Kus - Specjalista ds. psychologii i socjologii - Korespondencyjnie

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem ESKK

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Kus - Specjalista ds. psychologii i socjologii - Online

  • Cele
    Specjalistyczny kurs przeznaczony dla osób, które interesują się tematyką psychologii pracy, zarówno z powodów zawodowych, jak i prywatnie. Dostarcza wiedzy z zakresu zarządzania personelem, rozwiązywania konfliktów w miejscu pracy, radzenia sobie ze stresem, planowania pracy i zarządzania czasem. W materiałach omówiono szczegółowo zasady przeprowadzania procesu rekrutacji i selekcji kandydatów do pracy oraz prowadzenia rozmów oceniających. Poruszana w kursie tematyka pozwala w pełni zrozumieć, jak dużą rolę odgrywa w każdym przedsiębiorstwie tzw. kultura organizacyjna.
  • Szczegółowe informacje
    Zalety Kursu
    • liczne, z życia wzięte przykłady
    • przystępny język
    • informacje na temat różnic kulturowych i ich wpływu na zachowania biznesowe
    • efektywny system powtórek
    • opieka doświadczonego nauczyciela
    Długość Kursu i Cena
    • długość kursu: 14 miesięcy (1 pakiet lekcyjny w miesiącu)
    • średni czas nauki: 15-30 minut dziennie
    • opłata za kurs (materiały lekcyjne i opieka nauczyciela)


    Program kursu

        * Lekcja 1

          Ogólne wiadomości z zakresu psychologii i socjologii pracy
          Wprowadzenie w problematykę – czym zajmuje się psychologia i socjologia pracy i jakie
          są między nimi różnice. Podstawowe problemy, jakimi zajmują się specjaliści ds. 
          psychologii i socjologii w przedsiębiorstwie. Od czego zależy efektywność pracowników.
          Wykorzystywane techniki i narzędzia – testy psychologiczne... ale nie tylko.

        * Lekcja 2

          Zarządzanie zasobami ludzkimi czy zarządzanie kadrami
          Polityka personalna przedsiębiorstwa. Dobór pracowników – jak znaleźć odpowiednich
          ludzi. Metody doboru personelu – czy rozmowa kwalifikacyjna pozwala nam sprawdzić
          kandydatów. Ocena wykonywania zadań. Szkolenia i doskonalenie pracowników – badanie
          potrzeb szkoleniowych i ocena efektywności szkoleń.

        * Lekcja 3

          Motywowanie do pracy
          Czy ludzie są z natury leniwi. Czy pracownik zadowolony z pracy bardziej się angażuje.
          Czynniki motywujące ludzi do pracy – czy chodzi tylko o pieniądze. Praktyki zwiększające
          motywację pracowników.

        * Lekcja 4

          Przywództwo i zarządzanie
          Psychologiczne właściwości dobrego szefa. Umiejętności menedżerskie i przywódcze –
          kompetencje społeczne i inteligencja emocjonalna – konieczność czy moda. Czy 
          kierownicy,  którzy liczą się z pracownikami, mogą być skuteczni. Style kierowania.
          Dlaczego menedżerowie chcą wszystko zrobić samodzielnie. Partycypacja, delegowanie
          zadań.

        * Lekcja 5

          Stres w pracy
          Co powoduje stres w pracy. Wypalenie zawodowe – jak sobie pomóc. Rozpoznawanie
          symptomów stresu i sposoby radzenia sobie ze stresem. Rodzina – pomoc czy przeszkoda.

        * Lekcja 6

          Patologie w przedsiębiorstwach
          Miejsce czynu: praca; oskarżony: pracownik. Rodzaje niewłaściwych zachowań
          pracowników i przyczyny występowania tych zachowań. Hodowla patologii: jak
          organizacja może się przyczynić do powstawania szkodliwych zachowań pracowników.
          Pracoholizm – promować czy zwalczać, powód do dumy czy zaburzenie.

        * Lekcja 7

          Konflikty i ich rozwiązywanie
          Czy konflikty mogą się do czegoś przydać. Przyczyny powstawania konfliktów w
          przedsiębiorstwach. Fazy rozwoju konfliktów – eskalacja. Klimat organizacji. Jak można
          zarządzać konfliktem – sposoby radzenia sobie z konfliktami. Twój styl rozwiązywania 
          konfliktów.

        * Lekcja 8

          Psychologia zespołu pracowniczego
          Dlaczego 2 + 2 = 5, czyli o efekcie synergii w zespole. Grupa w terenie, czyli o metodach
          budowania zespołu. Kto jest kim, czyli o rolach zespołowych. Struktura zespołu.
          Kierowanie zespołem pracowniczym.

        * Lekcja 9

          Komunikacja w przedsiębiorstwie
          Asertywność przynosi efekty również w miejscu pracy – komunikowanie się w sytuacjach
          trudnych i konfliktowych. Nie tylko to co słychać – język ciała i zależności przestrzenne.
          Tworzenie odpowiedniego wizerunku. Nie tylko co, ale jak mówić – wystąpienia publiczne i
          prowadzenie zebrań. Komunikowanie w kryzysie.

       * Lekcja 10

         Kultura a organizacja
         Czym jest kultura organizacyjna. Dlaczego kultura organizacyjna jest istotna. Funkcja
         kultury organizacyjnej. Pozytywne i negatywne wpływy kultury organizacyjnej. Kultura
         narodowa – praca w przedsiębiorstwach międzynarodowych. Różnice kulturowe a
         zachowania w biznesie.

        * Lekcja 11

          Twórczość w miejscu pracy
          W jaki sposób można wykorzystać twórcze myślenie w zarządzaniu. Twórcze
          rozwiązywanie problemów – czy można się go nauczyć. Metody rozwiązywania
          problemów.

        * Lekcja 12

          Planowanie pracy – zarządzanie czasem
          Czy czasem da się zarządzać. Dlaczego odwlekamy wykonanie zadań na ostatnią chwilę.
          Cele a efektywność działań – zarządzać przez cele. Wydajność pracowników w ciągu dnia.
          Rola przerw i zakłóceń. Czy jesteś „skowronkiem”, czy „sową” – rytmy chronobiologiczne.
          Reguły i zasady zarządzania czasem. Organizacja spotkań i narad.

        * Lekcja 13

          Zachowania konsumenckie
          Wyprodukowaliśmy... i co dalej. Rola marketingu we współczesnym przedsiębiorstwie.
          Wszyscy jesteśmy konsumentami – psychologia nabywcy. Jak odbieramy reklamy –
          projektowanie działań promocyjnych. Rola badań marketingowych. Psychologiczne
         aspekty komunikacji z rynkiem.
     
        * Lekcja 14

          Gdy przychodzi się rozstać
          Zagrożenie utratą pracy. Outplacement – fanaberia czy konieczność. Jak rozmawiać ze
          zwalnianym pracownikiem. Psychospołeczne konsekwencje utraty pracy. Przygotowanie
         do poszukiwania nowego zatrudnienia.

Inne informacje związane z socjologia

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |