Home > Kursy i Szkolenia > Handel Międzynarodowy, Eksport, Import > Warszawa > Jak Zawierać Umowy Agencyjne i Dystrybucyjne w Obrocie Międzynarodowym - Szkolenie - Warszawa - Mazowieckie

Jak Zawierać Umowy Agencyjne i Dystrybucyjne w Obrocie Międzynarodowym - Szkolenie

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem COSM Centrum Organizacji Szkoleń Menedżerskich

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Jak Zawierać Umowy Agencyjne i Dystrybucyjne w Obrocie Międzynarodowym - Szkolenie - W ciągu tygodnia - Warszawa - Mazowieckie

  • Cele
    # Przekazanie uczestnikom wiedzy na temat możliwości wchodzenia na zagraniczne rynki za pomocą agenta lub dystrybutora lub działania na rynku krajowym w charakterze agenta lub dystrybutora
    # Omówienie aktualnych przepisów (zwłaszcza tych o charakterze imperatywnym) obowiązujących w krajach UE i niektórych innych państwach a odnoszących się do agentów i dystrybutorów
    # Omówienie i analiza klauzul kontraktowych „Jednolitego modelowego formularza międzynarodowej agencji” oraz „Jednolitego modelowego formularza międzynarodowej umowy wyłącznej dystrybucji” (opracowanych przez zespół ekspertów Międzynarodowej Izby Handlowej), które stanowią zrównoważone a jednocześnie elastyczne wzorce i są znakomitym punktem wyjścia do formułowania różnorodnych, indywidualnych umów agencyjnych lub dystrybucyjnych
  • Szczegółowe informacje
    Jedną z głównych trudności przed którą stają strony uczestniczące w handlu międzynarodowym, kiedy negocjują za granicą umowy agencyjne lub dystrybucyjne, jest brak jednolitych przepisów dla tego typu umów. Z tej przyczyny Międzynarodowa Izba Handlowa uznała, że jest miejsce dla alternatywnego rozwiązania, polegającego na zastosowaniu jednolitych zasad umownych, nie opartych na żadnym konkretnym prawie krajowym, ale łączących powszechną praktykę w handlu międzynarodowym z ogólnie uznanymi przez krajowe ustawodawstwa zasadami dotyczącymi agencji i dystrybucji.

    Profil uczestników
    Osoby negocjujące, zawierające i realizujące kontrakty handlu zagranicznego.

    Korzyści dla uczestników
    Uczestnik szkolenia, a szczególnie osoba bez wykształcenia prawniczego, uzyska podstawową wiedzę niezbędną do prawidłowego zawarcia umowy agencyjnej lub dystrybucyjnej, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów w krajach UE i niektórych państwach pozaeuropejskich. Będzie miał również świadomość, że przed zawarciem umowy agencyjnej lub dystrybucyjnej, należy dokładnie sprawdzić, czy klauzule umowne nie naruszają obligatoryjnych przepisów w kraju siedziby agenta lub dystrybutora – a w przypadku dystrybutora w krajach UE – także przepisów antymonopolowych. Nabyta wiedza przyda się również uczestnikowi w sytuacji, kiedy sam otrzyma propozycję występowania w charakterze agenta lub dystrybutora.

    Program szkolenia
    AGENT
    • Wprowadzenie
      • Terminologia i definicje (agent, umowa agencyjna etc.)
      • Przepisy UE dotyczące przedstawicielstwa handlowego (m.in. dotyczące świadczenia wyrównawczego za przysporzenie renomy)
      • Państwa, które posiadają obligatoryjne przepisy dotyczące agentów
    • Analiza i omówienie klauzul umownych „Jednolitego modelowego formularza międzynarodowej agencji”
      • Ogólny komentarz do „Jednolitego modelowego formularza międzynarodowej agencji”
      • Strony umowy (zleceniodawca i agent)
      • Obszar i produkty
      • Dobra wiara i uczciwe postępowanie
      • Funkcje agenta
      • Przyjmowanie zamówień przez zleceniodawcę
      • Zobowiązanie do niekonkurowania
      • Organizacja sprzedaży, reklama i targi, Internet
      • Zakładane wielkości sprzedaży – gwarantowany minimalny cel
      • Subagenci
      • Odpowiedzialność finansowa
      • Znaki towarowe i symbole zleceniodawcy
      • Skargi od klientów
      • Wyłączność
      • Prowizja agenta
      • Sposób obliczania prowizji i jej płatność
      • Czas trwania umowy
      • Niezakończone transakcje
      • Wcześniejsze rozwiązanie
      • Świadczenie wyrównawcze za przysporzenie renomy
      • Zwrot dokumentów i próbek
      • Prawo właściwe
      • Zakaz cesji
      • Tekst oryginalny
      • Załączniki (I-VII)
    • Podsumowanie i dyskusji
    DYSTRYBUTOR
    • Wprowadzenie
      • Terminologia i definicje (dystrybutor, umowa dystrybucyjna etc.)
      • Przepisy antymonopolowe UE i niektórych innych państw, które mogą mieć wpływ na treść i zakres międzynarodowej umowy wyłącznej dystrybucji
      • Państwa, które posiadają obligatoryjne przepisy dotyczące dystrybutorów
    • Analiza i omówienie klauzul umownych „Jednolitego modelowego formularza międzynarodowej umowy wyłącznej dystrybucji”
      • Ogólny komentarz do „Jednolitego modelowego formularza międzynarodowej umowy wyłącznej dystrybucji”
      • Strony umowy (dostawca i dystrybutor)
      • Obszar i produkty
      • Dobra wiara i uczciwe postępowanie
      • Funkcje dystrybutora
      • Zobowiązanie do niekonkurowania
      • Organizacja sprzedaży, reklama i targi
      • Warunki dostawy - ceny
      • Zakładane wielkości sprzedaży – gwarantowany minimalny cel
      • Poddystrybutorzy lub agenci
      • Ceny odsprzedaży
      • Sprzedaże poza obszar
      • Znaki towarowe i symbole zleceniodawcy
      • Poufna informacja
      • Zapas produktów i części zamiennych – serwis posprzedażny
      • Wyłączna dystrybucja
      • Bezpośrednie sprzedaże
      • Czas trwania umowy
      • Niezakończone transakcje
      • Wcześniejsze rozwiązanie
      • Świadczenie wyrównawcze za przysporzenie renomy
      • Zwrot dokumentów i produktów na składzie
      • Rozstrzyganie sporów
      • Prawo właściwe
      • Tekst oryginalny
      • Załączniki (I-XI)
    • Podsumowanie i dyskusja
    Metodologia szkolenia
    W trakcie szkolenia co najmniej jedna godzina zostanie poświęcona na wymianę poglądów w formie dyskusji, ewentualne formułowanie problemów, zadawanie pytań przez uczestników oraz uzyskiwanie na nie odpowiedzi. Pozostały czas przeznaczony będzie na wykłady wzbogacone prezentacją w PowerPoint.

    Czas trwania szkolenia 1 dzień szkoleniowy

Inne informacje związane z Handel Międzynarodowy, Eksport, Import

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług. Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek. Zobacz więcej  |