Studia Podyplomowe - Edukacja dla Bezpieczeństwa i Obronności - Zaoczne

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Galeria obrazów

Szczegóły Studia Podyplomowe - Edukacja dla Bezpieczeństwa i Obronności - Zaoczne - Kraków - Małopolskie

  • Cele
    Celem studiów jest przygotowanie pedagogiczne, metodyczne i psychologiczne nauczycieli do nauczania nowego przedmiotu edukacji dla bezpieczeństwa (na wszystkich szczeblach edukacyjnych) zdobycie, aktualizacja oraz podwyższenie kwalifikacji z zakresu problematyki bezpieczeństwa odnoszącej się do środowiska: szkolnego, lokalnego, regionalnego z uwzględnieniem działań profilaktycznych w przypadku możliwości wystąpienia potencjalnego zagrożenia. Absolwenci uzyskują możliwość realizacji procesu nauczania w zakresie powyższej problematyki zgodnie z obowiązującą podstawą kształcenia (podstawa prawna).
  • Profil słuchacza / wymogi
    Studia organizowane i kierowane są dla nauczycieli gimnazjum, szkół ponadgimnazjalnych, Szkół Wyższych, wychowawców posiadających wykształcenie pedagogiczne (studia I lub II stopnia), oraz koordynatorów do spraw bezpieczeństwa w szkołach, planujących uzyskać kwalifikacje z zakresu nowowprowadzonego przedmiotu „Edukacja dla Bezpieczeństwa”, (który zastępuje dotychczasowy przedmiot: „Przysposobienie Obronne”) oraz do personelu pionu administracji rządowej a także przedstawicieli służb mundurowych, którzy nie posiadają przygotowania specjalistycznego z zakresu edukacji ukierunkowanej na problematykę bezpieczeństwa.
  • Szczegółowe informacje
    Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. Nr 4 poz. 17)

    Cel studiów:
    - wyposażenie uczestników w wiedzę z zakresu problematyki bezpieczeństwa
    i działań w kontekście przeciwdziałania wszelkim skutkom potencjalnych zagrożeń,
    - ukazywanie swoistości i konieczności procesu kształcenia dzieci w zakresie unikania skutków współczesnych zagrożeń życia i zdrowia człowieka w świetle aktualnej wiedzy z zakresu szeroko rozumianego bezpieczeństwa,
    - zapoznanie się z niekonwencjonalnymi sposobami wspomagania procesu kształtowania bezpieczeństwa wśród dzieci i młodzieży ze szczególnym zwróceniem uwagi na właściwe kształtowanie potrzeb zdrowotnych;
    - wskazanie optymalnych zasad i form współpracy nauczycieli i wychowawców
    z pracownikami służb medycznych, porządkowych i prewencyjnych.

    Lista przedmiotów
    1. Podstawy prawne funkcjonowania ochrony ludności
    2. Wybrane aspekty elementy bezpieczeństwa publicznego
    3. System bezpieczeństwa i obronności RP
    4. Zagrożenia cywilizacyjne XXI wieku
    5. Zasady organizacji i przeprowadzania ewakuacji ludności
    6. Awarie i katastrofy techniczne
    7. Psychofizyczne diagnozy zagrożeń i sytuacji trudnych
    8. Profilaktyka i organizacja działań w sytuacjach ekstremalnych
    9. Prawne aspekty zarządzania bezpieczeństwem
    10. Podstawy ratownictwa przedmedycznego
    11. Metodyka nauczania przedmiotu: edukacja dla bezpieczeństwa
    12. Projektowanie działań edukacyjnych w zakresie bezpieczeństwa

    Liczba godzin ogółem: 360 (trzy semestry)
    Podstawową formą zajęć są sesje zaoczne (soboty i niedziele)
    Praktyka pedagogiczna: 150 godzin
    Liczba semestrów: 3

Inne informacje związane z bezpieczeństwo publiczne

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |