Studia Podyplomowe - Pedagogika Obronna - Zaoczne

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem Mazowiecka Wyższa Szkoła Humanistyczno-Pedagogiczna

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Galeria obrazów

Szczegóły Studia Podyplomowe - Pedagogika Obronna - Zaoczne - Łowicz - Łódzkie

  • Cele
    Celem studiów jest przygotowanie nauczycieli pod względem merytorycznym i metodycznym do prowadzenia zajęć w ramach ścieżek edukacyjnych z zakresu „Edukacji prozdrowotnej”, „Obrony cywilnej” oraz „Bezpieczeństwa i ratownictwa” w szkole podstawowej; w ramach ścieżek edukacyjnych z zakresu „Edukacji prozdrowotnej”, „Obrony cywilnej” i „Edukacji obronnej” w gimnazjach oraz dla nauczycieli szkół ponadgimnazjalnych uczących „Przysposobienia obronnego” i nauczycieli, którzy chcieliby uczestniczyć w prowadzeniu różnego rodzaju kursów z zakresu bezpieczeństwa obywateli organizowanych przez administrację samorządową.
  • Szczegółowe informacje
    Studia Podyplomowe: Pedagogika Obronna

    Treści programowe:

    • Współczesne uwarunkowania i zagrożenia bezpieczeństwa obywateli
    • Zasady i systemy ochrony ludności
    • Bezpieczeństwo i porządek publiczny
    • Bezpieczeństwo ekologiczne i zdrowotne
    • Bezpieczeństwo przeciwpożarowe i przeciwpowodziowe
    • Bezpieczeństwo militarne i terrorystyczne
    • Organizacja działań ratowniczych
    • Systemy wykrywania i alarmowania o zagrożeniach
    • Wybrane problemy łączności i terenoznawstwa
    • Zachowania w sytuacjach kryzysowych
    • Bezpieczeństwo strzelectwa sportowego
    • Edukacja prozdrowotna
    • Organizacja i funkcjonowanie obrony cywilnej
    • Zasady i metodyka planowania obrony cywilnej
    • Elementy polityki bezpieczeństwa Państwa
    • Psychologia sytuacji kryzysowych
    • Wybrane zagadnienia ochrony informacji
    • Wybrane zagadnienia zarządzania kryzysowego
    • Podstawy programowe prowadzenia zajęć z pedagogiki obronnej
      w szkołach
    • Wychowanie dla bezpieczeństwa
    • Projektowanie programów nauczania
    • Techniki informatyczne w pracy dydaktycznej
    • Seminarium dyplomowe

    Organizacja zajęć:
         Studia trwają trzy semestry, które obejmują łącznie 360 godzin zajęć dydaktycznych, w tym: 240 godzin wykładów, 80 godzin ćwiczeń i 40 godzin seminarium dyplomowego. Zajęcia będą prowadzone przez kadrę wykładowców akademickich i specjalistów z odpowiednią wiedzą i wieloletnią praktyką. Zajęcia będzie cechować dobra organizacja
    i przyjazna atmosfera.

Inne informacje związane z pedagogika

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |