Szkolenie skierowane jest do pracowników działów public relations, marketingu, działów informujących otoczenie firmy (wewnętrzne i zewnętrzne) o jej działaniach oraz osób zainteresowanych pracą w branży PR. Trenerzy nauczą uczestników właściwego korzystania z narzędzi służących komunikacji zarówno wewnątrz firmy, jak i komunikacji zewnętrznej. Ponadto uczestnicy kursu zdobędą praktyczną wiedzę na temat tworzenia i wdrażania projektów strategicznego public relations dla organizacji, co pozwoli im na samodzielne wykonywanie zadań w obszarze PR, takich jak kontakty z mass mediami czy komunikacja w sytuacjach kryzysowych.
Program szkolenia
1. Podstawowe informacje o Public Relations
- Co to jest PR? - podstawowe pojęcia i definicje
- Rola PR w strategii marketingowej firmy
- PR a reklama - różnice
- Budowa i realizacja skutecznej strategii PR
2. Narzędzia PR
- Komunikacja wewnętrzna w firmie
- Organizacja imprez
- Sponsoring
- Media Relations
- E-PR
3. Podstawy kontaktów z mediami
- Jak efektywnie kontaktować się z mediami
- Organizacja biura prasowego
- Monitoring mediów
- Organizacja konferencji prasowej
- Przygotowanie informacji prasowych
4. Komunikacja w trudnych sytuacjach
- Podstawy komunikacji w sytuacjach kryzysowych
Harmonogram szkolenia 2 dni szkoleniowe - 16 godzin