Studia Podyplomowe - Studia Menedźerskie - Zaoczne

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem WSB-Wyższa Szkoła Bankowa w Chorzowie

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Studia Podyplomowe - Studia Menedźerskie - Zaoczne - Chorzów - Śląskie

  • Cele
    Celem studiów jest przygotowanie słuchaczy do zarządzania firmą oraz reprezentowania instytucji w kontaktach zewnętrznych. W trakcie zajęć słuchacze zdobędą wiedzę oraz umiejętności z zakresu komunikacji, zarządzania firmą, zarządzania strategicznego czy sztuki negocjacji.
  • Profil słuchacza / wymogi
    Podyplomowe Studia Menedżerskie skierowane są do kadry menedżerskiej dużych i małych przedsiębiorstw handlowych, usługowych i produkcyjnych, jak również do wszystkich tych, którzy w różnym stopniu uczestniczą w podejmowaniu strategicznych decyzji w firmie. Złóż wymagane dokumenty osobiście, pocztą elektroniczną lub faksem * Podanie do Dziekana Wydziału Zamiejscowego w Chorzowie WSB w Poznaniu o przyjęcie na studia podyplomowe * Kwestionariusz osobowy * Odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych, * kserokopię obu stron dowodu osobistego, * 1 zdjęcie legitymacyjne, * dowód uiszczenia bezzwrotnej opłaty wpisowej
  • Szczegółowe informacje
    Praktyczny charakter studiów
    Studia Menedżerskie kształcą nowoczesnych menedżerów. Aktywne zajęcia dydaktyczne, takie jak tworzenie biznesplanów, negocjacje handlowe, case studies oraz symulacje decyzyjne ugruntowują wiedzę teoretyczną. Gra PROMAR rozgrywana jest na atrakcyjnych seminariach wyjazdowych i finansowana przez Wyższą Szkołę Bankową.

    Korzyści
    Słuchacze poznają i rozwiną umiejętności decyzyjne, przywódcze, analityczne i komunikacyjne poprzez aktywne formy zajęć i dyskusje w gronie wykładowców i praktyków. W trakcie zajęć przewidziano także grę biznesową PROMAR. Celem gry jest dostarczenie niezbędnej wiedzy menedżerskiej oraz kształtowanie i weryfikacja umiejętności zarządzania firmą w warunkach niepewności, ryzyka i konkurencji w formie aktywnych zajęć szkoleniowych. Dodatkowym walorem gry jest rozpoznanie potencjału menedżerskiego jej uczestników. Uczestniczące w niej zespoły rywalizują o najwyższy wynik finansowy wynikający ze sprzedanej produkcji. Gra ma charakter kompleksowy i obejmuje najważniejsze obszary działalności przedsiębiorstwa, ponadto ma cechy charakterystyczne dla gospodarki rynkowej (uwzględnia niepewność działania, ryzyko decyzyjne, konkurencję i elastyczność zachowań).

    Wykładowcy
    Kadrę dydaktyczną stanowią wykładowcy Wyższej Szkoły Bankowej, Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu oraz doświadczeni praktycy, m.in. dyrektorzy finansowi, menedżerowie, psychologowie.

    Program studiów
    1. Otoczenie przedsiębiorstwa 16 godz.
    aspekt finansowy otoczenie finansowe podmiotu gospodarczego * powiązania finansowe pomiędzy podmiotami na rynku * aspekt prawny formy organizacyjne podmiotów gospodarczych * podstawy prawa handlowego
    2. Komunikacja jako podstawowe narzędzie skutecznego menedżera 4 godz.
    elementy i rodzaje komunikacji * poziomy komunikowania w pracy z ludźmi * zakłócenia komunikacyjne * bariery komunikacyjne i ich pokonywanie w kontakcie z podwładnymi * dystans interpersonalny * manipulacja przestrzenią * body language
    TRENING UMIEJĘTNOŚCI KOMUNIKACYJNYCH 4 godz.
    3. Sztuka prowadzenia negocjacji handlowych i negocjacji wewnątrzorganizacyjnych 4 godz.
    pojęcie negocjacji * czynniki i wymiary negocjacji * uwarunkowania negocjacji * predyspozycje osobowościowe * rodzaje negocjacji * techniki negocjacyjne * negocjacje w konflikcie * wywieranie wpływu
    CASE STUDY I TRENING UMIEJĘTNEGO NEGOCJOWANIA 8 godz.
    4. Psychologia kierowania 4 godz.
    źródła władzy * koncepcje efektywnego kierowania * model kompetencji kierowniczych * uczenie się kierowania * własne preferencje i ograniczenia w uczeniu się kierowania * siatka stylów kierowania * warianty kierowania * efektywne prowadzenie narad * case studies
    ROLE PLAYING TRENING UMIEJĘTNOŚCI KIEROWANIA 4 godz.
    5. Wybór strategii finansowej przedsiębiorstwa 4 godz.
    uwarunkowania i konsekwencje wyboru strategii finansowej * koszt kapitału * efekt dźwigni finansowej
    6. Identyfikacja majątku przedsiębiorstwa 4 godz.
    wycena aktywów i pasywów * charakterystyka aktywów
    7. Zarządzanie majątkiem przedsiębiorstwa 12 godz.
    zarządzanie aktywami obrotowymi w aspekcie płynności finansowej * analiza relacji: koszt-wolumen-zysk * rentowność sprzedaży a struktura kosztów * wykorzystanie dźwigni operacyjnej * model analizy operacyjnej Du Ponta
    8. Rachunkowość zarządcza. Controlling 12 godz.
    rachunkowość a system celów i proces decyzyjny * controlling w zarządzaniu finansowym * controlling strategiczny * narzędzia sterowania rentownością * cash flow * zarys procedury wdrażania controllingu
    9. Marketing 8 godz.
    procedura zarządzania marketingowego * plan marketingowy * analiza sytuacji rynkowej * rynki docelowe * konkurencja * marketing mix * analiza SWOT * cele strategiczne * wybór strategii i plany taktyczne * benchmarketing w zarządzaniu
    10. Autoprezentacja i wystąpienia publiczne 4 godz.
    pierwsze wrażenie i efekty pokrewne * różne ujęcia autoprezentacji * sztuka zyskiwania przewagi * rodzaje i techniki
    autoprezentacji * etapy tworzenia wrażenia * zasady wystąpień publicznych * struktura wystąpienia * rola audytorium * case studies
    ROLE PLAYING TRENING UMIEJĘTNOŚCI AUTOPREZENTACJI I WYSTĄ- PIEŃ PUBLICZNYCH 8 godz.
    11. Zarządzanie strategiczne 8 godz.
    misja-wizja-cele strategiczne * metody wypracowania strategii * poziomy strategii * transformacja celów strategicznych w cele taktyczno-operacyjne
    12. Zarządzanie informacją 6 godz.
    działalność informacyjna jako sposób redukcji ryzyka * źródła informacji * koszty przesyłu informacji * koszty i korzyści działalności informacyjnej * niedoskonałości działalności informacyjnej
    13. Instrumentarium menedżera 8 godz.
    narzędzia i techniki zorientowane na myślenie selektywne (techniki rangowania, technika ABC) i myślenie całościowe (technika badania spójności, technika badania współzależności) * tablice kompetencyjne * socjometria * technika diagnozowania klimatu organizacyjnego
    14. Instrumenty zarządzania zasobami ludzkimi 8 godz.
    opis stanowisk pracy * wartościowanie stanowisk * system ocen pracowniczych * systemy motywacyjne * systemy wynagradzania * ścieżki kariery * metody wprowadzania nowych pracowników * badanie opinii pracowniczych * ćwiczenia
    15. Metody doboru i oceny personelu 12 godz.
    marketing personalny, organizacja działu personalnego * modele polityki personalnej * planowanie i prognozowanie personelu * profile wymagań zawodowych * rekrutacja i selekcja * metody selekcyjne * rozmowa kwalifikacyjna * assessment centres * typologia umysłowości menedżerów MBTI
    16. Zarządzanie biznesem 16 godz.
    kontrakty biznesowe * warunki dostaw (INCOTERMS 2000) * formy płatności (L/C, CAD, kredyt kupiecki, przedpłata) * ustalanie strategii marketingowej biznesu * wybrane kwestie związane z problematyką finansową * źródła i formy finansowania
    podmiotu gospodarczego (tradycyjne i nowoczesne źródła finansowania, instrumenty pochodne, rynek kapitałowy i pieniężny)
    17. Biznes Plan 8 godz.
    istota i założenia Biznes Planu * struktura biznes planu * analiza finansowa (nakłady inwestycyjne, źródła finansowania, wskaźniki oceny finansowej)
    18. Gra biznesowa PROMAR 16 godz.
    19. Seminarium podyplomowe 8 godz.

    miesiące nauki 9
    liczba godzin 186
    liczba zjazdów 10
    liczba godzin dodatkowych szkoleń 8-20


Inne informacje związane z zarządzanie agencją nieruchomościami

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |