Podstawy Zarządzania Finansami w Maksymalizowaniu Wartości Firmy - Szkolenie

Więcej informacji

Podstawy Zarządzania Finansami w Maksymalizowaniu Wartości Firmy - Szkolenie

  • Cele * Zwiększenie świadomości właściciela dotyczące finansowych aspektów prowadzenia działalności
    * Nauka umiejętnej oceny partnerów biznesowych
    * Nauka planowania inwestycji krótkoterminowych
    * Zdobycie umiejętności szacowania wartości przedsiębiorstwa
    * Zdobycie umiejętności planowania strategii finansowej firmy
  • Szczegółowe informacje Czas trwania: 2 dni (14 godz.)

    Program:
    1. Podstawowe pojęcia rachunkowości i finansów
      • Cel działalności przedsiębiorstwa i rola finansów w zarządzaniu
        • Cele finansowe i niefinansowe
        • Cele finansowe długo i krótkoterminowe
        • Kto podlega ustawie o rachunkowości
        • Badanie i ogłaszanie sprawozdań finansowych
        • Metody i zasady rachunkowości
        • Rachunkowość finansowa a rachunkowość podatkowa
      • Bilans
        • Aktywa trwałe i obrotowe
        • Źródła finansowania - kapitał własny i zobowiązania
      • Rachunek zysków i strat
        • Przychody
        • Koszty
        • Wynik finansowy
      • Rachunek z przepływów pieniężnych (cash flow)
        • Przychody a wpływy
        • Koszty a wydatki
        • Zysk a środki pieniężne (gotówka)
      • Amortyzacja
        • Pojęcie i cele amortyzacji
        • Metody amortyzacji
        • Wpływ stosowania amortyzacji na wyniki finansowe przedsiębiorstwa
        • Efekt podatkowy amortyzacji, mechanizm korzyści podatkowej
    2. Analiza wskaźnikowa przedsiębiorstwa - ocena wiarygodności przedsiębiorstwa
      • Wskaźniki rentowności, płynności, efektywności, zadłużenia
      • Analiza metodą Du Ponta
      • Proste metody oceny wiarygodności kontrahenta
    3. Jak powstaje zysk ?
      • Rodzaje kosztów w przedsiębiorstwie
      • Próg rentowności
      • Pojęcie jednostkowej marży brutto
      • Wpływ działań podejmowanych w przedsiębiorstwie na wyniki w zależności od struktury kosztów
      • Analiza opłacalności podejmowanych decyzji na podstawie analizy marży
      • Wrażliwość przedsiębiorstwa na wahania koniunktury na rynku - dźwignia operacyjna
      • Wrażliwość przedsiębiorstwa na zaciąganie zobowiązań - dźwignia finansowa
    4. Podejmowanie decyzji krótkoterminowych
      • Kapitał obrotowy i cykl konwersji gotówki
      • Pułapka płynności, czyli jak bankrutują przedsiębiorstwa przynoszące zyski ?
      • Polityka kredytowania odbiorców - zarządzanie należnościami
      • Koszt kredytu kupieckiego - zarządzanie zobowiązaniami
      • Utrzymywanie płynności finansowej
      • Jakość zarządzania płynnością a wynik finansowy firmy
    5. Ocena wartości przedsiębiorstwa
      • W jaki sposób przedsiębiorstwo zarabia pieniądze ? - Ekonomiczna wartość dodana
      • Czynniki wpływające na wartość przedsiębiorstwa
      • Narzędzia zarządzania wartością przedsiębiorstwa
      • Wartość niematerialna przedsiębiorstwa
Więcej informacji

Inne informacje związane z finanse w biznesie

  • Finanse w Przedsiębiorstw

  • Centrum: Wyższa Szkoła Bankowości i Finansów w Bielsku-Białej
  • Więcej informacji
  • Studia Podyplomowe - Strategie Finansowania Przedsiębiorstw

  • Centrum: WSBiF-Wyższa Szkoła Bankowości i Finansów w Katowicach
  • Więcej informacji
  • Studia I Stopnia Licencjackie - Psychologia w Biznesie - kierunek Zarządzanie

  • Centrum: Wyższa Szkoła Zarządania Ochroną Pracy w Katowicach (WSZOP)
  • Więcej informacji
  • Studia II Stopnia - Międzynarodowe Stosunki Ekonomiczne

  • Centrum: GWSH -Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa im. Wojciecha Korfantego w Katowicach
  • Więcej informacji
  • Studia II Stopnia - Kierownictwo i Przywództwo w Społecznościach Lokalnych

  • Centrum: GWSH -Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa im. Wojciecha Korfantego w Katowicach
  • Więcej informacji
  • Studia Podyplomowe - Komunikacja Międzykulturowa

  • Centrum: GWSH -Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa im. Wojciecha Korfantego w Katowicach
  • Więcej informacji
  • Studia Magisterskie (uzupełniające) - Zarządanie Przedsiębiorstwem i Marketing

  • Centrum: WSEA-Wyższa Szkoła Ekonomii i Administracji w Bytomiu
  • Więcej informacji