Przekazywanie Złych (trudnych, niepomyślnych) Wiadomości - Szkolenie dla Lekarzy

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem INTEGRA Consulting Poland

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Przekazywanie Złych (trudnych, niepomyślnych) Wiadomości - Szkolenie dla Lekarzy - W ciągu tygodnia - Poznań - Wielkopolskie

  • Szczegółowe informacje
    Przekazywanie złych (trudnych, niepomyślnych) wiadomości

    W zawód lekarza wpisane jest przekazywanie pacjentowi informacji, których nie chciałby on usłyszeć. Sytuacja jest wówczas trudna dla obydwu stron – i dla tego, który jest posłańcem złych wiadomości, i dla tego, który je odbiera.

    Lepsza najgorsza prawda czy półprawda, albo wręcz jej unikanie? Przekazać ją pacjentowi czy komuś z rodziny? Nie ma jednoznacznych odpowiedzi. Konsekwencje wyboru każdej z wymienionych możliwości są zarówno pozytywne, jak i negatywne. Warto je wybierać świadomie, w zależności od stanu psychicznego, emocjonalnego pacjenta, od jego motywacji do leczenia, od relacji z rodziną, od specyfiki choroby.

    Szkolenie to ma na celu:
    • Wypracowanie możliwych sposobów przygotowania pacjenta do odebrania złych wiadomości,
    • Określenie, jak przygotować się może do tego lekarz,
    • Pokazanie różnych możliwości przekazania pacjentowi informacji, tak aby był w stanie je przyjąć i tak, żeby były one dla niego motywacją do podjęcia leczenia, a nie tak, żeby uruchamiały mechanizmy obronne, np.: unikanie, czy zaprzeczanie,
    • Omówienie działania mechanizmów obronnych osobowości – kiedy i dlaczego się pojawiają u pacjentów,
    • Ćwiczenie metod radzenia sobie z zachowaniami pacjentów pojawiającymi się w przypadku przekazania niesprzyjających wiadomości (np. płacz, lęk, oskarżanie, agresja),
    • Określenie co, jak i komu przekazywać? Jakich informacji w różnych sytuacjach unikać, a jakie podawać?
    Podczas szkolenia zostaną poruszone następujące kwestie:
    • Rozmowa w sytuacjach pojawienia się silnych emocji (kiedy stosować argumenty logiczne, w jaki sposób opanowywać emocje własne i jak wpływać na uczucia pacjenta w trakcie rozmowy)
    • Opanowywanie własnego stresu – przed rozmową i po trudnej rozmowie z pacjentem,
    • Czy mówić, a jeżeli tak to jak mówić o własnych emocjach w rozmowie z pacjentem.

Inne informacje związane z Rozwój Zasobów Ludzkich

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |