Home > Studia I Stopnia > Socjologia > Zaoczne > Bydgoszcz > Studia I Stopnia - Media i Komunikacja Spoełeczna - Bydgoszcz - Kujawsko-Pomorskie

Studia I Stopnia - Media i Komunikacja Spoełeczna - Zaoczne

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem WSG- Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Studia I Stopnia - Media i Komunikacja Spoełeczna - Zaoczne - Bydgoszcz - Kujawsko-Pomorskie

  • Cele
    W ramach socjologii dynamicznie rozwija się socjologia komunikacji społecznej. Wypracowała ona własne pojęcia, koncepcje teoretyczne oraz narzędzia pomiarowe. Wreszcie w jej ramach zostały stworzone procedury skutecznego wdrażania tej wiedzy do różnych dziedzin praktyki społecznej. Celem kształcenia w ramach specjalności "Media i komunikacja społeczna" jest opanowanie przez studentów w/w obszarów wiedzy oraz nabycie praktycznych umiejętności wykorzystywania jej kształtowaniu zachowań i świadomości społecznej.
  • Praktyki
    Studenci odbędą przynajmniej dwie profilowane praktyki zawodowe: - w mass mediach (wydawnictwa prasowe, rozgłośnie radiowe, stacje telewizyjne) - w organizacjach państwowych lub gospodarczych (urzędy powiatowe, gminne, wojewódzkie lub centralne; zakłady przemysłowe, kluby sportowe, domy kultury itd.).
  • Profil słuchacza / Wymogi
    Przedmioty kwalifikacyjne na kierunku SOCJOLOGIA specjalność: Media i komunikacja społeczna - język obcy, - język polski, - historia lub wiedza o społeczeństwie
  • Tutuł uzyskany
    Licencjat
  • Szczegółowe informacje
    Syslwetka absolwenta

    na kierunku "socjologia"


    Misja
    1.Cele kształcenia
    W ramach socjologii dynamicznie rozwija się socjologia komunikacji społecznej. Wypracowała ona własne pojęcia, koncepcje teoretyczne oraz narzędzia pomiarowe. Wreszcie w jej ramach zostały stworzone procedury skutecznego wdrażania tej wiedzy do różnych dziedzin praktyki społecznej. Celem kształcenia w ramach specjalności media i komunikacja społeczna jest opanowanie przez studentów w/w obszarów wiedzy oraz nabycie praktycznych umiejętności, jej wykorzystywania do kształtowania zachowań i świadomości społecznej.

    2.Postawy
    Absolwent kierunku socjologia, specjalności „media i komunikacja społeczna” nie tylko będzie potrafił świadomie pośredniczyć w komunikacji społecznej, analizować jej przekazy i skutki, ale także jako odpowiedzialny jej uczestnik będzie gotowy do zaangażowania po stronie wyznawanych wartości, wyrażania interesów mniejszości, które same pozbawione są siły lub wiedzy potrzebnej do wyartykułowania własnych interesów.

    Kompetencje
    3. Rodzaj i zakres posiadanej wiedzy:

       1. Teorie komunikacji społecznej i interpersonalnej
       2. Znajomość wyników badań dotyczących efektywnego komunikowania się
       3. Język jako środek komunikacji
       4. Inne kanały komunikacyjne
       5. Komunikacja w różnych strukturach społecznych: komunikacja w zakładach pracy, komunikacja w edukacji, komunikacja w instytucjach bezpieczeństwa publicznego.
       6. Komunikacja w sytuacjach kryzysowych
       7. Komunikacja i animacja kulturowa

    4. Formy kształcenia i poziom kompetencji w zakresie języków obcych
    Konieczna dobra znajomość języka angielskiego. Przydatna znajomość drugiego języka obcego.
    Nauka języka angielskiego (jako języki  dodatkowe: niemiecki, rosyjski, francuski, hiszpański i inne) przy pomocy nowoczesnych metod nauczania (lab. językowe; konwersatoria itp.) oraz w zakresie słownictwa branżowego (nauk społecznych - głównie socjologicznego) umożliwia absolwentowi praktyczne posługiwanie się nim w pracy - kontaktach i badaniach.

    5.Umiejętności zawodowe
    Absolwent powinien wykazywać się umiejętnością m.in.:

       1. Diagnozowania potrzeb informacyjnych określonych segmentów społeczeństwa
       2. Konstruowania przekazów skutecznie kształtujących opinię publiczną
       3. Negocjowania i mediacji w rozwiązywaniu konfliktów
       4. Tworzenia skutecznych przekazów reklamowych
       5. Wykorzystywania mass-mediów w marketingu politycznym, ekonomicznym i socjalnym
       6. Kompetencjami komunikacyjnymi

    Przygotowanie praktyczne

    6.Rodzaje i formy kształcenia praktycznego
    Przynajmniej dwie sprofilowane praktyki zawodowe:
    a) w mass mediach (wydawnictwa prasowe, rozgłośnie radiowe, stacje telewizyjne)
    b) w organizacjach państwowych lub gospodarczych (urzędy powiatowe, gminne, wojewódzkie lub centralne; zakłady przemysłowe, kluby sportowe, domy kultury itd.).

    7. Sugerowane szkolenia i kursy specjalistyczne czy studia podyplomowe uzupełniające wiedzę i umiejętności zdobyte w trakcie studiów z zakresu m.in.:

       1. Promocja i reklama
       2. Rzecznik prasowy
       3. Dziennikarstwo
       4. Marketing polityczny
       5. Public relations
       6. Komunikacja społeczna
       7. Negocjacje i mediacje

    Perspektywy zatrudnienia
    8.Uprawnienia do wykonywania zawodu:
    Brak szczególnych uprawnień zawodowych. Jednak zdobyte kompetencje i specjalność umożliwiają wykonywanie zawodów związanych z pracą w mass mediach, działach PR i promocji w przedsiębiorstwach i instytucjach.

    9. Możliwości zatrudnienia - przewidywane stanowiska i miejsca pracy.
    Stanowiska odpowiedzialne za analizę, tworzenie i modyfikowanie komunikacji społecznej w:

       1. mass mediach
       2. dużych zakładach przemysłowych
       3. przedsiębiorstwa handlowe i usługowe
       4. partiach politycznych
       5. administracji lokalnej i centralnej
       6. dużych instytucjach kulturalnych
       7. placówkach Unii Europejskiej

    Uzupełnienie wykształcenia
    10. Możliwości i wskazania do dalszego kształcenia na kolejnych poziomach studiów.
    Studia uzupełniające magisterskie i doktoranckie

    11. Możliwości podejmowania studiów za granicą w ramach systemu Sokrates/Erasmus.

     Program studiów

    Przedmioty podstawowe

    Wstęp do socjologii
    Antropologia kulturowa
    Systemy i struktury społeczne
    Procesy społeczne
    Psychologia społeczna
    Dynamika zmian współczesnego społeczeństwa polskiego
    Komunikacja społeczna - warsztaty
    Historia myśli społecznej
    Historia socjologii
    Elementy psychologii

    Przedmioty kierunkowe

    Metody statystyczne w socjologii
    Metody badań socjologicznych
    Demografia społeczna
    Etyczne i praktyczne problemy zawodu socjologa
    Współczesne teorie socjologiczne
    Przygotowanie i realizacja projektu badawczego
    Analiza danych z zastosowaniem pakietu SPSS
    Socjologia kultury
    Wykład monograficzny z zakresu kulturoznawstwa
    Rzeczywistość społeczna - perspektywy teoretyczne (konwersatorium)
    Teorie komunikacji społecznej
    Socjologia przedmiotowa (dwa wykłady do wyboru z wymienionych: socjologia miasta i wsi, socjologia reklamy, socjologia organizacji, socjologia turystyki, socjologia obrazu, socjologia turystyki, socjologia czasu wolnego )
    Prawo dla socjologów
    Wykład monograficzny

    Przedmioty specjalnościowe
    Teoria komunikacji masowej
    Społeczeństwo informacyjne
    Kultura elitarna i popularna
    Elementy etyki dziennikarskiej
    Prawo prasowe
    Projekt PR
    Relacje publiczne i opinia publiczna
    Pozyskiwanie i analiza danych zastanych
    Warsztaty dziennikarskie
    Komunikacja interpersonalna
    Funkcjonowanie mediów
    Wykład do wyboru - kulturoznawczy
    Seminarium dyplomowe

Inne informacje związane z Socjologia

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług. Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek. Zobacz więcej  |