studia I stopnia /licencjackie/
stacjonarne (3 lata; 6 semestrów) i niestacjonarne (3 lata; 6 semestrów)
Program studiów na kierunku Administracja specjalność Administracja gospodarką turystyczną został opracowany z uwzględnieniem postanowień Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (Dz. U. Nr 133, poz. 884).
Program studiów na specjalności Administracja gospodarką turystyczną ma charakter interdyscyplinarny, na który składa się szereg zagadnień z zakresu prawa, socjologii, ekonomii oraz wiedzy z zakresu istotnych zagadnień społecznych i administracyjnych. Wśród przedmiotów specjalnościowych znajdują się zagadnienia z zakresu gospodarki turystycznej, rekreacji, hotelarstwa i gastronomii, atrakcji turystycznych, krajoznawstwa itp.
W trakcie studiów studenci odbywają obowiązkowe praktyki zawodowe, są to m.in.:
-
praktyki zawodowe (hotele, biura podróży, administracja, atrakcje turystyczne, organizacje itp.)
-
obozy turystyki kwalifikowanej (letni, zimowy)
-
zajęcia terenowe (geografia, zagospodarowanie)
-
wycieczki zagraniczne – targi
-
praktyki na targach turystycznych (krajowych)
Absolwenci specjalności Administracja gospodarką turystyczną uzyskują kwalifikacje do podjęcia pracy m.in. w:
-
biurach podróży, agencjach turystycznych, ośrodkach informacji turystycznej regionalnych i lokalnych organizacjach turystycznych (LOT, ROT), w administracji zabytków i atrakcji turystycznych i innych
-
hotelach, motelach, pensjonatach, ośrodkach wypoczynkowych, sportowych i rekreacyjnych, domach wczasowych, sanatoriach, ośrodkach SPA i wellness itp.
-
organizacjach społeczno-zawodowych, izbach gospodarczych, organizacjach pożytku publicznego zajmujących się tematyką turystyki, wypoczynku, krajoznawstwa itp.
-
mogą podjąć studia II stopnia (magisterskie) lub studia podyplomowe