Studia I Stopnia-Logistyka w Biznesie - Zaoczne

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem WSB-Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Studia I Stopnia-Logistyka w Biznesie - Zaoczne - Wrocław - Dolnośląskie

  • Cele
    Celem studiów jest zapoznanie uczestników z koncepcjami zarządzania procesami logistycznymi. Program Podyplomowych Studiów Logistyki w Biznesie umożliwia zdobycie praktycznej wiedzy związanej z przepływami materiałów i towarów w obrębie firmy i pomiędzy partnerami w łańcuchu dostaw.
  • Profil słuchacza / wymogi
    Studia adresowane są do pracowników różnych komórek organizacyjnych firmy, bezpośrednio lub pośrednio związanych z przygotowywaniem, realizacją i kontrolą przepływów materiałów i towarów (zaopatrzenia, produkcji, zbytu, transportu, magazynowania). Zasady rekrutacji 1. Słuchaczami studiów podyplomowych w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu mogą zostać absolwenci wyższych studiów zawodowych, inżynierskich, magisterskich lub innych równorzędnych. 2. O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń. 3. Warunkiem przyjęcia jest złożenie kompletu następujących dokumentów: Niezbędne dokumenty * kwestionariusz osobowy oraz podanie do Rektora WSB (dostępnego również w informatorze oraz w Biurze Informacji i Rekrutacji) * odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych * 1 zdjęcie legitymacyjne * kserokopia dowodu osobistego * dowód uiszczenia opłaty wpisowej na konto w wysokości 200 zł lub dowodu wpłaty w kasie Uczelni
  • Szczegółowe informacje
    Podyplomowe Studia Logistyka w Biznesie

    1. Podstawy logistyki w biznesie - koncepcje i strategie   (8 godz.)
    • definicja logistyki
    • procesy logistyczne
    • przepływy rzeczowe w logistyce
    • zapasy w logistyce
    • procesy informacyjno - decyzyjne
    • usługi logistyczne – outsourcing
    • infrastruktura procesów logistycznych
    • zarządzanie logistyczne
    • miejsce logistyki w procesie zarządzania strategicznego
    • strategie logistyczne
    • procedura formułowania i wdrażania strategii logistycznej
    • miejsce logistyki w strukturze organizacyjnej
    • wpływ efektywności logistyki na wynik finansowy (wskaźniki rentowności)
    2. Rola logistyki w skutecznej i efektywnej obsłudze klienta  (8 godz.)
    • obsługa klienta jako obszar współdziałania logistyki i marketingu
    • elementy i mierniki logistycznej obsługi klienta
    • rola współczesnych technologii informacyjnych w doskonaleniu logistycznej obsługi klienta
    • strategie obsługi klienta na różnych szczeblach integracji łańcucha dostaw
    • efektywna obsługa klienta (ECR -Efficient Consumer Response )
    • cele i obszary zadaniowe ECR
    • implementacja strategii ECR
    • rola ECR w zdobywaniu przewagi konkurencyjnej
    3. Badanie i   usprawnianie   procesów logistycznych   (8 godz.)
    • Zasady i procedury usprawniania procesów logistycznych
    • zasady usprawniania procesów logistycznych: ukierunkowanie na klienta ,zaangażowanie pracowników podejście procesowe, harmonia działań radykalnych i ewolucyjnych, zamiana systemu ocen
    • mapowanie procesów logistycznych
    • cykl usprawniania procesów
    • ustalanie celu oraz obszaru usprawniania
    • identyfikowanie problemów
    • szukanie przyczyn problemów
    • generowanie rozwiązań
    • planowanie wdrożenia
    • kontrolowanie
    • standaryzowanie i upowszechnianie rozwiązań.
    4. Logistyka zaopatrzenia   (12 godz.)
    • zaopatrzenie w systemie logistycznym firmy - cele, zadania
    • modele i techniki analizy rynku zaopatrzenia
    • strategie zakupowe
    • analiza procesu zakupu
    • metody klasyfikacji potrzeb surowcowych
    • metody wyboru i oceny dostawców
    • wybrane systemy zarządzania zakupami (zapsami) -VMI, CMI, BMI
    • polityka kontraktów – warunki dostaw Incoterms
    5. Logistyka dystrybucji   (12 godz.)
    • dystrybucja jako istotny element aktywności przedsiębiorstwa
    • sieci dystrybucji
    • centra dystrybucyjne
    • decyzje lokalizacyjne
    • rejony obsługi
    • transport w dystrybucji
    • zagadnienia optymalizacyjne w transporcie
    6. Zarządzanie łańcuchami dostaw   (8 godz.)
    • istota, cele i uwarunkowania w zarządzania łańcuchami dostaw
    • procedura integrowania łańcuchów dostaw
    • techniki i technologie w zarządzaniu łańcuchami dostaw
    • zarządzanie łańcuchami dostaw w Japonii, Europie
    • warunki transponowania doświadczeń zagranicznych
    7. Logistyka produkcji   (12 godz.)
    • ekonomiczno-organizacyjne aspekty logistyki produkcji
    • uwarunkowania wyboru systemu logistyki produkcji
    • stochastyczne systemy sterowania zapasami
    • logistyka produkcji   w systemie planowania potrzeb materiałowych (Material Requiremnts Planning)
    • logistyka produkcji   w koncepcji produkcji akurat na czas (Just in Time)
    8. Infrastruktura transportowo-magazynowa procesów logistycznych   (16 godz.)
    • podstawowe problemy funkcjonowania poszczególnych gałęzi transportu i ich miejsce w łańcuchach logistycznych
    • funkcjonowanie transportu w świetle przepisów Unii Europejskiej
    • studia przypadków nowoczesnych rozwiązań systemów transportowych w Europie
    • rodzaje i funkcje opakowań
    • tendencje w dziedzinie rozwoju opakowań
    • ekologistyka opakowań w świetle ustawy o opakowaniach i odpadach opakowaniowych
    • parametry stanu i ruchu zapasów magazynowych
    • technologie składowania i infrastruktura magazynowa
    • Systemy zarządzania gospodarką magazynową.(np. Qugar)
    • systemy automatycznej identyfikacji - towarów, usług i osób (kody kreskowe, karty magnetyczne, transpondery, podpis elektroniczny)
    9. Logistyka międzynarodowa   (12 godz.)
    • eurologistyka
    • międzynarodowe uwarunkowania transportowe i spedycyjne w logistyce
    • kontrakty międzynarodowe a procedury logistyczne
    10. Wykorzystanie systemów informatycznych i komunikacyjnych w logistyce ( 16 godz.)
    •  czym jest, a czym nie jest system informatyczny
    • komunikacja w logistyce i narzędzia tej komunikacji
    • rodzaje informacji przepływających przez systemy logistyczne
    • praktyczne zastosowanie systemów informatycznych klasy ERP (Enterprise Resource Planning –Planowania Zasobów Przedsiębiorstwa) w procesach zakupu, magazynowania, sprzedaży, transportu, serwisu i obsługi posprzedażnej
    • Komunikacja i wymiana informacji (EDI, e-comerce), systemy wspierające zarządzanie łańcuchami dostaw
    • ocena, wybór i zarządzanie wdrażanie systemu informatycznego
    11. Systemy motywowania i oceniania   (8 godz.)
    • motywacja materialna i pozamaterialna
    • czynniki i uwarunkowania motywacyjne
    • składniki systemu motywacyjnego
    • wartościowanie pracy
    • kształtowanie polityki płacowej
    • prezentacja doświadczeń praktycznych
    12. Zarządzanie kosztami i controlling w logistyce   (8 godz.)
    • koszty logistyczne i procedury ich budżetowania
    • controlling a rachunkowość zarządcza, zastosowanie instrumentów controllingu w logistyce, ośrodki (centra) odpowiedzialności jako podmiot controllingowej koncepcji zarządzania
    • organizacja wdrożenia systemu controllingu w obszarze logistyki
    13. Budżetowanie i wykorzystanie rachunku kosztów działań (8 godz.)
    • wprowadzenie do Activity Based Budgeting
    • koncepcja i procedura budżetowania opartego na rachunku kosztów działań
    • proces koordynacji w budżetowaniu opartym na rachunku kosztów działań
    14. Organizacja i kierowanie zespołem pracowniczym   (8 godz.)
    • pojecie zespołu pracowniczego i pracy zespołowej
    • cechy pracy zespołowej
    • mocne i słabe strony pracy zespołowej
    • rodzaje zespołów pracowniczych
    • czynniki kształtujące sukces pracy zespołowej
    • zasady organizacji pracy zespołowej
    15. Negocjacje w biznesie   (8 godz.)
    • koncepcje i strategie negocjacji
    • fazy negocjacji
    • budowanie zespołu negocjacyjnego
    • socjotechniki stosowane w rokowaniach handlowych
    • obrona przed manipulacjami ze strony innych
    • pokonywanie pata negocjacyjnego
    • Kryteria oceny negocjacji
    16. Wybrane techniki organizatorskie stosowane w logistyce   (8 godz.)
    • techniki rangowania
    • technika ABC
    • technika identyfikacji i analizy współzależności
    • regulacja kompetencji (klasyfikator zadań, tablice kompetencyjne, opis stanowiska organizacyjnego)
    • system celów obszaru funkcjonalnego „logistyka”
    • wybrane techniki zarządzania czasem
    17. Zarządzanie projektami (8 godz.)
    • procesy zarządzania projektem
    • definiowanie i kontrola rzeczowego zakresu prac
    • planowanie i realizacja prac w koncepcji łańcucha krytycznego
    • ograniczenie wpływu zewnętrznych zakłóceń na przebieg projektu
    • zastosowania
    18. Gra strategiczna Jarmark-Europa” (16 godz.)

    19. Analiza studiów przypadków: Logistyka w dużej i małej firmie   (8 godz.) – prezentacje przedstawicieli praktyki gospodarczej

Inne informacje związane z logistyka

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |