Home > Studia I Stopnia > Multimedia, Grafika Komputerowa > Dzienne > Nowy Sącz > Studia I Stopnia - Technologia Multimedialna - Nowy Sącz - Małopolskie

Studia I Stopnia - Technologia Multimedialna - Dzienne

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem Wyższa Szkoła Biznesu-National Louis University

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Studia I Stopnia - Technologia Multimedialna - Dzienne - Nowy Sącz - Małopolskie

  • Cele
    Studia na tym kierunku dają wszechstronne przygotowanie do pracy w zawodzie informatyka, ze szczególnym uwzględnieniem technologii internetowych oraz sfery zastosowań w biznesie. Program został zaplanowany tak, by z jednej strony dać konkretne przygotowanie praktyczne, z drugiej zaś solidne podwaliny teore­tyczne, pozwalające szybko dostosować się do zmieniających się zapotrzebowań na rynku pracy. Zajęcia prowadzone są przez wybitnych specjalistów, z dużym doświadczeniem praktycznym. Stosowane są poglądowe metody wykładu oparte o dużą ilość przykładów i nowoczesne środki audiowizualne. Zajęcia laboratoryjne odbywają się przy użyciu najnowocześniejszego sprzętu i oprogramowania. Zajęcia z przedmiotów informatycznych prowadzone są w nowatorskiej formie kon­wersatoriów i repetytoriów. Studenci pracują w małych grupach. Daje to lepsze warunki do zdobywania wiedzy oraz podnosi jakość kształcenia. Wszystkie mate­riały, z wyprzedzeniem zamieszczane są w Intranecie, co pozwala na lepsze przy­gotowanie się studentów do zajęć i prowadzenie ich w formie dyskusji, a nie tra­dycyjnego wykładu.
  • Profil słuchacza / Wymogi
    Uczelnia w pierwszej kolejności przyjmie wszystkich kandydatów, którzy spełnią jeden z poniższych warunków: * zdali maturę międzynarodową, * ukończyli zagraniczną szkołę średnią, prowadzoną wg systemu amerykańskiego lub brytyj­skiego, * uzyskali wynik minimum 50% na maturze wg programu rozszerzonego z co najmniej jednego z wymienionych przedmiotów: język angielski, matematyka, fizyka, informatyka, * uzyskali wynik minimum 40% z egzaminu z języka angielskiego na poziomie dwujęzycznym (dotyczy absolwentów szkół lub oddziałów dwujęzycznych). Pozostali kandydaci przyjmowani będą w miarę wolnych miejsc w ramach określonego przez Senat WSB-NLU limitu. Po przyjęciu na studia, osoba przyjęta ma obowiązek przystąpienia do sprawdzia­nów językowych (test gramatyczny, wypracowanie, rozmowa) kwalifikujących na odpo­wiedni poziom językowy, od którego rozpocznie naukę. Sprawdziany organizowane będą w czerwcu, lipcu, sierpniu i wrześniu (termin do wyboru przy składaniu dokumentów na studia). Absolwenci zagranicznych szkół średnich, prowadzonych wg systemu amerykańskiego lub brytyjskiego, osoby zdające maturę międzynarodową bądź legitymujące się CAE Certifi­cate in Advanced English, CPE Certificate of Proficiency in English i FCE First Certifica­te in English z oceną A, zwolnione są ze sprawdzianu z języka angielskiego. Do sprawdzianu nie przystępują też osoby, które nigdy nie uczyły się języka angielskiego lub wybranego drugiego języka obce­go.
  • Tutuł uzyskany
    Licencjat
  • Szczegółowe informacje
    Studia I Stopnia (Licencjackie)
    Kierunek: Informatyka
    Specjalność: Technologia Multimedialna


    Zajęcia z przedmiotów informatycznych prowadzone są w nowatorskiej formie konwersatoriów i repetytoriów. Studenci pracują w małych maksymalnie 18-osobowych grupach repetytoryjnych lub maksymalnie 36-osobowych grupach konwersatoryjnych. Daje to lepsze warunki do zdobywania wiedzy oraz zwiększa jakość kształcenia. Wszystkie materiały, z wyprzedzeniem, zamieszczane są w Intranecie, co pozwala na lepsze przygotowanie się studentów do zajęć i prowadzenie ich w formie dyskusji, a nie tradycyjnego wykładu.

    Poszerz swoją wiedzę i umiejetności, poznaj najnowsze narzędzia informatyczne, projektuj, zarzadzaj, konstruuj, twórz, zdobądź dyplom i cenne kwalifikacje.

    Absolwent studiów inżynierskich jak i licencjackich przygoto­wany jest do pracy w firmach informatycznych zajmujących się budową, wdrażaniem lub administracją narzędzi i systemów informatycznych oraz w innych miejscach, w których takie narzędzia i systemy są wykorzystywane. Nabyta wiedza i umiejętności pozwalają na podjęcie pracy na takich stanowiskach, jak: administrator systemów i sieci komputerowych, administrator sieci WWW (web­master), programista aplikacyjny i systemowy, programista sieci Internet, pro­jektant i analityk systemów baz danych, projektant systemów decyzyjnych, kon­sultant w zakresie kompleksowej informatyzacji przedsiębiorstw, wdrożeniowiec systemów informatycznych, integrator systemów informatycznych, koordynator przedsięwzięć informatyzacyjnych.

     TECHNOLOGIA MULTIMEDIALNA
    Nowa specjalność wprowadzająca studentów w zagadnienia z dziedziny multimediów, grafiki 2D i 3D, fotografii cyfrowej, nowoczesnych technik animacji, tworzenia gier oraz filmów.

    Program studiów

    Kursy specjalnościowe

    1. Sieci komputerowe II

    2. Multimedia

    3. Matematyka w grafice komputerowej

    4. Programowanie grafiki i dźwięku (OpenGL, Direct X)

    5. Symulacje komputerowe


    Wykłady specjalnościowe

    1. Modelowanie 3D (3DS Max)

    2. Fotografia i obróbka zdjęć cyfrowych (Photoshop)

    3. Animacja komputerowa i film animowany

    4. Obróbka plików filmowych i dźwięków

    5. Tworzenie gier komputerowych


    Kursy specjalnosciowe - opis

    Multimedia
    Celem kursu jest wprowadzenie studentów w zagadnienia z dziedziny multimediów: filmu dźwięku i obrazu. Kurs stanowi rozszerzenie tematyki omawianej w ramach przedmiotu "Grafika komputerowa".

    Matematyka w grafice komputerowej
    Celem kursu jest zapoznanie studentów z podstawowymi problemami i metodami cyfrowego przetwarzania obrazów. Zajęcia obejmują wykład i implementacje  wybranych algorytmów dyskretyzacji obrazów analogowych oraz przetwarzania, poprawy jakości i kompresji obrazów cyfrowych.

    Programowanie grafiki i dźwięku (OpenGL, DirectX)
    Celem przedmiotu jest opanowanie przez studentów podstawy programowania grafiki 2 i 3 wymiarowej w tym: definiowanie sceny, obiektów, wykonywanie przekształceń graficznych w reprezentacji macierzowej. Studenci poznają również elementy zaawansowanych metod i technik grafiki jak: definiowanie efektów związanych z oświetleniem sceny i własnościami materiałów, mieszanie kolorów i efekt przeźroczystości z wykorzystaniem kanału alfa czy teksturowanie.

    Symulacje komputerowe

    Celem kursu jest wprowadzenie studentów w problematykę modelowania i symulacji komputerowych głównie zjawisk fizycznych związanych z ruchem i animacją. Laboratorium obejmuje praktyczną implementację poznanych technik w wybranym środowisku programistycznym.



    Wykłady specjalnościowe - opis
    Modelowanie 3D (3DS Max)
    Praktyczne wykorzystanie narzędzi do tworzenia grafiki 3D i animacji komputerowej w oparciu o jeden z najpopularniejszych programów tej kategorii – 3DSMax

    Fotografia i obróbka zdjęć cyfrowych (Photoshop)
    Kurs wprowadza studentów w świat fotografii cyfrowej, komputerowej obróbki obrazów rastrowych oraz fotomontażu cyfrowego. Kurs prowadzony w oparciu o program Photoshop.

    Animacja komputerowa i film animowany W ramach przedmiotu studenci poznają rozwój technik animacyjnych. Główny nacisk położony jest na wykorzystanie technik informatycznych w procesie animacji. W ramach laboratorium studenci samodzielnie realizują krótki film animowany, zapoznając się z wszystkimi etapami jego realizacji, począwszy od scenariusza literackiego, przez scenopis obrazkowy do praktycznej animacji, montażu i udźwiękowienia.
    Obróbka plików filmowych i dźwięków
    Celem kursu jest zapoznanie studentów z techniczną stroną rejestracji i komputerowego montażu filmu i dźwięku. W oparciu o dostępne oprogramowanie studenci będą wykonywać takie efekty jak: zmiana kolejności ujęć, dodawanie efektów specjalnych, tworzenie i animacja napisów w filmie, dokładanie dźwięku itp.

    Tworzenie gier komputerowych
    Celem kursu Tworzenie Gier Komputerowych jest zapoznanie studentów z przebiegiem procesu tworzenia gier komputerowych, wykorzystanie w praktyce nabytych umiejętności programistycznych oraz pokazanie gotowych narzędzi do tworzenia gier komputerowych.
     
    Program

        
    Język angielski
       
    Algebra z geometrią
       
    BHP i ergonomia pracy
       
    Matematyka dyskretna
       
    Narzędzia informatyki
       
    WF
       
    Wstęp do informatyki
       
    Wstęp do programowania
       
    Algorytmy i struktury danych
       
    Programowanie
       
    Przedmiot humanistyczno-społeczny
       
    Rachunek różniczkowy i całkowy
       
    Systemy operacyjne I

    WF

    Kurs specjalnościowy
       
    Podstawy inżynierii oprogramowania
       
    Programowanie
       
    Projektowanie baz danych I
       
    Rachunek prawdopodobieństwa i statystyka
       
    Sieci komputerowe I
       
    Systemy informacyjne w zarządzaniu
       
    Teoretyczne podstawy informatyki
       
    Automaty i translacja
       
    Badania operacyjne
       
    Bezpieczeństwo systemów komputerowych
       
    Grafika komputerowa
       
    Kurs specjalnościowy
       
    Kurs specjalnościowy
       
    Programowanie w sieci internet
       
    Ekonometria
       
    Kurs specjalnościowy
       
    Metody numeryczne
       
    Organizacja i architektura komputerów
       
    Pracownia specjalizacyjna
       
    Seminarium licencjackie 1
       
    Systemy wspomagania decyzji
       
    Wykład specjalnościowy I
       
    Etyka biznesu i technologii
       
    Interakcja człowiek-komputer
       
    Kurs specjalnościowy
       
    Pracownia specjalizacyjna
       
    Praktyki zawodowe
       
    Przedmiot humanistyczno-społeczny
       
    Seminarium licencjackie
       
    Wykład specjalnościowy II
       
    Wykład specjalnościowy III
       

Inne informacje związane z Multimedia, Grafika Komputerowa

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług. Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek. Zobacz więcej  |