Zarządzanie kosztami i rentownością - case study

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem ADN Akademia Biznesu

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Zarządzanie kosztami i rentownością - case study - W ciągu tygodnia - Warszawa - Mazowieckie

  • Szczegółowe informacje
    PLAN

    1. Budżetowanie kosztów, przychodów i wyników - wprowadzenie (1 godzina):
    a) cele i zadania budżetowania kosztów, przychodów i wyników; powiązanie procesu budżetowania ze strategią i długookresowymi celami przedsiębiorstwa,
    b) wpływ stosowanego w przedsiębiorstwie rachunku kosztów na proces budżetowania.

    2. Planowanie w podmiotach wewnętrznych przedsiębiorstwa (1 godzina):
    a) charakterystyka procesów zachodzących w przedsiębiorstwie – wpływ organizacji i technologii produkcji na budżetowanie kosztów,
    b) planowanie sprzedaży w przekroju regionów sprzedaży, klientów i produktów,
    c) planowanie produkcji w podmiotach wewnętrznych przedsiębiorstwa, planowanie zapasów wyrobów gotowych i produkcji w toku.

    3. Budżetowanie kosztów w podmiotach kosztowych (3 godziny):
    a) projektowanie budżetów kosztów,
    b) opracowywanie budżetów kosztów materiałów bezpośrednich, płac bezpośrednich oraz prostych kosztów pośrednich w podmiotach działalności podstawowej, pomocniczej i pozostałych,
    c) rozliczanie budżetowanych kosztów działalności pomocniczej i tworzenie całkowitych budżetów kosztów wszystkich podmiotów,
    d) wyodrębnianie kosztów stałych i zmiennych, wyprowadzanie współczynników zmienności kosztów,
    e) wyznaczanie normalnego poziomu zdolności produkcyjnych i wyodrębnianie kosztów wydziałowych stałych nie stanowiących kosztu wytworzenia,
    f) analiza planowanego wykorzystania zdolności produkcyjnych.

    4. Tworzenie normatywnego kosztu produktu (1 godzina):
    a) powiązanie wyceny produktu ze stosowaną w przedsiębiorstwie technologią i organizacją procesów produkcyjnych,
    b) powiązanie normatywnego kosztu produktu z budżetami kosztów dla miejsc powstawania kosztów w ramach działalności podstawowej.

    5. Sporządzanie budżetów zbiorczych w różnych przekrojach (1 godzina):
    a) hierarchiczna struktura budżetowania w podmiotach wewnętrznych,
    b) powiązanie budżetów zbiorczych z budżetami centrów kosztowych i wyceną produktu,
    c) budżety kosztów według pionów, budżet kosztów wytworzenia, budżet kosztów nie stanowiących kosztu wytworzenia.

    6. Budowa planowanego wyniku finansowego przedsiębiorstwa (1 godzina):
    a) rachunek kosztów i wyników dla regionów sprzedaży, klientów i produktów,
    b) wykorzystanie wieloblokowych i wielosegmentowych systemów rachunku kosztów w zarządzaniu,
    c) analiza rentowności regionów sprzedaży,
    d) analiza rentowności klientów i grup klientów,
    e) analiza rentowności produktów i grup produktów,
    f) analiza wyniku finansowego w rachunku kosztów pełnych i zmiennych.

    7. Konstruowanie raportów kontrolno-wynikowych dla ośrodków odpowiedzialności za koszty i zyski (2 godziny):
    a) analiza rzeczywistego wykorzystania zdolności produkcyjnych,
    b) raporty kontrolno-wynikowe dla ośrodków odpowiedzialnych za koszty i zyski.

    8. Kontrola i ocena wykonania budżetów (2 godziny):
    a) rachunek odchyleń na poziomie ośrodków odpowiedzialności za koszty w ramach działalności podstawowej, pomocniczej oraz administracji (analiza odchyleń materiałów bezpośrednich, płac bezpośrednich, kosztów pośrednich prostych i złożonych),
    b) raporty z wykonania budżetów ośrodków odpowiedzialnych za zyski (analiza odchyleń przychodów, kosztów zmiennych i stałych oraz marż brutto),
    c) monitorowanie rentowności przedsiębiorstwa jako całości (analiza odchyleń na sprzedaży, odchyleń kosztów i uzgadnianie planowanego i rzeczywistego wyniku finansowego).

Inne informacje związane z zarządzanie - ogólne

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |