Studia Podyplomowe - Psychologia Zarządzania - Zaoczne

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem WSB-Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Studia Podyplomowe - Psychologia Zarządzania - Zaoczne - Poznań - Wielkopolskie

  • Cele
    Głównym celem Podyplomowych Studiów Psychologii Zarządzania jest poznanie najnowszych trendów w zarządzaniu ludźmi oraz nabycie umiejętności wykorzystania ich w praktyce.
  • Profil słuchacza / wymogi
    Studia skierowane są do wszystkich osób kierujących zespołami pracowników w firmach i przedsiębiorstwach, którzy pragną rozwijać swoje umiejętności przywódcze i zwiększać własną skuteczność w kierowaniu ludźmi.
  • Szczegółowe informacje
    Psychologii Zarządzania

    Uczestnicy studiów nabędą praktyczną wiedzę i umiejętności stosowania metod psychologicznych, przydatnych w zarządzaniu zespołem pracowników, w szczególności z zakresu: przywództwa, zarządzania konfliktem, motywowania i organizacji pracy. Zajęcia na studiach prowadzone są w 80% w formie interaktywnej, mają najczęściej formę treningu umiejętności, z wykorzystaniem aktywnych metod dydaktycznych - podstawowe treści przekazywane są w formie prezentacji, moderowanej dyskusji. Słuchacze wykonują ćwiczenia praktyczne, analizują przypadki rzeczywiste oraz biorą udział w grach i symulacjach.

    Program Podyplomowych Studiów Psychologii Zarządzania

    • Wprowadzenie do psychologii w biznesie 1 godz.
    • Style kierowania i przywództwo 16 godz.
      przywództwo - kiedy warto być przywódcą; praktyczne metody wzmacniania własnego potencjału przywódczego; jak budować autorytet; uwarunkowania oraz źródła autorytetu; budowanie własnej wiarygodności poprzez tworzenie wizji; style przewodzenia; menedżerowie XXI-kim jest szef, jego rola i za-dania; styl kierowania, a umiejętność przekazywania zadań podwładnym; orientacja na pracowników; orientacja na zadanie; władza i jej źródła; najważniejsze koncepcje stylów przewodzenia; skuteczność działań przywódczych; przywództwo transakcyjne i transformacyjne; coaching i mentoring
    • Budowanie efektywnych zespołów 6 godz.
      warunki efektywnej współpracy; cechy efektywnego zespołu; cele budowania zespołu; zasady tworzenia i działania wysokowydajnych zespołów; etapy rozwoju zespołu; dynamika zespołu; role grupowe; role i zadania lidera grupy; rodzaje grup pracowniczych
    • Organizacja pracy menedżera 7 godz.
      techniki gospodarowania czasem; pokonywanie barier psychologicznych w zarządzaniu czasem; „złodzieje czasu”; planowanie pracy; ustalanie priorytetów; diagnoza obecnego stylu pracy; warunki skutecznej delegacji zadań; zarządzanie przez cele; wspólne wyzwanie
    • Kultura organizacyjna 6 godz.
      co to jest kultura organizacyjna; atrybuty i rodzaje kultury organizacyjnej; oddziaływanie kultury organizacyjnej na społeczność pracowników; rola wartości w kulturze; rola Misji, wizji, kierownictwa w kształtowaniu kultury organizacyjnej; pomiar i zmiana kul-tury organizacyjnej; co to jest kultura pracy i co się na nią składa; kodeks Etyczny; manuale organizacyjne
    • Zarządzanie konfliktem w organizacji 8 godz.
      rodzaje konfliktów; geneza konfliktów w zespole pracowniczym; style rozwiązywania konfliktów; konstruktywne przezwyciężanie sytuacji trudnych; mediacja menedżera w konfliktach pracowniczych
    • Negocjacje i mediacje w biznesie 8 godz.
      znaczenie komunikacji w negocjacjach; istota i cele negocjacji; konflikt a negocjacje; negocjacje dwustronne i wielostronne; techniki określania interesów obu stron; strategie negocjacyjne; rodzaje negocjacji; etapy negocjacji; przygotowanie się do negocjacji; metody argumentacji; błędy negocjatorów; manipulacja i tzw. „brudne chwyty”; techniki
      i taktyki negocjacyjne; nieetyczne zachowania w negocjacjach i sposoby obrony przed nimi; impas w negocjacjach; etyka w negocjacjach
    • Zarządzanie zmianą w organizacji 10 godz.
      czynniki wymuszające zmianę w organizacji; źródła zmian; postawa pracowników wobec zmian; gotowość do zmian, dynamika zmian; wdrażanie zmian; przyczyny oporu (wyobrażenia a rzeczywistość); uzyskiwanie pozytywnego nastawienia do zmian; zmiana jako rozwój firmy
    • Jak ocenić potencjał pracownika 8 godz.
      co to jest potencjał rozwojowy; determinanty oceny potencjału rozwojowego; procedura Development Center; narzędzia diagnozy potencjału rozwojowego; budowanie planów rozwojowych; rozwijanie pracowników, na co dzień
    • Rekrutacja i selekcja 6 godz.
      etapy procesu rekrutacji i selekcji; czego pracodawcy poszukują u kandydata; budowanie profilu kandydata; ogłoszenie praso-we - jak je czytać; CV - typy, budowa, przygotowanie, czytanie; jak pracodawcy sprawdzają kandydatów; wywiad selekcyjny wstępny i pogłębiony; problemy związane z prowadzeniem rozmowy kwalifikacyjnej; analiza aplikacji kandydata; Assessment Center; testy (MBTI, testy osobowości); dobór metod pod kątem wymagań stanowiska
    • Motywowanie siebie i innych 8 godz.
      indywidualna motywacja pracownika; promotywacyjne zachowanie się kierownika; wpływ otoczenia firmy na motywację pracowników; co motywuje i demotywuje ludzi w organizacji; motywacja osiągnięć, a efektywność indywidualna i zespołowa; rozpoznawanie potrzeb i motywów u siebie i podwładnych; prowadzenie rozmów motywujących
    • Kształtowanie własnego wizerunku menedżera 4 godz.
      „tajemnice” tworzenia własnego wizerunku; autoprezentacja; techniki zwiększania własnej wiarygodności; budowanie zaufania; psychologiczne mechanizmy
    • Techniki prezentacji 8 godz.
      reguły prezentacji a umiejętności komunikacyjne; przegotowanie się do prezentacji; etapy prezentacji; prawidłowe zachowanie się; przygotowanie materiałów wizualnych; praktyczne scenariusze prezentacyjne; sterowanie emocjami; psychologiczne aspekty kontaktu z publicznością; techniki przemawiania - metody skupiania uwagi- doskonalenie przekazu werbalnego; panowanie nad stresem
    • Rozwój osobisty menedżera 10 godz.
      diagnoza potencjału zawodowego; typy osobowości i metody rozwoju; samoocena; samomotywacja; planowanie celów; wypalenie zawodowe; bariery kreatywności; techniki twórczego myślenia; grupowe techniki kreatywnego rozwiązywania problemów; analiza transakcyjna w biznesie
    • Inteligencja emocjonalna w biznesie 6 godz.
      rodzaje inteligencji emocjonalnej i ich rozwój w kontekście kariery zawodowej; rola inteligencji emocjonalnej; diagnozowanie inteligencji emocjonalnej; zarządzanie własnymi emocjami; rozwój empatii - wykorzystywania inteligencji emocjonalnej w codziennej pracy
    • Komunikacja w organizacji 10 godz.
      komunikacja międzyludzka (niewerbalna, werbalna); przepływ informacji w organizacji;; precyzyjne formułowanie zadań; umiejętności precyzyjnego przekazywania informacji zarządczej; przekazywanie poleceń; sprzężenie zwrotne jako efektywne narzędzie kontroli; prowadzenie zebrań i spotkań informacyjnych* bariery komunikacyjne w organizacji
    • Asertywność w praktyce 8 godz.
      radzenie sobie z zachowaniami inwazyjnymi; konfrontowanie opinii; wyrażanie próśb
      i pozytywów; udzielanie i przyjmowanie krytyki; wydawanie poleceń; wyrażanie pochwał; obrona przed atakiem słownym; mówienie „nie” 
    • Stres w pracy menedżera 6 godz.
      techniki radzenia sobie ze stresem; mechanizmy działania stresu; indywidualna wrażliwość na stres; stres motywujący i jego oddziaływanie; minimalizacja obszarów wywołujących stres; metody radzenia sobie ze stresem; zastosowanie technik antystresowych w pracy: wizualizacja, pozytywne myślenie, techniki relaksacyjne
    • Sztuka perswazji i techniki wywierania wpływu 8 godz.
      perswazyjne walory mowy ludzkiej; cele przemówienia perswazyjnego; argumentacja perswazyjna; sposoby przekonywania i wywierania wpływu; radzenie sobie z trudnym rozmówcą; budowanie konstruktywnych strategii
    • Psychologia relacji ze strategicznymi klientami, kontrahentami i partnerami handlowymi 6 godz.
      podstawy prawidłowych relacji interpersonalnych; trafne spostrzeganie i ocena klienta; techniki wspomagające prowadzenie trudnych rozmów z klientem; metody i techniki wywierania wpływu w kontakcie z klientem; reguły aktywnej sprzedaży; etapy rozmowy handlowej; psychologiczny mechanizm powstawania zastrzeżeń
    • Sesja coachingowa 1godz.
    • Konsultacje z wykładowcami, praca własna słuchacza 8 godz.

      9 miesięcy nauki
      159 godzin zajęć
      10 zjazdów

Inne informacje związane z psychologia

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |