Asertywność - Szkolenie

Więcej informacji

Asertywność - Szkolenie

  • Szczegółowe informacje Grupa docelowa: 1-12 osób

    Uzyskane umiejętności:
    • skuteczniejsze realizowanie własnych potrzeb i interesów
    • zwiększenie pewności siebie i wiary we własne siły
    • lepsze radzenie sobie z agresją i manipulacją ze strony innych
    • umiejętność zachowania postawy asertywnej podczas konfliktów i negocjacji biznesowych
    • umiejętność asertywnego mówienia i myślenia o sobie
    Opis:
    Szkolenie wyjaśnia różnicę między asertywnością, agresją i uległością. Szkolenia polegają na praktycznych ćwiczeniach pomagających radzić sobie z negatywnymi ocenami oraz chronić własne terytorium psychologiczne. Uczestnicy uczą się tego jak mówić "nie" w sposób, który nie uraża drugiej osoby a także ćwiczą konstruktywne wyrażanie krytyki. W zakres szkolenia wchodzi nauka krytykowania skoncentrowana na zachowaniach a nie na osobie a także asertywne wyrażanie uczuć pozytywnych i negatywnych

    Program szkolenia Asertywność
    1. Odróżnianie zachowań asertywnych od uległych i agresywnych
  • Analiza konsekwencji zachowań asertywnych, agresywnych i uległych w różnych sytuacjach
  • Asertywność a głos dorosłego, głos dziecka i głos rodzica (mini wykład: analiza transakcyjna E. Berne)
  • 2. Asertywność a myślenie o sobie
    • Praca nad poczuciem własnej wartości uczestników: analiza mocnych stron
    • Czym jest monolog wewnętrzny i jak nad nim pracować, by myśleć asertywnie
    • Ćwiczenia z komunikacji werbalnej i niewerbalnej jeśli chodzi o mówienie o sobie - asertywna autoprezentacja
    3. Asertywność w kontaktach z ludźmi
    Ćwiczenia:
    • wyrażanie próśb i oczekiwań
    • krytykowanie
    • dawanie i branie
    • wyrażanie gniewu/złości
    • chwalenie
    • odmawianie
    • wyrażanie własnych przekonań
    • obrona własnych granic
    • wyrażanie uczuć pozytywnych i negatywnych
    • czym się różni asertywne zachowanie poza i wewnątrz sfery osobistej
    4. Użyteczne techniki do stosowania w różnych sytuacjach:
    • zdarta płyta
    • asertywne odraczanie
    • pytanie
    • komunikat ja
    5. Zachowanie asertywne z trudnymi partnerami:
    Reagowanie na postawę partnera:
    • roszczeniową
    • poniżającą
    • sarkastyczną
    • lekceważącą
    • wyniosłą
    6. Udzielanie informacji zwrotnych uczestnikom oraz sporządzanie indywidualnych planów rozwoju osobistego

    7. Metody i techniki wykorzystywane podczas szkolenia
    - mini wykład (Power- Point)
    - ćwiczenia w grupach
    - praca indywidualna
    - nagrywanie Video i analiza zachowań
    - odgrywanie ról
    - dyskusja moderowana

    Czas trwania: 16 godzin / 2dni
Więcej informacji

Inne informacje związane z komunikacja w biznesie

  • Kurs - Kontakt z Mediami

  • Centrum: WSzK-Wyższa Szkoła Kupiecka w Łodzi
  • Więcej informacji
  • Studia I Stopnia - Psychologia zarządzania i doradztwa zawodowego

  • Centrum: Społeczna Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania
  • Więcej informacji
  • Podstawy Telekomunikacji - Kurs

  • Centrum: Polski Uniwersytet Wirtualny
  • Więcej informacji
  • Studia Podyplomowe - Projekty Unijne i Pozyskiwanie Funduszy z Unii Europejskiej

  • Centrum: Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi/Centrum Kształcenia Podyplomowego
  • Więcej informacji
  • Studia Podyplomowe - Transport, Logistyka, Spedycja

  • Centrum: Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi/Centrum Kształcenia Podyplomowego
  • Więcej informacji
  • Studia Podyplomowe - Zarządzanie Logistyką

  • Centrum: Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi/Centrum Kształcenia Podyplomowego
  • Więcej informacji
  • Studia I Stopnia - Ubezpieczenia

  • Centrum: Wyższa Szkoła Finansów i Informatyki im. prof. Janusza Chechlińskiego
  • Więcej informacji