Studia I Stopnia-Multimedia w Społeczeństwie Informacyjnym

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem Wyższa Szkoła Techniczno - Ekonomiczna w Szczecinie

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Studia I Stopnia-Multimedia w Społeczeństwie Informacyjnym - W ciągu tygodnia - Szczecin - Zachodniopomorskie

  • Profil słuchacza / wymogi
    Naszą ofertę kierujemy do absolwentów szkół średnich, którzy zainteresowani są zdobyciem wszechstronnej wiedzy z zakresu informatyki, technik multimedialnych. Wymagane dokumenty: * wypełniony formularz - podanie o przyjęcie na studia * orzeczenie lekarskie o możliwości studiowania na wybranym kierunku /orzeczenie lekarza medycyny pracy/ - skierowanie do pobrania w Rektoracie WSTE * świadectwo dojrzałości * świadectwo ukończenia szkoły średniej * 4 fotografie * dowód osobisty (do wglądu) * książeczka wojskowa (do wglądu) * dowód wpłaty wpisowego
  • Tutuł uzyskany
    Inzynier
  • Szczegółowe informacje
    Studia I Stopnia
    Kierunek-Edukacja Techniczno Infomatyczna
    Specjalność-Multimedia w Społeczeństwie Informacyjnym


    Jedną z inspiracji do utworzenia nowego kierunku ETI na Wydziale Transportu Samochodowego była świadomość tego, jak duże zmiany zaszły w naszym otoczeniu. Postęp techniki informatycznej i telekomunikacyjnej sprawił, że dzisiejsze społeczeństwo określa się mianem społeczeństwa informacyjnego. Kompleks rozwiązań informatycznych, urządzeń do przetwarzania informacji, a także różnorodnych usług składa się na jedną całość nazywaną infrastrukturą informacyjną, która uzyskała już globalny zasięg. Niestety w Polsce wciąż mamy do czynienia z problemem dotyczącym powszechnego dostępu do infrastruktury informacyjnej, a także przekazania społeczeństwu wiedzy, jak można efektywnie korzystać z nowych możliwości. Mając to wszystko na uwadze Uczelnia wystąpiła z wnioskiem o utworzenie w/w kierunku studiów ze specjalnością Multimedia w społeczeństwie informacyjnym.

    Podjęte starania zostały zakończone sukcesem. Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego decyzją z dnia 01 grudnia 2008 roku nadał Uczelni uprawnienie do prowadzenia studiów  pierwszego stopnia na kierunku „Edukacja techniczno-informatyczna”. Dzięki temu staliśmy się pierwszą w regionie Uczelnią oferującą studia inżynierskie z tego kierunku.

    Specjalność "Multimedia..."jest odpowiedzią na potrzeby rynku w zakresie zdobywania nowych umiejętności i kwalifikacji zawodowych takich jak: inżynier oprogramowania, web designer, specjalista ds. aplikacji, projektant multimedialnych stron WWW, architekt oprogramowania.

    Absolwenci przygotowani są do pracy w przedsiębiorstwach przemysłowych, bankowości, administracji gospodarczej, samorządowej i państwowej oraz szkolnictwie podstawowym i gimnazjalnym.

    Program studiów umożliwi zdobycie przez absolwenta tego kierunku między innymi wiedzy o:

    •    administrowaniu i obsłudze systemów informatycznych w przemyśle, administracji i bankowości
    •    obsłudze oprogramowania specjalistycznego
    •    pracach wspomagających projektowanie inżynierskie w przemyśle oraz przemysłowym zapleczu badawczym
    •    zarządzaniu zespołami ludzkimi w przemyśle oraz jednostkach gospodarczych
    •    nauczaniu przedmiotów technicznych oraz informatyki w szkołach podstawowych i gimnazjalnych- po ukończeniu specjalności nauczycielskiej

         Dużą wagę w kształceniu na tym kierunku studiów przywiązujemy do zdobycia praktycznej znajomości języków obcych, w tym przynajmniej jednego na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy.

    Studia obejmują VII semestrów, podczas których studenci będą brali udział w wykładach i ćwiczeniach z takich przedmiotów jak:

