Kurs - Zarządzanie Strategiczne

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem Cegos Polska

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Kurs - Zarządzanie Strategiczne - W ciągu tygodnia - Warszawa - Mazowieckie

  • Cele
    Uczestnictwo w szkoleniu umożliwi:

    * Zdobycie umiejętności korzystania z metod analizy strategicznej
    * Ocenę własnych praktyk w dziedzinie kierowania, w celu zapewnienia wdrażania strategii
    * Poznanie odpowiednich mechanizmów komunikacji w organizacji
    * Nabranie pewności w roli lidera, osoby potrafi ącej przekonać i zaangażować pracowników do realizacji obranej strategii
  • Praktyki
    Szkolenia zamknięte
    Nie ma lepszego podejścia do rozwoju kompetencji i umiejętności niż podejście systematyczne i poparte analizą deficytu w stosunku do potrzeb i wymagań na poszczególnych stanowiskach. Efektywny cykl nauki to znacznie więcej niż tylko sekwencja czynności, to przede wszystkim projektowanie dedykowanych programów oraz badanie skuteczności realizowanych działań. Szkolenie prowadzone przez trenera – specjalistę w dziedzinie zarządzania strategicznego. Podczas szkolenia uczestnicy zapoznają się i będą mieli okazję przetestować metody i narzędzia zarządzania strategicznego. Ćwiczenia i studia przypadków bazują na rzeczywistych sytuacjach, z którymi uczestnicy spotykają w codziennej pracy. Atmosfera otwartości oraz doświadczenie trenera - praktyka, zachęcają uczestników do wymiany doświadczeń i dyskusji.
  • Profil słuchacza / wymogi
    ■ Dyrektorów firm, członków zarządu i innych osób zaangażowanych w tworzenie i realizowanie strategii
    ■ Dyrektorów działów strategii i działów rozwoju
    ■ Dyrektorów działów komunikacji i marketingu
    ■ Kadry kierowniczej, której potrzebna jest wiedza na temat zarządzania strategicznego
  • Szczegółowe informacje
    Opis szkolenia:
    Chcąc osiągnąć sukces w zarządzaniu firmą trzeba sformułować i zrealizować jej strategię. Zarządzanie organizacją z jasno określoną i konsekwentnie wdrażaną strategią to główne zadanie osoby kierującej firmą. Znajomość i rozumienie narzędzi strategicznej analizy, technik analizy rynku i konkurencji, mechanizmów scenariuszowych i prognozowania jest niezbędna w procesie budowania strategii firmy. Kluczem do skutecznego zarządzania strategicznego jest komunikacja strategii wewnątrz organizacji. Jest ona niezbędna do zapewnienia zrozumienia założeń i celów strategii oraz pozyskania prawdziwego zaangażowania pracowników w proces jej realizacji.


    Program:
    1. Analiza i przewidywania wpływu zmian, które mają miejsce w otoczeniu firmy:
    • Bieżące zmiany w otoczeniu ekonomicznym
    • Wzrastające wymagania konsumentów i klientów
    • Przyspieszenie zjawiska globalizacji działalności firm i wzrost konkurencyjności związany z wprowadzeniem nowych technologii
    • Wpływ handlu przez Internet: czy doprowadzi do zaburzeń handlu innymi kanałami dystrybucji?
    • Firma ludzi i firma ekologiczna: coraz twardsze przepisy prawne dotyczące ochrony konsumenta i ochrony środowiska
    • Analiza firmy w kontekście zmian w jej otoczeniu: analiza sił Portera
    • Analiza tendencji w zarządzaniu: EMOFF
    2. Analiza pola działań strategicznych firmy:
    • Analiza strategiczna: segmentacja, krzywe życia: matryce strategiczne (BCG, Mc Kinsey, ADL)
    • Firma a rynek: analiza konkurencji, rynki docelowe i pozycjonowanie strategiczne
    • Podział rodzajów działalności wg DDS (dziedziny działań strategicznych)
    • Analiza poziomu wzrostu i cyklu życia DDS
    • Opracowanie diagnozy strategicznej firmy
    3. Nowe podejście do strategii:
    • Podejście tradycyjne do strategii
    • Progresja w strategii korzyści u konkurencji
    • Strategia wycofania, scenariusze upadku strategii, postępowanie kryzysowe
    • Scenariusze środków minimalnych
    • Czuwanie nad realizacją strategii: sukces przez uprzedzenie wydarzeń
    4. Dynamika ewolucji branży: uwzględnienie możliwości i zagrożeń:

    • Przejście od diagnozy do wprowadzenia: dostosowanie narzędzi analizy strategicznej
    • Problematyka grupy skonfrontowanej ze zjawiskiem globalizacji w branży (studium przypadku)
    5. Przypadek rozrastania się firm: pokusy, ryzyko i możliwości:
    • Fuzje, wykupywanie, łączenie firm
    • Ocena dynamiki sukcesu i przyczyn upadku
    6. Pilotowanie strategii przez kompetencje:
    • Przekształcanie kompetencji w przewagę konkurencyjną
    • Przyspieszenie rozwoju kompetencji przynoszących wartość dodaną dla klienta
    7. Nowe podejście do kwestii zarządzania:
    • Jak oddziaływać na inteligencję kolektywną
    • Firma dla klienta: wzmacnianie współpracy na linii sprzedawca – klient
    • Dostosowanie czasu pracy, zarządzanie na odległość, czas schyłkowy dla zarządzania hierarchicznego

Inne informacje związane z zarządzanie firmą

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |