Techniki Negocjacji Windykacyjnych – Warsztaty

Więcej informacji

Techniki Negocjacji Windykacyjnych – Warsztaty

  • Szczegółowe informacje Do udziału w szkoleniu zapraszamy wszystkie osoby, które kontaktują się z dłużnikami i chciałyby rozwinąć swoje umiejętności wpływania na dłużników i tym samym zwiększyć skuteczność w ściąganiu zaległych należności.
    Role zadaniowe: kontakt bezpośredni telefoniczny i monity w windykacji podmiotów i osób fizycznych.

    Efekty treningu:
    • udoskonalenie techniki windykacyjnej,
    • wywołanie wzrostu efektywności zawodowej,
    • podwyższenie psychologicznego komfortu pracy,
    • wytworzenie przewagi konkurencyjnej w stosunku do innych podmiotów-wierzycieli,
    • podwyższenie poziomu bezpieczeństwa rytmiki i płynności finansowej.
    Cele zadaniowe:
    • model dyscyplinujący – egzekwowanie spłaty z jednoczesnym zachowaniem sojuszu i relacji ekonomicznej z dłużnikiem,
    • model krytyczny - wyegzekwowanie spłaty, zaniechanie sojuszu i relacji ekonomicznej (oszustwa, upadłości, permanentne łamanie zasad, konwersje)
    Program:
    1. Runda otwarcia:
      • wskazanie celu zajęć,
      • ustalenie reguł współpracy,
      • krótka refleksja na  dotychczasowymi metodami windykowania.

        Cel dydaktyczny:
        Wzajemne poznanie uczestników i prowadzącego, wytworzenie optymalnego klimatu emocjonalnego, ustalenie zasad dyscypliny pracy oraz zarysowanie głównych trudności operacyjnych w roli zawodowej  windykatora.

    2. Wpływ komunikacyjny trzy-kanałowy:
      • słowa,
      • emisja głosu,
      • techniki korespondencyjne-monitowe.

        Cel dydaktyczny:
        Zastosowanie różnorodnych elementów komunikacji w procesie wywierania wpływu. Wykształcenie u uczestników praktycznej umiejętności kierowania procesem motywacji dłużnika we wstępie dialogu.

    3. Psychologia presji:
      • psychologiczny podział typów dłużników,
      • praktyka zastosowania techniki negocjacyjnej indywidualnie do typu,
      • trening dialogu.

        Cel dydaktyczny:
        Wykształcenie u uczestników elastyczności zmian stylu podejścia w dialogu.

    4. Diagnoza kłamstwa i bluffu:
      • test Ashafenburga,
      • test pokerowy,
      • efekt Otella,
      • efekt Brakowa.

        Cel dydaktyczny:
        Poszerzenie kompetencji uczestników w zakresie diagnozy kłamstwa. Przeniesienie diagnozy z obszaru wiedzy intuicyjnej w metody planowe i profesjonalne.

    5. Techniki strategiczne w windykowaniu:
      • konfrontacja,
      • „ściana”,
      • minimalizacje (nagradzanie psychologiczne),
      • maksymalizacje (kary psychologiczne),
      • zamknięcie „poczwórna pętla”,
      • stygmatyzacja.

        Cel dydaktyczny:
        Rozwinięcie u uczestników umiejętności psychologicznego wpływu w windykowaniu. Doskonalenie psychopresji w windykacyjnych sytuacjach ekstremalnych (model krytyczny).

    6. Integracja treści i transfer zawodowy (asysta aktorki w symulacjach):
      • trening symulacyjny z wykorzystaniem arkuszy coachingowych,
      • informacje zwrotne, 
      • korekty.

        Cel dydaktyczny:
        Kształcenie transferu zawodowego czyli praktycznego, rutynowego zastosowania  technik windykacyjnych w symulacjach dialogu

Inne informacje związane z komunikacja w biznesie