    •   Audiotechnologie - zdobycie umiejętności z zakresu zasady działania i projektowania współczesnych systemów elektroakustycznych ze szczególnym uwzględnienie zagadnień dotyczących „kina domowego” i elektroakustyki samochodowej.
    •    Bezpieczeństwo systemów informacyjnych - analizowanie i projektowanie bezpieczeństwa systemów informacyjnych, wykrywanie i przeciwdziałanie zagrożeniom bezpieczeństwa informacji oraz kryptograficzna ochrona danych.
    •    Cyfrowe przetwarzanie obrazów - zapoznanie się z metodami przetwarzania obrazów. Nabycie umiejętności posługiwania się metodami wbudowanymi w typowe graficzne programy narzędziowe oraz tworzenia własnych, między innymi filtracja i korekcja obrazu.
    •    Grafika komputerowa i wizualizacja - zapoznanie się z podstawowymi technikami grafiki komputerowej, nabycie umiejętności posługiwania się oprogramowaniem do celów wizualizacji oraz zaprogramowania wybranych algorytmów grafiki komputerowej, w tym przegląd formatów plików graficznych, Standard OpenGL, metody syntezy i zapisu obrazów trójwymiarowych.
    •    Programowanie  na stronach WWW - zapoznanie się z technologią PHP oraz Javascript. Nabycie umiejętności tworzenia prostych skryptów oraz programowania w języku PHP w celu dynamicznego sterowania zawartością strony WWW. Integracja usług w ramach strony WWW.
    •    Programowanie w oparciu o wzorce projektowe w środowisku Java - zdobycie umiejętności stosowania języka UML.Wsparcie środowisk programistycznych języka Java w programowaniu z wykorzystaniem wzorców projektowych. Porównanie środowiska Eclipse z Java Beans. Zastosowanie wzorców projektowych do opisów własnych programów.
    •    Systemy baz danych - zapoznanie się z relacyjnymi bazami danych oraz składnią języka SQL.  Nabycie umiejętności projektowania i tworzenia relacyjnych baz danych w oparciu oprogramowanie MSAccess.
    •    Techniki graficzne w Internecie - zapoznanie się ze składnią i możliwościami języka SVG, technologią Flash oraz VRML. Nabycie umiejętności praktycznego wykorzystania technik graficznych w projektowaniu  stron WWW.
    •    Zastosowania systemów CMS w Internecie - nabycie umiejętności pozycjonowania systemów CMS. Przegląd systemów zarządzania treścią. Zastosowanie środowiska programistycznego Eclipse do tworzenia, aktualizacji i testowania systemów CMS.
    •    Robotyka - projektowanie prostych robotów przemysłowych składanych ze standardowych podzespołów; implementacji podstawowego oprogramowania sterującego robotami; projektowania prostych układów sterowania robotami.
    •    Sprzęt multimedialny - zapoznanie się z zasadą działania sprzętu multimedialnego szeroko rozumianego: od „komputera multimedialnego” poczynając, przez multimedialne komputerowe karty rozszerzeń, a na autonomicznych urządzeniach multimedialnych kończąc.
    •    Systemy telewizji cyfrowej - zapoznanie się z technologiami stosowanymi w telewizji cyfrowej, studiu wirtualnym oraz telewizji interaktywnej. Zdobycie wiedzy z architektury i rozwiązań systemów telewizji cyfrowej oraz jej standardów, jak również sposobów reprezentacji, kodowania, kompresji i przesyłania danych audio i wideo w systemach telewizji cyfrowej, w tym systemy telewizyjne o podwyższonej rozdzielczości (HDTV).
    •   Techniki kompresji danych - zapoznanie się z algorytmami kompresji danych ze szczególnym uwzględnieniem znajomości metod stosowanych w kompresji obrazu, dźwięku i transmisji danych multimedialnych.
    •   Transmisje multimedialne w Internecie - zdobycie wiedzy o standardach cyfrowego transferu multimediów oraz zdobycie umiejętności projektowania i konfiguracji systemów transmisji multimedialnych w sieci internet.
    •    Grafika inżynierska, konstrukcja i eksploatacja maszyn- przedmiot zawiera elementy maszynoznawstwa i klasyfikacje maszyn. Efektem kształcenia jest umiejętność projektowania, obliczeń wytrzymałościowych i graficznego przedstawiania elementów maszyn i układów mechanicznych z zastosowaniem komputerowego wspomagania.
    •    Programowanie i programy użytkowe- przedmiot obejmuje podstawy algorytmiki i analizę algorytmów. Student ma możliwość opracowywania i wykorzystywania programów narzędziowych, baz danych, programowania proceduralnego i obiektowego.
    •    Techniki multimedialne- przedmiot obejmuje wszystkie zagadnienia związane z grafiką komputerową, dźwiękiem i urządzeniami systemu multimedialnego. Zajmuje się także zastosowaniem technik multimedialnych w dydaktyce, technice oraz zarządzaniu.
    •    Komputerowe wspomaganie w technice i nowoczesne techniki informatyczne- zajęcia dotyczą systemów komputerowego wspomagania takich jak: projektowania–CAD, wytwarzania-CAM oraz projektowania materiałowego-CAMD. Student zostanie także zapoznany z metodami sztucznej inteligencji w technice.
    •    Ochrona własności intelektualnych- przedmiot ma na celu uświadomić studentom co to jest pojęcie własności intelektualnej jako dobra niematerialnego, a także przedstawić jej właściwości i metody ochrony.

    Władze Uczelni uważają, że realizacja przedstawionych zamierzeń związanych z kształceniem na kierunku ETI w specjalności Multimedia w społeczeństwie informacyjnym pozwoli na wykształcenie dobrze przygotowanych kadr spełniających wysokie wymagania potencjalnych pracodawców, co umożliwi osiąganie przez nich sukcesów zawodowych i osobistych.

Inne informacje związane z elektryka, elektronika, informatyka

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |