CSR (Corporate Social Responsibility) - czyli społeczna odpowiedzialność biznesu to strategia zarządzania i rozwoju firmy, która jest budowana w oparciu o jej wartości, uwzględniając potrzeby interesariuszy jak i szeroko rozumianego otoczenia firmy, pozwalająca osiągnąć długofalowe korzyści biznesowe. Przy strategicznym zastosowaniu CSR firma jest w stanie pozytywnie wpłynąć na swoje otoczenie oraz działać zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. W czasach gdy wydajność oraz efektywność działań firmy staje siękluczowym elementem do konkurencyjnej przewagi, przy zastosowaniu strategicznego CSR firma jest w stanie zaoszczędzić cenne zasoby (energię, wodę, papier, odpady) oraz w dialogu z interesariuszami tworzyć nowe modele biznesowe oraz innowacyjne produkty oparte na koncepcji odpowiedzialnego biznesu.
Grupa docelowa
- Kadra zarządzająca wyższego i średniego szczebla,
- Osoby odpowiedzialne za opracowanie i wdrożenie / utrzymanie systemu zarządzania odpowiedzialnością społeczną
Szkolenie otwarte / zamknięte
Zakres merytoryczny szkolenia
Omówienie następujących zagadnień:
- Wprowadzenie
- Zakres stosowania normy SA 8000
- Podstawy wdrożenia systemu
- Wymagania systemu zarządzania odpowiedzialnością społeczną
- Korzyści z wdrożenia systemu
- Dokumentowanie i wdrożenie systemu
- Integracja z funkcjonującymi systemami w organizacji
- Dobre praktyki