Home > Podyplomowe > Administracja w Edukacji > Zaoczne > Warszawa > Studia Podyplomowe Liderów Oświaty - Warszawa - Mazowieckie

Studia Podyplomowe Liderów Oświaty - Zaoczne

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem Collegium Civitas

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Studia Podyplomowe Liderów Oświaty - Zaoczne - Warszawa - Mazowieckie

  • Cele
    Naszą misją jest stworzenie ambitnej instytucji akademickiej, która odegra istotną rolę w doskonaleniu zawodowym dyrektorów polskich szkół i tym samym - w rozwoju polskiej oświaty. Studia będą wspierały proces profesjonalizacji pracy poszczególnych dyrektorów, szkół i całego systemu edukacji. Wzrośnie także świadomość znaczenia, jakie dla jakości i skuteczności polskiej edukacji mają kompetencje dyrektorów jako prawdziwych liderów oświaty.
  • Szczegółowe informacje
    Studia Podyplomowe Liderów Oświaty

    Program*:

    Blok tematyczny: Misja oświaty - strategiczne dowodzenie szkołą

    Szczegółowy zakres tematyczny
    1. Znaczenie edukacji i pracy szkoły.
    2. Wizja, misja, strategia w pracy szkoły.

    W tym:
    • Znaczenie edukacji.
    • Znaczenie edukacji dla społeczności lokalnej i ponad lokalnej.
    • Znaczenie określania celu w działaniu.
    • Budowanie wspólnych strategii.
    • Wizja, misja i wartości w szkole
    .

    Zakładane efekty
    Przyjmuje się, że w wyniku uczestniczenia w realizacji bloku tematycznego uczestnik zajęć:
    • nabędzie umiejętność bycia liderem w tworzeniu wizji, misji i wartości własnej szkoły,
    • będzie potrafił dokonać oceny znaczenia edukacji dla społeczeństwa,
    • pozna sposób budowania wizji i misji szkoły oraz sposoby określania celów,
    • będzie potrafił dyskutując, dochodzić do wspólnych wniosków na temat wizji, misji i wartości polskiej szkoły
    • przedstawi refleksje na temat funkcjonowania wizji i misji w swojej szkole,
    • nakreśli propozycje zmian.

    Blok tematyczny: Dyrektor liderem rozwoju jakościowego szkoły

    Szczegółowy zakres tematyczny
    1. Przewodzenie
    W tym:
    • Komunikowanie się
    • Motywowanie
    • Współpraca a współzawodnictwo
    • Struktura organizacyjna w szkole
    (zarządzanie wewnątrzszkolne poprzez m.in. budowanie zespołów i awans szkolny)

    Zakładane efekty:
    Przyjmuje się, że w wyniku uczestniczenia w realizacji bloku uczestnik zajęć:
    • pozna zasady i zrozumie znaczenie właściwej komunikacji, motywowania, współpracy,
    • nabędzie umiejętności właściwego komunikowania się w grupie, motywowania,
    • podejmie próbę delegowania uprawnień w swoim zespole,
    • zrozumie konsekwencje stosowania określonego stylu zarządzania placówka dla nauczycieli, pracowników, uczniów i rodziców uczniów,
    • pozna strukturę organizacji,
    • ustali koszt rozwoju organizacyjnego (czas, finanse, zasoby ludzkie),
    • wyodrębni kolejne działania dla wdrożenia właściwej struktury organizacyjnej w szkole.

    2. Zarządzanie jakością - samoocena pracy szkoły
    W tym:
    • Idea zarządzania przez jakość.
    • Monitorowanie jakości.
    • Zasady dokonywania oceny własnych działań
    .

    Zakładane efekty
    Przyjmuje się, że w wyniku uczestniczenia w realizacji bloku uczestnik zajęć:
    • pozna teorie jakości,
    • przeprowadzi krytyczną analizę stosowania teorii jakości w szkole i będzie potrafił przedstawić ją w trakcie dyskusji,
    • pozna zasady dokonywania samooceny jako procesu,
    • zrozumie znaczenie dokonywania samooceny działań,
    • wdroży samoocenę w pracę szkoły,
    • opisze działanie samooceny w swojej szkole.

    Blok tematyczny: Dyrektor szkolnym liderem uczenia i nauczania
    Szczegółowy zakres tematyczny:
    • Determinanty przebiegu i efektów procesu uczenia się.
    • Konstruktywizm poznawczy.
    • Ocenianie kształtujące.
    • Motywowanie uczniów.
    • Monitorowanie jakości uczenia i nauczania.
    • Kompetencje kluczowe.
    • Klimat społeczny szkoły.
    • Przygotowywanie ucznia do autonomii w uczeniu się
    .

    Zakładane efekty
    Przyjmuje się, że w wyniku uczestniczenia w realizacji bloku uczestnik zajęć:
    • pozna pojęcia dotyczące nauczania i uczenia się ucznia,
    • zrozumie znaczenie oceniania kształtującego i motywowania ucznia w szkole,
    • przygotuje się do rozpoznania klimatu społecznego w szkole,
    • przygotuje się do monitorowania jakości uczenia i nauczania,
    • wprowadzi elementy oceniania kształtującego w życie szkoły,
    • przeprowadzi monitorowanie wybranego obszaru i podejmie dyskusję na temat wyników,
    • sprawdzi zakres stosowania motywowania podczas lekcji w szkole i wskaże możliwości w tym zakresie,
    • podejmie dyskusję na temat znaczenia autonomii ucznia w procesie uczenia się.

    Blok tematyczny: Projekt zmiany w szkole
    Szczegółowy zakres tematyczny
    • Planowanie zmiany.
    • Kierowanie zmianą.
    • Realizacja projektów zmiany uczestników studiów
    .

    Zakładane efekty
    Przyjmuje się, że w wyniku uczestniczenia w realizacji bloku uczestnik zajęć:
    • pozna zasady planowania i wdrażania zmiany,
    • zaprojektuje zmianę w szkole,
    • przedstawi plan wdrożenia zmiany wybranego obszaru,
    • wdroży zmianę,
    • będzie podejmował dyskusję na temat swoich działań z innymi słuchaczami studium,
    • opisze wprowadzoną zmianę,
    • przedstawi oczekiwania co do efektów wdrożenia zmiany.

    * program studiów może ulec nieznacznym zmianom.

Inne informacje związane z Administracja w Edukacji

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |