Podyplomowe Studia Menedżerskie "Efektywny Biznes w Rosji" - Zaoczne

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem Gdańska Fundacja Kształcenia Menedżerow

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Podyplomowe Studia Menedżerskie "Efektywny Biznes w Rosji" - Zaoczne - Gdańsk - Pomorskie

  • Cele
    * Poznają gospodarkę Rosji;
    * Lepiej zrozumieją system polityczny i jego wpływ na biznes;
    * Poznają specyfikę kulturową partnerów biznesowych;
    * Poznają skuteczne metody budowania relacji z klientami i partnerami biznesowymi;
    * Poznają praktyczne aspekty robienia interesów w Rosji;
    * Poszerzą znajomość biznesowego języka rosyjskiego.
  • Praktyki
    Studia prowadzone są przez Gdańską Fundację Kształcenia Menedżerów we współpracy z Wydziałem Nauk Politycznych Akademii Humanistycznej im. Aleksandra Gieysztora oraz Kaliningradzkim Państwowym Uniwersytetem Technicznym (Rosja).
  • Profil słuchacza / wymogi
    Studia skierowane są do menedżerów i innych osób odpowiedzialnych za działalność biznesową na rynku rosyjskim.
  • Szczegółowe informacje
    Program PSM "Efektywny Biznes w Rosji" obejmuje rozwój kompetencji w 4 zakresach:

    1/ Wiedza o Rosji   – uwarunkowania historyczne, polityczne i kulturowe mające wpływ na funkcjonowanie biznesu w Rosji.
    2/ Wiedza o prowadzeniu biznesu w Rosji - systemy gospodarcze, uwarunkowania prawne, infrastruktura biznesowa.
    3/ Umiejętności interpersonalne – zwłaszcza skuteczna komunikacja i negocjacje
    z uwzględnieniem kontekstu kulturowego.
    4/ Język rosyjski w biznesie -  poznanie nowego rosyjskiego języka biznesowego.
    Studia prowadzone są w znacznej części zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning) – warsztatu partycypacyjnego. Uczestnicy, doskonaląc określone umiejętności, pracują na przypadkach z pracy własnej oraz realnych przykładach, przedstawiają swoje rozwiązania na forum grupy, wspólnie znajdują rozwiązania. Na zajęciach stosowane są aktywne metody:  tzw. burza mózgów, praca w grupach, debata, omawianie „case study”, etc.

    Zajęcia praktyczne uzupełnione są podstawą teoretyczną wykładaną przez specjalistów z dziedziny prawa, administracji, historii i gospodarki Federacji Rosyjskiej oraz możliwością spotkań i dyskusji z praktykami – ciekawymi postaciami administracji oraz biznesu.

    MODUŁ I  
    UWARUNKOWANIA HISTORYCZNE I POLITYCZNE BIZNESU W ROSJI


    Czas trwania: 1 dzień

    Liczba godzin: 10

    1.     Historia Rosji i stosunki rosyjsko-polskie;
    2.     System polityczny Rosji;
    3.     Partie polityczne współczesnej Rosji;
    4.     Wpływ historii i polityki na prowadzenie biznesu.

    MODUŁ II
    MAKROEKONOMICZNE ASPEKTY PROWADZENIA BIZNESU W ROSJI


    Czas trwania: 2 dni

    Liczba godzin: 20

    1.     System gospodarczy Rosji;
    2.     Transformacja gospodarki Rosji;
    3.     Rynki konsumpcyjne i inwestycyjne w Rosji;
    4.     Uwarunkowania makroekonomiczne sytuacji przedsiębiorstw;
    5.     Sytuacja rynkowa z uwzględnieniem dynamiki poszczególnych branż;
    6.     Wpływ kryzysu na sytuację rynkową poszczególnych krajów i branż;
    7.     Infrastruktura biznesowa: logistyka, usługi biznesowe itp.

    MODUŁ III
    PRAWNE ASPEKTY DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ W ROSJI

    Czas trwania: 2,5 dnia
    Liczba godzin: 25

    1.     Rosyjski system prawny;
    2.     Rosyjskie prawo gospodarcze;
    3.     System podatkowy;
    4.     Kontrola wymiany zagranicznej i prawo celne;
    5.     Prawo kontraktów;
    6.     Elementy prawa pracy;
    7.     Specjalny status Obwodu Kaliningradzkiego.

    MODUŁ IV
    UWARUNKOWANIA KULTUROWE BIZNESU W ROSJI

    Czas trwania: 4 dni
    Liczba godzin: 40

    1.     Różnice kulturowe w biznesie;
    2.     Wpływ kultury na funkcjonowanie biznesu: wzorce zachowań, procesy decyzyjne, styl negocjacji;
    3.     Aspekty kulturowe prowadzeniu biznesu w Rosji;
    • kultura Rosji (sztuka, literatura, religia)
    • naród rosyjski, język, obyczaje, styl życia
    • kuchnia narodowa
    4.    Rosyjski charakter i mentalność;
    • mentalność Rosjan a mentalność Polaków
    • budowanie relacji biznesowych – na co zwracać uwagę
    • (specyfika nawiązywania i utrzymywania kontaktów biznesowych)
    5.    Rosyjski savoir-vivre;
    • organizacja spotkania służbowego
    • relacje nieformalne
    6.   Negocjacje i rozwiązywanie problemów w relacjach biznesowych;
    • umiejętność prowadzenia negocjacji z partnerem rosyjskim
    • czy warto współpracować z partnerem rosyjskim
    MODUŁ V
    PRAKTYCZNE ASPEKTY DZIAŁALNOŚCI NA RYNKU ROSYJSKIM

    Czas trwania: 4 dni
    Liczba godzin: 40

    1.    Zabezpieczanie interesów eksporterów – podstawowe warunki kontraktowe;
    • rozliczenia, terminy i warunki dostaw, reklamacje
    • systemy bonusowe
    • certyfikacja i bezpieczeństwo transakcji
    2.     Budowanie systemu dystrybucji na rynku rosyjskim;
    3.     Przedstawicielstwa, oddziały, własne firmy – uwarunkowania prawne i organizacyjne;

    4.     Inwestycje biznesowe  proradzieckich Rosji;
    • ogólny klimat inwestycyjny
    • uwarunkowania prawne
    • analiza ryzyk
    5.     Spotkania z praktykami biznesu z różnych branż;

    MODUŁ VI
    JĘZYK ROSYJSKI W BIZNESIE

    Czas trwania: 4,5 dnia
    Liczba godzin: 45

Inne informacje związane z zarządzanie międzynarodowe

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |