Studia Podyplomowe - Technologie informacyjne i multimedialne w edukacji - T.I.M.E. - Zaoczne

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem Wyższa Szkoła Lingwistyczna w Częstochowie

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Studia Podyplomowe - Technologie informacyjne i multimedialne w edukacji - T.I.M.E. - Zaoczne - Częstochowa - Śląskie

  • Cele
    Studia podyplomowe adresowane są do nauczycieli języka angielskiego i niemieckiego. Ich przedmiotem jest zastosowanie nowoczesnych technologii informacyjnych i multimediów (komputer - internet, kamera, projektor multimedialny, video - DVD, rzutnik pisma itp.) jako narzędzia wspomagającego proces dydaktyki języka oraz ułatwiającego zrozumienie i opanowanie osobliwości językowych.
  • Profil słuchacza / wymogi
    Warunki przyjęcia: kandydat powinien posiadać jeden z dokumentów: * dyplom ukończenia wyższych studiów magisterskich lub licencjat w zakresie filologii angielskiej lub germańskiej * dyplom ukończenia innego kierunku studiów poparty kwalifikacjami do nauczania języka angielskiego lub języka niemieckiego (ukończony kurs metodyczno-pedagogiczny + wymagany przez MENiS certyfikat potwierdzający znajomość języka).
  • Tutuł uzyskany
    Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia Studiów Podyplomowych Wyższej Szkoły Lingwistycznej.
  • Szczegółowe informacje
    Technologie informacyjne i multimedialne w edukacji - T.I.M.E.

    Oferta studiów jest efektem wieloletnich badań naukowych nad wykorzystaniem technologii informacyjnych w nauczaniu języków obcych prowadzonych przez pracowników naukowych naszej uczelni, przeszkolonych w tym zakresie za granicą.

    Bazę dydaktyczną w/w oferty stanowi własne pracownie multimedialne.


    Program studiów obejmuje następujące treści:


       1. Wykorzystanie Internetu w nauczaniu języka obcego

              * wykorzystanie istniejących stron www w celu rozwijania sprawności językowych
              * projektowanie zajęć lekcyjnych wykorzystujących Internet jako źródło materiału                              dydaktycznego
              * projektowanie i tworzenie własnych dydaktycznych stron internetowych, w tym tworzenie              interaktywnych testów językowych
              * praca z pocztą elektroniczną
              * internet w rozwoju zawodowym nauczyciela
              * badanie wartości edukacyjnej witryn WWW
       2. Wykorzystanie pakietu biurowego Microsoft Office w procesie dydaktycznym.
              * tworzenie dydaktycznych prezentacji multimedialnych za pomocą programu Microsoft                      PowerPoint
              * wykorzystanie programu Microsoft Word do tworzenia materiałów dydaktycznych, testów i              do recenzowania prac pisemnych uczniów
              * wykorzystanie programu Microsoft Excel do analizowania postępów uczniów i zestawienia              danych statystycznych, pomoc w pracach administracyjnych z wykorzystaniem potencjału              obliczeniowego programu Excel
       3. Wykorzystanie multimedialnych programów dydaktycznych
              * zapoznanie się z aktualną ofertą dostępnych na rynku kursów językowych, encyklopedii,                 słowników, programów tłumaczących itp. na płytach CD-ROM
       4. Nauczanie na odległość za pośrednictwem Internetu
              * w trakcie trwania studiów uczestnicy korzystają ze specjalnie skonstruowanej witryny                  kursu internetowego zawierającej materiały pomocnicze do zajęć, forum dyskusyjne, czat,              pocztę elektroniczną, testy, itp. - dzięki temu słuchacze mogą bezpośrednio zapoznać się              z metodami nauki na odległość za pośrednictwem Internetu
              * program studiów obejmuje również samodzielne tworzenie witryn kursów internetowych
       5. Tworzenie i obróbka plików graficznych, filmowych i dźwiękowych w zakresie potrzebnym do            realizacji celów edukacyjnych (np. tworzenie witryn internetowych, prezentacji                                multimedialnych, publikacji o charakterze edukacyjnym, gazetek szkolnych itp.)


    Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia Studiów Podyplomowych Wyższej Szkoły Lingwistycznej. Po ukończeniu studiów mogą nadal utrzymywać kontakt zarówno między sobą jak i z kadrą uczelni za pośrednictwem poczty elektronicznej. Pozwala to na bieżącą wymianę doświadczeń i pomysłów w zakresie wykorzystania technologii informacyjnej w nauczaniu języka również po zakończeniu studiów.


    Organizacja studiów - zaoczny system organizacji studiów umożliwia łączenie pracy zawodowej ze zdobywaniem wykształcenia i dodatkowych kwalifikacji. Zajęcia odbywają się 5 razy w semestrze w odstępach dwu, trzytygodniowych, w formie dwudniowych zjazdów sobota-niedziela.

Inne informacje związane z technologie edukacyjne

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |