Studia Magisterskie-Psychologia mediów

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Warszawie

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Studia Magisterskie-Psychologia mediów - W ciągu tygodnia - Warszawa - Mazowieckie

  • Szczegółowe informacje
    Charakterystyka

    Dla współczesnego człowieka źródłem wiedzy o świecie, a także preferencji, decyzji i zachowań, w coraz mniejszym stopniu są jego własne doświadczenia i opinie bezpośredniego otoczenia, w coraz większym zaś - media, zwłaszcza media elektroniczne (telewizja, internet).

    Reklamy wpływają na zachowania konsumenckie, programy informacyjne i publicystyczne kształtują preferencje wyborcze, filmy i programy rozrywkowe decydują o sposobie spędzania wolnego czasu i - ogólniej - o stylu życia. Mechanizm tych zależności nie jest dla większości ludzi znany. Jego znajomość umożliwia pracownikom mediów skuteczne wpływanie na odbiorców, kreowanie gustów, manipulowanie opinią społeczną, upowszechnianie idei, narzucanie mody, a odbiorcom - świadomą kontrolę tego wpływu.

    Specjalność "psychologia mediów" ma za zadanie ukazać ten mechanizm tak, jak go widzi współczesna nauka, wyjaśnić prawidłowości rządzące trójczłonową relacją między nadawcą, przekazem i odbiorcą, a w szczególności:

        - dać wiedzę o funkcjonowaniu współczesnych mediów i o prawie medialnym w różnych krajach,
        - przekazać umiejętność korzystania z technik perswazji,
        - dostarczyć wiedzy o zasadach komunikacji społecznej,
        - rozwinąć własne zdolności studentów w zakresie "produkcji" medialnej (telewizyjnej, radiowej i prasowej).

    Perspektywy zawodowe

    Możliwe miejsca i rodzaje pracy dla absolwentów: doradztwo psychologiczne w mediach, dziennikarstwo i produkcja programów medialnych, marketing i reklama, szkolnictwo, zarządzanie biznesem rozrywkowym.
    Program nauczania

    Przedmioty specjalnościowe

        - komunikowanie społeczne
        - historia mediów
        - psychologia perswazji i propagandy
        - psychologia reklamy
        - prawo prasowe
        - media masowe - zagadnienia ekonomiczne,
          polityczne, socjologiczne i psychologiczne*
        - psychologia internetu i rozwój społeczeństwa
        - informacyjnego
        - warsztaty twórcze
        - praca emipryczna
        - metodologia badań medialnych

    - wykład składankowy obejmujący problematykę ekonomiki, socjologii, polityki i psychologii mediów masowych, ćwiczenia poświęcone analizie konkretnych przekazów prasowych i elektronicznych
    Informacje dodatkowe
    Studia z zakresu Psychologii mediów prowadzone są w ramach kierunku studiów "psychologia". Studia prowadzone są w systemie dziennym, wieczorowym i zaocznym.
    Wybór kierunku kształcenia dokonuje się po zaliczeniu 5-ego semestru poprzez złożenie w wyznaczonym czasie właściwej deklaracji. Warunkiem koniecznym do uruchomienia zajęć na wybranej specjalności jest zgłoszenie się na nią co najmniej 50 studentów.

Inne informacje związane z psychologia

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |