W ramach kursu „Psychologia zarządzania I” realizowane są
dwa kursy tematyczne:
Podstawy komunikacji interpersonalnej:
W kursie omówione są zagadnienia z zakresu komunikacji werbalnej i tzw. „mowy ciała”. Dzięki przekazywanym informacjom i wskazówkom można m.in. dowiedzieć się jak mówić, aby być dobrze zrozumianym oraz jak słuchać, aby zrozumieć innych.
Asertywność:
Bycie asertywnym to umiejętność otwartego i stanowczego, a równocześnie uprzejmego wyrażania własnych opinii i emocji, egzekwowania swoich praw oraz podejmowania decyzji. Asertywność to umiejętność niezwykle przydatna zarówno w relacjach osobistych, jak i kontaktach zawodowych.
Cel kursu:
Podstawy komunikacji interpersonalnej:
Celem kursu jest rozwój umiejętności porozumiewania się, zwłaszcza w trudnych sytuacjach, a także dzięki temu, zwiększenie efektywności zawodowej
Asertywność:
We współczesnym świecie, aby zostać zauważonym należy umieć dobrze się zaprezentować, pokazać swoje mocne strony. Wiele osób ma z tym trudności. Równie często bierzemy na siebie zbyt wiele obowiązków czy zgadzamy się na coś, co jest dla nas niewygodne.
Kurs asertywności pomaga nauczyć się mówić "nie" w sposób nie krzywdzący drugiej osoby, jasno wyrażać swoje uczucia, życzenia, prośby i oczekiwania, mówić o swoich mocnych stronach.
Zawartość kursu:
- Komunikacja werbalna - porozumiewanie się za pomocą słów
- Komunikacja niewerbalna, czyli jak się „mówi” bez słów
- Podstawowe informacje na temat asertywności
- Ćwiczenie umiejętności asertywnych
- Umiejętności społeczne
- Elementy psychologii politycznej
- Konflikty i negocjacje
Czas trwania: 8 tygodni