Grupa docelowa
Adresaci szkolenia to: pracownicy działu zakupów oraz rozwoju dostawców, osoby uczestniczące w audytach realizowanych przez klienta, osoby odpowiedzialne za jakość, pracownicy działu jakości, pełnomocnicy, specjaliści ds. jakości, osoby wdrażające systemy jakości.
Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniu Szkolenie może mieć formę szkolenia otwartego lub zamkniętego.
Program szkolenia
Szkolenie praktyczne obejmuje:
Podstawowe wymagania w branży motoryzacyjnej:
- Podejście Procesowe,
- Ciągłe Doskonalenie,
- PDCA
- Wymagania standardu ISO/TS 16949 dotyczące zakupów i dostawców
- Planowanie jakości (APQP) – znaczenie dla dostawców
- Wymagania dostawców dla poddostawców czyli zależność Tire 1 i Tire 2
- Interpretacja kluczowych składników PPAP:
a) FMEA
b) MSA,
c) Capability Study na bazie wymagań ISO/TS 16949,
- Umowy z Klientem dla uzgodnienia PPAP w tym działań logistycznych
- Ogólne zasady zatwierdzania części przy wdrożeniu do produkcji seryjnej
- Wymagania wdrożenia systemów zarządzania u dostawców
- Wybór dostawców - kryteria
- Ocena dostawców - metody
- Kontrola jakości dostaw – metody, zasady,
- Zatwierdzanie produkcji próbnej – PPAP
- Poziomy przedłożenia.
- Status przedkładania i PSW.
- komunikacja z klientem – wymagania ISO/TS
- CSR - specyficzne wymagania firm motoryzacyjnych dla dokumentacji PPAP.
- Zasady przygotowania i przedkładania dokumentacji według wymagań podręcznika PPAP - przegląd zlecanych typowych dokumentów i ich zawartości.
- Obowiązkowe i opcjonalne składniki PPAP
- Monitorowanie i raportowanie jakości dostaw
- Zasady współpracy z dostawcami usług (m.in. wg VDA 6.2)
- Potrzeba prowadzenia auditów u dostawców – metody, podejścia, check-listy