W praktyce opiekuńczo-wychowawczej o powodzeniu bądź porażce wychowawcy decyduje wiele zmiennych. Na efekt jego działań mają wpływ zarówno wiedza, jak i empatia, intuicja oraz umiejętności planowania i organizowania.
W kursie przedstawiono rys historyczny pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, a także zagadnienia związane z organizacją placówek opiekuńczo-wychowawczych oraz metodyką diagnozowania potrzeb podopiecznego. Uczestnicy dowiedzą się również, w jaki sposób wychowawca powinien organizować swoją pracę.
Cel kursu:
Po zakończeniu kursu uczestnik zdobędzie wiedzę i umiejętności z zakresu:
- diagnozowania potrzeb podopiecznych,
- planowania i metodycznego realizowania działań opiekuńczo-wychowawczych,
- teoretycznych podstaw pracy opiekuńczo-wychowawczej,
- organizacji instytucji, w których ma zastosowanie teoria opieki,
- metod i technik pracy opiekuńczo-wychowawczej.
Zawartość kursu:
- Problematyka pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej
- Zagadnienia potrzeb i metodyka ich zaspokajania
- Prakseologiczne aspekty metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej
Czas trwania: 8 tygodni