Studia Podyplomowe - Menedżer Jakości - Zaoczne

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem AGH - Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Studia Podyplomowe - Menedżer Jakości - Zaoczne - Kraków - Małopolskie

  • Cele
    Celem studiów jest poszerzenie wiedzy oraz nabycie przez słuchaczy umiejętności niezbędnych w przygotowaniu zintegrowanego systemu zarządzania jakością, opartego o normy ISO 9000:2000, ISO 14001 oraz PN-N 18001/OHSAS 18001. Końcowym celem jest uzyskanie przez absolwentów certyfikatów audytora wewnętrznego zintegrowanych systemów zarządzania jakością oraz pełnomocnika ZSZJ.
  • Profil słuchacza / wymogi
    Studia przeznaczone są dla osób zajmujących się zawodowo zagadnieniami jakości w przedsiębiorstwach, a także ubiegających się o certyfikat audytora wewnętrznego sytemu zarządzania jakością oraz certyfikat pełnomocnika ZSZJ. Słuchacze nabywają niezbędną wiedzę dotyczącą wdrażania i nadzoru nad systemem zarządzania jakością opartym na normach PN-ISO 9001, zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy (norma PN-N 18001/OHSAS 18001), bezpieczeństwem informacji (BS 7799) oraz zarządzania środowiskowego (PN-ISO 14001).
  • Szczegółowe informacje
    1. System zarządzania jakością wg ISO 9001:2000

    - historia norm dot. jakości: ISO 9000: 2000, ISO 9001: 2000, ISO 9004: 2000 i wprowadzenie do wymagań i wytycznych tych norm:

    geneza nowelizacji norm
    rodzina norm ISO- 9000, 9001, 9004 - rozwój i znaczenie systemów
    osiem zasad zarządzania; strony zainteresowane
    podejście procesowe; koncentracja na kliencie; ciągłe doskonalenie
    cele wdrożenia i korzyści ze stosowania norm

    - zarządzanie systemami jakości - sterowanie i kontrola jakości:

    istota podejścia procesowego, mapa procesów, diagramy przepływu
    wymagania normy ISO 9001:2000
    monitorowanie przepływu procesów
    monitorowanie i pomiary rezultatów procesów
    wskaźniki doskonałości wykonania
    doskonalenie procesów biznesu

    2. Dokumentacja systemu jakości

    wymagania norm dotyczące dokumentacji: dokumenty i zapisy
    proces opracowania dokumentacji systemu zarządzania
    nadzorowanie przepisów prawa, norm, kodeksów
    faza przygotowania organizacji do certyfikacji systemu zarządzania
    proces certyfikacji
    zalety systemu certyfikowanego - wartość dodana
    dokumentacja systemu zintegrowanego
    etapy wdrażania

    3. Rola pełnomocnika w systemie jakości

    funkcja pełnomocnika w systemie

    4. Zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy PN-N-18001/OHSAS 18001

    aspekty prawne związane z bezpieczeństwem i higieną pracy
    wprowadzenie do systemów zarządzania BHP
    wymagania i wytyczne norm OHSAS 18000 i PN-N-18000
    dokumentowanie systemu zarządzania BHP

    5. Zarządzanie bezpieczeństwem informacji wg BS 7799

    informacja i bezpieczeństwo informacji
    wymagania normy
    proces wdrażania i certyfikacji systemu
    cykl PDCA
    ocena ryzyka
    postępowanie z ryzykiem
    wybór zabezpieczeń
    ocena zgodności systemu
    certyfikacja

    6. Zarządzanie środowiskowe wg ISO 14001

    historia norm środowiskowych
    wymagania prawne
    wprowadzenie do systemów zarządzania środowiskowego
    wymagania i wytyczne norm serii ISO 1400
    normy, przepisy prawne
    identyfikacja aspektów środowiskowych w procesie
    identyfikacja zagrożeń w procesie
    nowości w prawodawstwie
    praktyczne podejście

    7. Audity zintegrowanych systemów zarządzania

    - integracja systemów zarządzania (obszary integracji, dokumentacja zintegrowana)

    technika planowania, koordynacji i przygotowania auditów wewnętrznych
    technika przeprowadzania auditu
    dokumentowanie wyników auditu
    lista pytań kontrolnych - narzędzie auditora

    - audity zintegrowanych systemów zarządzania

    audit dla doskonalenia, poprawy efektywności, ograniczenia ryzyka
    wymagania normy ISO 19011
    sylwetka auditora
    zarządzanie auditami
    metodyka planowania, przygotowania auditów i realizacji
    raportowanie

    8. Kierowanie zespołami ludzkimi

    -człowiek - grupa - organizacja

    -grupy i zespoły w organizacji

    zespoły problemowe
    grupy autonomiczne
    zespoły sieciowe

    - tworzenie grupy zadaniowej

    - kierowanie podwładnymi

    teorie kierowania
    style kierowania
    przywództwo grupowe

    - motywowanie podwładnych

    klasyczne podejście do motywowania (potrzeby, wzmocnienia)
    poznawcze modele motywacji
    motywowanie a ocena podwładnych

    9. Wybrane metody organizacji i zarządzania

    analiza dyrektywna
    marketing wewnętrzny
    metoda "czasu odpowiedzi"
    metoda SMED (Single Minute Exchange of Die)
    benchmarking
    reengineering

    10. Wybrane zagadnienia prawa gospodarczego

    źródła prawa
    prawo polskie a umowy międzynarodowe i prawo UE
    podmiotowość w prawie cywilnym
    prawo spółek
    podmiotowość prawna w świetle regulacji publicznoprawnych
    rejestracja i ewidencjonowanie podmiotów
    zasada swobody działalności gospodarczej i formy jej ograniczenia
    czynności prawne - pojęcie, treść, ważność
    prawo umów
    specyficzny przedmiot działalności lub umowy a specjalne regulacje prawne
    ochrona konkurencji, prawo bilansowe, podatkowe, administracyjne a swoboda kształtowania stosunków prawnych pomiędzy podmiotami prawa

    11. Zarządzanie strategiczne

    rola szefa firmy w kreowaniu strategii
    proces planowania strategicznego
    analiza strategiczna, techniki i metody analizy
    budowa strategii firmy - alternatywy strategiczne
    ocena i wybór strategii
    realizacja strategii

    12. Rachunek kosztów jakości

    wprowadzenie do problematyki kosztów (definicja i klasyfikacje kosztów, zasady kalkulacji kosztów)
    ewidencja kosztów w przedsiębiorstwie (zasady ewidencji rachunkowej, układy ewidencyjne kosztów)
    informacja kosztowa w zarządzaniu jakością (zasady przygotowania informacji kosztowej dla potrzeb zarządzania, identyfikacja kosztów utrzymania jakości, identyfikacja kosztów złej jakości, standardy w zakresie ustalania i analizy kosztów jakości

Inne informacje związane z zarządzanie jakością

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |