Home > Kursy i Szkolenia > Zarządzanie Produkcją > Warszawa > Rola Product Managera w Zarządzaniu Produktem w Firmie - Szkolenie - Warszawa - Mazowieckie

Rola Product Managera w Zarządzaniu Produktem w Firmie - Szkolenie

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem COSM Centrum Organizacji Szkoleń Menedżerskich

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Rola Product Managera w Zarządzaniu Produktem w Firmie - Szkolenie - W ciągu tygodnia - Warszawa - Mazowieckie

  • Cele
    # Zaznajomienie uczestników szkolenia z technikami zarządzania produktem w warunkach zmiennego otoczenia
    # Zapoznanie ze współczesnymi metodami kreowania wartości produktu
    # Prześledzenie procesu rynkowego życia produktu od pomysłu do wypracowania zysków
    # Pokazanie metod planowania, stawiania celów, zarządzania ludźmi w zespole, podejmowania decyzji w różnych sytuacjach, tworzenia efektywnego planu projektu itp.
    # Poparte ćwiczeniami przedstawienie technik służących efektywnemu zarządzaniu projektem marketingowym na poziomie produktu
  • Profil słuchacza / Wymogi
    Szkolenie skierowane jest do menedżerów produktu i menedżerów marki pragnących wzbogacić swoją wiedzę w tym zakresie, menedżerów średniego i wyższego szczebla oraz specjalistów mających zamiar zająć się tym zagadnieniem w ramach firmy, dla wszystkich tych osób, których praca jest lub będzie powiązana z marketingiem, sprzedażą lub komunikacją marketingową.
  • Szczegółowe informacje
    Marketing jest jednym z kluczowych czynników sukcesu firmy. Kim są Twoi klienci? Jak możesz do nich dotrzeć? Jakie są ich potrzeby? Jakie produkty i usługi sprzedajesz im, żeby ich zadowolić? Czym wyróżniają się produkty Twojej firmy na tle konkurencji? Strategia marketingowa jest niezbędna, aby firma mogła osiągnąć sukces. W czasie dwudniowego szkolenia "Rola Product Managera w zarządzaniu produktem w firmie" nauczysz się jak przełożyć strategię marketingową na codzienne działania oraz zbudujesz solidne podstawy wiedzy i umiejętności marketingowych.

    Korzyści dla uczestników
    • Poznanie zasad marketingu
    • Jak planować działania marketingowe
    • Jak zastosować elementy "4P" (product, price, place i promotion) marketingu mix
    • Zdefiniować rynek i grupy docelowe dla swoich produktów
    • Jak zastosować teorię i zasady marketingu w swojej codziennej pracy
    Program szkolenia
    • Analiza rynku
    • Analiza konkurencji
    • Analiza substytutów
    • Analiza klientów
    • Tworzenie grup docelowych
    • Analiza sytuacji
      • Analiza potrzeb klienta indywidualnego i instytucjonalnego
      • Metody zaspokajania potrzeb klientów
      • Wykorzystanie badań marketingowych
      • Kreowanie nowych potrzeb - edukacja klienta
      • Strategie wchodzenia na nowe rynki
      • Strategia firmy a strategia produktu
      • Ocena stopnia zaspokojenia potrzeb klientów
      • Analiza obszarów wartości produktu dla firmy i dla klienta
    • Planowanie
      • Zarządzanie cyklem życia produktu
      • Segmentacja rynku
      • Procedura wprowadzania produktu na rynek
      • Ustalanie ceny produktu
      • Analizy portfelowe - zarządzanie portfelem produktów
    • Komunikacja i promocja
      • Tworzenie strategii komunikacyjnej dla produktów
      • Formułowanie przekazu
      • Kanały komunikacji B2B i B2C
      • Tworzenie promotion-mix
    • Organizacja i ewaluacja
      • Zadania product managera
      • Techniki organizacji pracy przy zarządzaniu produktem
      • Dokumentowanie działań
      • Budowa kanałów dystrybucji na rynku B2B i B2C
    • Zadania Product Managera w codziennej praktyce (podsumowanie)
      • Opracowywanie, wdrażanie i koordynowanie realizacji planów marketingowych
      • Określanie: koncepcji pozycjonowania, grup docelowych, form promocji konsumenckich, poziomu cen produktów
      • Inicjowanie i opracowywanie koncepcji nowych produktów
      • Analizowanie informacji na temat sprzedaży, rentowności produktów, potrzeb rynku, konkurencji
      • Zarządzanie budżetem (na promocje) dla podległych kategorii produktów
      • Prognozowanie popytu na zarządzane produkty
      • Określanie potrzeb konsumentów, trendów na podstawie wyników badań rynkowych, informacji od dystrybutorów
      • Monitorowanie działań konkurencji, analiza portfolio produktowego
      • Wspólnie z Działem Sprzedaży planowanie i przeprowadzanie działań wspierających widoczność produktów na półce i ich rotacje oraz działań bezpośrednio wspierających sprzedaż (promocje)
      • Przygotowywanie i prowadzenie szkoleń produktowych
    Metodologia szkolenia
    Szkolenie charakteryzuje się doborem zróżnicowanych metod dydaktycznych w celu jak najlepszego przyswojenia wiedzy przez uczestników. Partie wykładowe połączone będą z krótkimi ćwiczeniami dającymi możliwość doświadczenia treści teoretycznych w praktyce i lepszego zapamiętania omawianej wiedzy. Treści merytoryczne, jak i metodyka szkolenia są każdorazowo dostosowywane do omawianych zagadnień i problemów. Osobowość trenera gwarantuje uczestnikom wysoką dynamikę szkolenia, interaktywny sposób przekazu wiedzy teoretycznej i praktycznej, żywą reakcję na zgłaszane problemy czy sugestie. Trener buduje atmosferę otwartości i zaufania, co pozwala optymalnie zaktywizować grupę do nauki, a połączenie doświadczenia trenerskiego i menedżerskiego pozwala trenerowi wysoce zmotywować uczestników szkolenia do dalszego rozwoju własnego i na rzecz swojej firmy.

    Zajęcia prowadzone są przy pomocy aktywizujących metod partycypacyjnych. Warsztaty oparte są na ćwiczeniach praktycznych, prezentacjach i dyskusjach. Szkolenie skupi się przede wszystkim na trenowaniu i udoskonalaniu umiejętności poprzez zastosowanie metody treningowo – warsztatowej, aktywizującą uczestników m.in. poprzez:
    • Ćwiczenia symulacyjne rozwijające wyobraźnię, myślenie kreatywne
    • Ćwiczenia wdrażające nowe umiejętności i wiedzę
    • Zespołowe rozwiązywanie problemów, dyskusje grupowe
    • Komentarze trenerskie
    • Burza mózgów
    • Analizy SWOT posiadanych umiejętności dotyczących omawianych zagadnień
    • Testy, kwestionariusze
    • Studia przypadków
    • Testy diagnostyczne
    • Projektowanie rozwiązań
    • Budowanie interakcji
    Czas trwania szkolenia 2 dni szkoleniowe

Inne informacje związane z Zarządzanie Produkcją

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług. Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek. Zobacz więcej  |   X