Home > Kursy i Szkolenia > Logistyka > Kraków > Współpraca z Dostawcami w Branży Motoryzacyjnej i PPAP od Dostawców - Szkolenie - Kraków - Małopolskie

Współpraca z Dostawcami w Branży Motoryzacyjnej i PPAP od Dostawców - Szkolenie

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem TQMsoft

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Współpraca z Dostawcami w Branży Motoryzacyjnej i PPAP od Dostawców - Szkolenie - W ciągu tygodnia - Kraków - Małopolskie

  • Cele
    * Zdobycie wiedzy o zarządzaniu dostawami w przemyśle samochodowym
    * Możliwość optymalizacji i minimalizacji kosztów i ryzyka współpracy oraz kontroli dostaw
    * Poznanie zasad kreowania wymagań dla dostawców i podpisywania umów w branży motoryzacyjnej
    * Przećwiczenie zasad procedury PPAP- zatwierdzania części / materiałów od dostawców
    * Optymalizacja zasad współpracy z dostawcami usług
    * Przygotowanie do audytów certyfikacyjnych, recertyfikacyjnych, kontrolnych i klientowskich- w branży motoryzacyjnej
    * Nabycie umiejętności planowania jakości wyrobów spełniających wymagania klientów.
    * Właściwa identyfikacja potrzeb i wymagań klienta.
    * Nabycie umiejętności sporządzania dokumentacji niezbędnej do zatwierdzania wyrobów przez klientów.
    * Optymalizacja metodyki zatwierdzania wyrobów (uproszczenie, redukcja złożoności) - minimalizacja kosztów
  • Szczegółowe informacje
    Organizacja procesu zakupów materiałów i usług wg ISO/TS 16949:2009, IATF oraz VDA 6.2. Wybór i ocena dostawców materiałów i usług. System zarządzania jakością u dostawców. Zasady zatwierdzania części wg podręcznika PPAP (Production Part Approval Process). Współpraca z dostawcami usług. Poziom i status przedłożenia PPAP, komunikacja, ustalanie zasad kontroli, nadzorowania i raportowania jakości dostaw. Procedura APQP (Advanced Product Quality Planning) a współpraca z dostawcami. Audyty jakości u dostawcy. Wymagania standardów, dobre praktyki w światowych firmach, warsztaty- ćwiczenia w grupach.

    Program Szkolenia:

    • Kanony wymagań w branży motoryzacyjnej: Podejście Procesowe, Ciagłe Doskonalenie, PDCA
    • Najważniejsze wymagania dotyczące firmy produkcyjnej: „organizacji", dostawcy, klienta.
    • Wymagania standardu ISO/TS 16949:2009 dotyczące zakupów i dostawców
    • APQP projektu dla klienta a współpraca z dostawcami i APQP od dostawcy
    • Zasady podpisywania umów z dostawcami: Podręcznik Dostawcy i wymagania dot.PPAP
    • Interpretacja kluczowych składników PPAP: FMEA, MSA, Capability Study na bazie wymagań ISO/TS 16949:2009, podręczników IATF
    • Wykorzystanie Podręcznika Dostawcy i Umowy z Klientem dla uzgodnienia PPAP
    • Ogólne zasady zatwierdzania części przy wdrożeniu do produkcji seryjnej
    • System Zarządzania dostawcy
    • Wybór dostawców
    • Ocena dostawców
    • Kontrola jakości dostaw - metody, zasady, kontrola dostaw a KJ ostateczna u dostawcy
    • Zatwierdzanie produkcji próbnej - PPAP
    • Poziomy przedłożenia.
    • Status przedkładania i PSW.
    • Wymagania dotyczące aktualizacji dokumentacji przedłożenia w przypadku zmian procesów i zasady powiadamiania klienta.
    • CSR - specyficzne wymagania firm motoryzacyjnych dla dokumentacji PPAP.
    • Przykładowa procedura zarządzania procesem PPAP
    • Zasady przygotowania i przedkładania dokumentacji według wymagań podręcznika PPAP - przegląd zalecanych typowych dokumentów i ich zawartości.
    • Typowe i opcjonalne składniki PPAP - w zależności od procesów produkcyjnych
    • Raportowanie jakości dostaw
    • Zasady współpracy z dostawcami usług (m.in. wg VDA 6.2)
    • Zasady audytów u dostawców (drugiej strony) - metody, podejścia, check-listy ułatwiające planowanie i realizację audytów
    • Podsumowanie i ocena szkolenia
    Ćwiczenia:
    Wspólne ćwiczenia i w grupach związane z tematyką oraz najważniejszymi zasadami i technikami
    o    Niezbędne wymagania dla Dostawców / Podręcznik Dostawcy
    o    Zasady postępowania reklamacyjnego - procedury, techniki 8D, 5xWhy
    o    Zarządzanie wdrożeniem i współpracą z Klientem / Dostawcami - realizacja zadań APQP
    o    Ciągłe doskonalenie - techniki RCA (Root Causes Analysis)

    Metodyka: 
    wykład
    ćwiczenia
    przykłady
    gry i symulacje

Inne informacje związane z Logistyka

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług. Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek. Zobacz więcej  |   X