Negocjacje z Dostawcami, Odbiorcami i Kooperantami - Warsztaty Polecane Działom Zakupów

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem Prestige Europejskie Centrum Kształcenia

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Negocjacje z Dostawcami, Odbiorcami i Kooperantami - Warsztaty Polecane Działom Zakupów - W ciągu tygodnia - Mikołów - Śląskie

  • Cele
    W naszym życiu wszystko zależy i opiera sie na prawidłowej negocjacji, w której według starej zasady sukcesem jest gdy każdy wygrywa.
    W konkurencyjnym i trudnym dla firmy rynku gdy potencjalny klient ma wiele ofert zbliżonych cenowo i jakościowo zmuszeni jesteśmy nie tylko do presji na cenę ale również do działań związanych z « uatrakcyjnieniem » marketingowym naszej oferty oraz do umiejętnych działań negocjacyjnych.
    Dzisiejszy klient na rynku polskim i europejskim jest coraz bardziej wymagający, nazywamy go nieczęsto trudnym i niewiernym, ale w rzeczywistości chyba po prostu często go dostatecznie nie rozumiemy a jako firma proponująca swoje produkty czy usługi na rynku przede wszystkim winniśmy zrozumieć naszego klienta, przewidzieć jeśli to możliwe jego zachowania, jego motywacje w procesie zakupu produktu czy usługi i w konsekwencji lepiej przygotować się do negocjacji.
    Słusznym podejściem do negocjacji jest założenie, że negocjacje to współpraca w ramach, której pragniemy wprowadzić rozwiązanie, dzięki, któremu wszyscy wygrają. Jest to z pewnością sposób osiągania korzyści własnych przy jednoczesnej akceptacji ustępstw i zmian.
    W ramach tej definicji negocjacja wymaga od nas dużej dozy kreatywności, wyobraźni w poszukiwaniu takich rozwiązań, które zadowalają obie strony. Musimy również pamiętać, że podstawą negocjacji jest zasadnicza niezgodność co do jednego z elementów oferty, propozycji, usługi czy kontraktu. Jeśli zgoda na propozycję handlową jest całkowita, do negocjacji nie dochodzi.
    Negocjujemy z dostawcą, z odbiorcą, z kooperantem. Każdy z nich, jako indywidualna osoba, reprezentuje określoną osobowość, wiedzę i doświadczenie a jednocześnie reprezentuje firmę z jej wizerunkiem, prestiżem , określoną siłą przetargową.
    Popularnie mówi sie « ile mogę stracić, aby zarobić ». To powiedzenie dalej pozostaje aktualne, ale mniej prawdziwe, gdyż winniśmy doprowadzić do takiej negocjacji, która daje satysfakcje obu stronom.
    Na szkoleniu zaprezentujemy nowe strategie i techniki negocjacyjne. Nauczymy jak wzmocnić swoją pozycję negocjacyjną. Pomożemy przeanalizować swoje błędy w procesie negocjacji, aby ich już ich nigdy nie powielać.
  • Szczegółowe informacje
    Program szkolenia:
    1 . WPROWADZENIE
    • Sens negocjacji w firmie
    • Konflikt jako wstęp do negocjacji
    • Komunikacja w procesie negocjacji (zachowanie asertywne)
    2. NEGOCJACJA - RÓŻNE ASPEKTY NEGOCJACJI

    3. TECHNIKI, METODY, STRATEGIE, TAKTYKI - cele: osiągnięcie porozumienia w dyskusji, rozwiązanie problemu, łagodzenie konfliktu między stronami.

    4. KLIMAT
    • Czynniki potrzebne, aby osiągnąć sukces w negocjacji
    • Dziewięć najczęstszych błędów w negocjacjach
    5. ZDEFINIOWANIE PUNKTÓW NEGOCJACYJNYCH

    6. ANKIETA NA TEMAT PRZYGOTOWANIA NEGOCJACJI

    7. DROGA DO KONSTRUKTYWNEJ NEGOCJACJI - PRZEBIEG NEGOCJACJI

    I WPROWADZENIE

    II. OPIS

    UMIEJĘTNOŚĆ STAWIANIA PYTAŃ I SŁUCHANIA, POZYTYWNY STYL/ ODBIORCZY.

    Cel: Określić, zrozumieć, ale nie rozwiązywać

    III. DYSKUSJA

    Cel: Poznać, określić możliwe ustępstwa, przybliżyć się w dostrzegalny sposób do rozmówcy, unikać konfliktów związanych z wyrażaniem nadmiernego sprzeciwu

    IV. OSTATECZNA NEGOCJACJA

    AKTYWNY STYL ODBIORCZY, POTWIERDZANIE, SPOKÓJ

    Cel: Porozumienie

    V. KONKLUZJA

    STYL POZYTYWNY, DYSPOZYCYJNOŚĆ

    Cel: Zredagować umowę, uniknąć zakwestionowania

    8. ZASADY RACJONALNEJ NEGOCJACJI wg Fisher`a i Ury

    9. UMIEJĘTNOŚĆ ROZSĄDNEGO USTĘPOWANIA
    • Spisanie możliwych ustępstw
    • Oszacowanie ustępstw
    • Rozsądnie ustępować
    • Uzyskanie ustępstw w zamian
    10. TAKTYKI NEGOCJACYJNE

    11. STYLE ZACHOWAŃ

    12. ZASADY NEGOCJACJI HANDLOWEJ
    • Psychologia i techniki sprzedaży
    • Etapy rozmowy handlowej
    • Identyfikacja potrzeb i zdobywanie informacji
    • Prezentacja oferty i pokonywanie zastrzeżeń
    13. NEGOCJACJE W KONTEKŚCIE WIELOKULTUROWYM

    14. ĆWICZENIA I GRY SYMULACYJNE
    • „Wygrany wygrany”
    • „NASA”
    • Przypadek „pracownik- pracodawca"
    Prowadzenie negocjacji to bardzo szerokie zagadnienie gdyż obejmuje ono zarówno zagadnienia dotyczące dziedzin społecznych, politycznych, wojskowych, finansowych, jak i handlowych i marketingowych. Negocjujemy nie tylko w życiu zawodowym czy społecznym ale również i w osobistym.

    Obszary negocjacji możemy podzielić na trzy główne poziomy :
    • międzyludzki
    • między organizacjami , instytucjami , firmami
    • międzynarodowy, pomiędzy krajami
    Poziomy te mogą sie często ze sobą krzyżować czy nakładać . Negocjujemy z dostawcą, z odbiorcą, z kooperantem. Każdy z nich, jako indywidualna osoba, reprezentuje określoną osobowość, wiedzę i doświadczenie a jednocześnie reprezentuje jakąś firmę z jej wizerunkiem, prestiżem , określoną silą przetargową.Ważne jest aby określić warunki negocjacji czasami po prostu nie warto podejmować się jej, a jeśli warto to należy dokładnie poznać etapy i fazy prowadzenia negocjacji od przygotowania negocjacji, ustalenia celów, stanowisk, miejsca etc aż do fazy realizacji i kontroli.

Inne informacje związane z logistyka

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |