Excel w Dziale Personalnym – Warsztaty Specjalistyczne

Więcej informacji

Excel w Dziale Personalnym – Warsztaty Specjalistyczne

  • Cele * Pokazanie, jak korzystając z funkcjonalności dostępnych w MS Excel, przyspieszyć pracę w zakresie przygotowania, obróbki i analizowania danych.
    * Nauka, jak liczyć różnego rodzaju wskaźniki w dziale personalnym przy użyciu arkusza kalkulacyjnego. Ponadto pokażemy, jak szybko analizować bardzo duże bazy danych i tworzyć z nich raporty.
  • Tutuł uzyskany Certyfikat ukończenia szkolenia
  • Szczegółowe informacje Korzyści dla uczestników:
    • Zdobycie umiejętność szybkiej analizy dużych zbiorów danych.
    • Zdobycie wiedzy na temat budowy systemów raportowania dla podwładnych oraz raportów dla przełożonych
    • Wszystkie ćwiczenia i materiały wykonane w Excelu można po zakończeniu zajęć zgrać i zabrać ze sobą
    Profil uczestnika:
    • Osoby pracujące w działach personalnych, które wykorzystują arkusz kalkulacyjny do codziennej pracy.
    • Od uczestników warsztatów oczekujemy, sprawnego posługiwania się podstawowymi formułami (suma, różnica, iloraz iloczyn) oraz praktycznej znajomości formatowania (format cyfr, kolory czcionek, obramowania, kolory).
    Metodologia szkolenia:
    • Warsztaty komputerowe
    Program:
    1. Kalkulacje i obliczenia w dziale personalnym z zastosowaniem funkcji arkusza kalkulacyjnego Excel (funkcje matematyczne, logiczne, tekstowe, daty, wyszukiwania):
    • Kalkulacja kosztów zatrudnienia
    • Obliczenia związane ze stażem pracy, określaniem dat przejścia na emeryturę, wejścia w wiek ochronny przy spełnieniu różnych warunków (np. praca w warunkach szkodliwych itp.)
    • Obliczenia związane z czasem pracy pracownika
    • Przygotowanie planów i ewidencji urlopowych
    • Kalkulacja  wynagrodzeń finansowych i niefinansowych
    • Kalkulacja kosztów rotacji personelu
    • Ewidencja odzieży roboczej
    • Ewidencja szkoleń
    • Kalkulacja kosztów funkcjonalnej i dysfunkcjonalnej nieobecności
    2. Analiza i porównanie w czasie różnego rodzaju mierników – dynamiczna analiza danych przy użyciu tabeli przestawnej (zasady działania tabeli przestawnej):
    • Analiza struktury i dynamiki zatrudnienia
    • Analiza absencji
    • Przygotowanie budżetu na podstawie danych historycznych
    • Analiza rotacji kadr
    • Analiza ewidencji urlopowych
    • Analiza czasu pracy pracowników
    • Analiza kosztochłonności i efektywności procesu rekrutacji
    • Analiza szkoleń
    3. Jak zabezpieczyć opracowane i przygotowane analizy i raporty:
    • Ochrona pliku i arkusza przed zmianami
    • Zezwolenie na edycję konkretnych komórek
    • Ukrywanie formuł w komórkach
    • Listy do wyboru wpisywanych danych
    4. Inne funkcjonalności pomagające w codziennej pracy:
    • Formatowanie warunkowe
    • Nagłówki i stopki na wydruku
    • Filtrowanie i sortowanie danych

Więcej informacji

Inne informacje związane z rozwój zasobów ludzkich