesów biznesowych, doskonalenie przedsiębiorstwa poprzez reengineering i benchmarking (16 godz.)
      wprowadzenie, podstawy procesu, podział procesów; zarządzające, zasadnicze, wspierające, zarządzanie procesem; tworzenie wartości i wewnętrzna zasada klienta, zorientowanie na wyrób i proces, pętle; regulacji procesu, doskonalenie procesów, powiązania procesów ze strukturą; organizacyjną i z zasobami, kryteria, mierniki i narzędzia oceny procesów, ocena; efektywności procesów w organizacji; 3.4 orientacja w procesach biznesowych, kluczowe procesy biznesowe, kompetencje, przykłady; podstawy reengineeringu, reengineering i TQM, redukcja kompleksowości poprzez reengineering, postępowanie za zleceniem, EQA
    • Procesy związane z klientem wg ISO 9001:2000 (4 godz.)
      sprawdzenie wymagań klienta; przegląd wymagań wyrobu; komunikowanie się z klientem; przyjmowanie zamówień katalogowych i sprzedaż; opracowanie oferty dla nowych wyrobów nie katalogowych; opracowanie umowy lub kontraktu
    • Procesy związane z projektowaniem wg ISO 9001:2000 (4 godz.)
      jakość jako czynnik konkurencyjności przy projektowaniu; nakłady i korzyści związane z projektowaniem nowego wyrobu; zarządzanie projektowaniem (planowanie projektowania, dane wejściowe, wyniki, przegląd, weryfikacja i walidacja projektowania, nadzorowanie zmian w projektowaniu)
    • Procesy związane z zakupami wg ISO 9001:2000 (4 godz.)
      znaczenie zapewnienia jakości zakupów; metody zapewnienia jakości zakupów; techniczne warunki zakupów; cena i wybór dostawców; badanie wzoru pierwotnego; nadzorowanie zakupów; weryfikacja zakupionego wyrobu
    • Procesy związane z działaniami produkcyjnymi i usługowymi wg ISO 9001:2000 (8 godz.)
      nadzorowanie działań produkcyjnych i usługowych; identyfikacja i identyfikowalność; własność klienta; zabezpieczenie wyrobu; walidacja procesów; nadzorowanie wyposażenia do pomiarów i monitorowania
    • Procesy, pomiary, analizy i doskonalenia (8 godz.)
      zadowolenie klienta; monitorowanie i pomiary procesów; monitorowanie i pomiary wyrobów; nadzorowanie niezgodności; działania korygujące; doskonalenie; działania zapobiegawcze
    • Omówienie systemu zarządzania jakością wg ISO 9001:2000 i jego dokumentowanie (36 godz.)
      system zarządzania jakością wg ISO 9001:2000; przykłady; cel i przeznaczenie dokumentacji SZJ; struktura dokumentacji i jej charakterystyka; wizja, misja i polityka jakości; księga jakości; księga jakości zarządzania procesowego; procedury; instrukcje; załączniki - formularze; plany jakości; organizacja i przebieg prac w zakresie opracowania oraz wdrażania dokumentacji systemu; fazy opracowania i wdrażania; konsulting; zapoznanie się z dokumentacją SZJ na przykładzie różnych podmiotów gospodarczych 
    • Audity jakości (34 godz.)
      rola i zadania auditu; wytyczne dla auditowania systemów jakości wg ISO 19011; rodzaje auditów: audit wewnętrzny, dostawcy, certyfikujący, systemu, procesu, wyrobu, komórki organizacyjnej; działania korygujące; przykłady praktyczne; psychokulturowe uwarunkowania pracy auditora; kodeks etyczny auditora; podstawy auditów systemu; uczestnicy auditów wewnętrznych; planowanie i przygotowanie auditów wewnętrznych; badanie dokumentacji; działania auditowe na miejscu; techniki przeprowadzania rozmów; wyniki auditu; warsztaty z auditowania
    • Certyfikacja i akredytacja w Polsce i w krajach Unii Europejskiej (4 godz.)
      status normalizacji krajowej i międzynarodowej; odpowiedzialność producenta za wyrób; formalne przyczyny certyfikacji systemów i akredytacji laboratoriów badawczych oraz pomiarowych; korzyści zewnętrzne i wewnętrzne; jednostki certyfikujące
    • Proces certyfikacji (6 godz.) 
      przyczyny certyfikacji; wybór jednostki certyfikującej; przygotowanie do certyfikacji; przebieg procesu certyfikacji; nadzorowanie certyfikatu; akredytacja jednostki certyfikującej (DIN EN 45000, system akredytacji, DAR); wymagania stawiane jednostkom certyfikującym; struktura jednostki certyfikującej
    • System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy (8 godz.)
      Podstawowe pojęcia dotyczące zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy; Omówienie wymagań systemu zarządzani wg PN-N 18001 i wymagań prawnych w Polsce i UE; Omówienie procesu opracowywania systemu zarządzania BHP; Podstawy tworzenia dokumentacji; Dokumentowanie systemu zarządzania BHP wg PN-N-18001; Ocena systemu i działania naprawcze
    • Systemy zarządzania środowiskowego wg norm ISO 14000 (8 godz.)
      Podstawowe pojęcia dotyczące funkcjonowania Systemu Zarządzania Środowiskowego; Podstawy funkcjonowania Systemu Zarządzania Środowiskowego; Przybliżenie normy ISO 14001, omówienie założeń i wymagań normy ISO 14001; Role i zakres odpowiedzialności w zakresie wymagań normy ISO 14001; Wdrożenie i funkcjonowanie systemu; Dokumentacja Środowiskowego Systemu Zarządzania; Korzyści płynące z wdrożenia Środowiskowego Systemu Zarządzania
    • Metody badania i rozwiązywania problemów w przedsiębiorstwie - zastosowanie SPC i statystycznych metod odbiorczych wyrobów gotowych (12 godz.)
      zasady sterowania procesami; ustalanie charakterystyk kluczowych dla przemysłu; nadzór metrologiczny nad ustalonymi charakterystykami; zasada wyboru i prowadzenia kart kontrolnych; analiza parametrów zdolności procesu Cp i Cpk, aparatura pomiarowa stosowana w SPC; statystyczna kontrola odbiorcza wyrobów gotowych wg oceny alternatywnej i wg oceny właściwości liczbowych
    • System zarządzania jakością wg ISO 9004:2000 – Model doskonałości - (4 godz.)
    • Seminarium podyplomowe (8 godz.)

      9 miesięcy nauki
      10 zjazdów
      184 godzin zajęć

Inne informacje związane z zarządzanie jakością

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |