Planowanie, Projektowanie i Prowadzenie Szkoleń w Firmie - Szkolenie

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem Better Poland

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Planowanie, Projektowanie i Prowadzenie Szkoleń w Firmie - Szkolenie - W ciągu tygodnia - Wrocław - Dolnośląskie

  • Szczegółowe informacje
    Opis szkolenia
    Kurs przeznaczony jest dla pracowników działów kadr oraz osób, które chcą realizować szkolenia wewnętrzne w firmie przy zaangażowaniu obecnych pracowników

    Dzięki szkoleniu pracownicy:
    • zwiększą swobodę i pewności siebie w realizowaniu zadań szkoleniowych
    • uzyskają sprawności w uczeniu innych pracowników firmy
    • nauczą się prowadzić atrakcyjne i skuteczne szkolenia
    • dowiedzą się jak profesjonalnie przygotować szkolenie
    • nauczą się zarządzać grupą szkoleniową i zrozumieją mechanizmy psychologiczne zachodzące w tej grupie
    • będą sobie dobrze radzić z własnymi emocjami i stresem
    • zdobędą umiejętności zachowania się w trudnych sytuacjach w czasie szkolenia
    • uzyskają doświadczenia oraz informacje zwrotne związane z radzeniem sobie z zadaniami trenerskimi w czasie zajęć
    • zaplanują swój program indywidualnego rozwoju osobistego i zawodowego
    Metody szkoleniowe
    • Prezentacja audiowizualna
    • Ćwiczenia i prezentacje uczestników – każdy przygotowuje własny moduł
    • Analiza warsztatów przedstawionych przez uczestników
    • Informacje zwrotne od trenerów – ocena mini-szkolenia
    Czas trwania
    21 godzin (3 dni)

    Ramowy program szkolenia
    1. Trener i jego rola
    • Kim właściwie jest trener?
    • Warsztat trenerski: wiedza, umiejętności, doświadczenie, postawa
    • Style pracy trenera - jak znaleźć najbardziej odpowiedni dla siebie styl trenerski?
    2. Specyfika grupy szkoleniowej
    • Proces grupowy i funkcjonowanie grupy
    • Dostosowanie elementów szkolenia do etapu rozwoju grupy
    • Reguły skutecznego uczenia się
    • Uwaga uczestników podczas szkoleń
    • Stany emocjonalne uczestników i grupy w trakcie treningu
    • Nawiązywanie i utrzymywanie kontaktu z grupą
    3. Budowanie własnego autorytetu
    • Autoprezentacja
    • Skuteczne porozumienie się z grupą
    • Reagowanie na trudne sytuacje podczas szkolenia
    • Spójność zachowań trenera
    4. Metody szkoleniowe
    • Praktyczne poznanie metod szkoleniowych:
      • wykład i prezentacja, dyskusja moderowana, grupy zadaniowe, demonstracje, sesje pytań i odpowiedzi, studia przypadków, symulacje, odgrywanie ról, szkolenia przeprowadzone w oparciu o komputer, ćwiczenia przełamujące lody, ćwiczenia pobudzające kreatywność, gry, techniki relaksacyjne
    • Instruowanie uczestników szkolenia – rodzaje instrukcji i sposoby ich podawania
    • Co to znaczy profesjonalna facylitacja:
      • Rola facylitacji
      • Zbawienne efekty dobrej facylitacji
    • Kompetencje i metakompetencje – specyfika ich kształtowania i nauczania
    • Dobór metod szkoleniowych pozwalających na zrealizowanie celów rozwojowych
    • Ćwiczenia praktyczne:
      • Konstruowanie ćwiczeń i gier
      • Prowadzenie treningu w oparciu o wybraną metodologię
    5. Motywowanie uczestników szkolenia
    • Zawieranie kontraktu z grupą
    • Motywujące prowadzenie zajęć
    • Udzielanie informacji zwrotnych ćwiczącym (pochwały, interwencje i krytyka)
    • Angażowanie uczestników do aktywności
    6. Wykorzystanie środków wizualnych w szkoleniu
    • Rodzaje środków wizualnych (plakat, slajd, prezentacja, film, flipchart, etc.)
    • Techniki przeprowadzania prezentacji
    • Struktura prezentacji
    • Mowa ciała podczas prezentacji – mity i rzeczywistość
    7. Planowanie sesji szkoleniowej
    • Fazy treningu
    • Zawartość merytoryczna treningu
    • Układanie sesji treningu – plan i konspekt zajęć
    • Ćwiczenia praktyczne:
      • Układanie sesji szkoleniowych mających zrealizować różne cele rozwojowe
    8. Trudne sytuacje na szkoleniach i zastosowanie strategii asertywnej przez trenera
    • Mapa najczęściej spotykanych trudności podczas szkolenia
    • Postępowanie z obiekcjami uczestników szkolenia i stawianie granic w relacjach z grupą
    • Analiza wybranych sytuacji
    • Radzenie sobie ze stresem i emocjami podczas prowadzenia szkoleń

Inne informacje związane z rozwój zasobów ludzkich

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |