Kompetencyjne Rozmowy Kwalifikacyjne - Szkolenie z Zasad Przeprowadzania i Praktyka

Więcej informacji

Kompetencyjne Rozmowy Kwalifikacyjne - Szkolenie z Zasad Przeprowadzania i Praktyka

  • Cele Celem szkolenia jest nabycie i rozwijanie umiejętności prowadzenia efektywnych i skutecznych rozmów kwalifikacyjnych z kandydatami do pracy. Zajęcia polegają na dyskusji nad głównymi aspektami profesjonalnego wywiadu kompetencyjnego oraz pokazach
    i ćwiczeniach dotyczących różnych technik jego przeprowadzania.
  • Szczegółowe informacje Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:
    - zapoznanie się z różnymi technikami przeprowadzania rozmowy kwalifikacyjnej z kandydatami do pracy;
    - poznanie metod i sposobów zwiększających skuteczność i obiektywność stosowanych technik;
    - praktyczne ćwiczenia i pokazy – symulacje wywiadów;
    - uzyskanie informacji zwrotnej od prowadzącego.

    W programie:
    1. Rola i cele kompetencyjnych rozmów kwalifikacyjnych w procesie rekrutacji i selekcji pracowników.
    • Zalety i ograniczenia metody wywiadu w odniesieniu do innych stosowanych metod selekcji.
    2. Typy rozmów kwalifikacyjnych.
    3. Techniki zadawania pytań podczas wywiadu:
    • Technika „lejka”.
    • Technika STAR.
    • Metoda diagnozy na czterech płaszczyznach – 4D.
    4. Warunki prawidłowo przeprowadzonego wywiadu kompetencyjnego.
    • Jak nawiązać kontakt z kandydatem?
    • Przygotowanie kandydata do rozmowy.
    • Komunikacja werbalna i niewerbalna.
    • Struktura wywiadu. 
    5. Przygotowanie się prowadzącego do wywiadów z kandydatami.
    • Zebranie niezbędnych informacji (opis stanowiska pracy, profil kompetencyjny oczekiwanego kandydata, analiza dokumentów kandydatów)
    • Wybór kryteriów do weryfikacji podczas wywiadu (kompetencje i wskaźniki behawioralne).
    • Opracowanie schematu rozmowy i przygotowanie pytań.
    • Opracowanie schematu sposobu gromadzenia i oceny informacji uzyskanych od kandydatów (formularz oceny, skale ocen, technika ORCE).
    6. Najczęściej popełniane błędy przez osoby przeprowadzające wywiad i sposoby ich uniknięcia:
    • Banalne pytania.
    • Naruszenie zasady sprawiedliwości.
    • Błędy oceny.
    7. Praktyczne ćwiczenia w przeprowadzaniu wywiadu kompetencyjnego:
    • Ćwiczenia z podziałem na role.
    • Bieżąca analiza przeprowadzanych rozmów i informacja zwrotna dla uczestników.
Więcej informacji

Inne informacje związane z rekrutacja i selekcja