Program szkolenia:
1. Planowanie marketingowe jako narzędzie wspierania sprzedaży usług hotelarsko-gastronomicznych
2. Proces podejmowania decyzji zakupu usług hotelarsko-gastronomicznych i zachowania nabywcy
3. Segmentacja rynku - określenie rynków docelowych
4. Marketing mix w hotelarstwie
5. Dostępne kanały dystrybucji - wybór i wykorzystanie
- dystrybucja tradycyjna
- dystrybucja elektroniczna
- własna strona internetowa jako skuteczny kanał promocji i dystrybucji
- zewnętrzne kanały dystrybucji elektronicznej - portale rezerwacyjne - praktyczne aspekty współpracy
6. Promocja obiektu hotelowego a promocja sprzedaży - narzędzia oraz konsekwencje
7. Revenue management - zarządzanie przychodami - teoria i praktyka
8. Kształtowanie cen jako element zarządzania przychodami
9. Obserwacja i analiza konkurencji, wskaźniki, benchmarking
10. Główne raporty w zarządzaniu przychodami, zarządzaniu sprzedażą