Studia I Stopnia - Informatyka - Zaoczne

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem Wyższa Szkoła Kulutry Społecznej i Medialnej

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Galeria obrazów

Szczegóły Studia I Stopnia - Informatyka - Zaoczne - Toruń - Kujawsko-Pomorskie

  • Cele
    Proponujemy 3,5-letnie stacjonarne i niestacjonarne studia informatyczne na specjalnościach techniki multimedialne, grafika komputerowa zakończone uzyskaniem tytułu inżyniera informatyka. Informatyka w WSKSiM to studia realizowane w sposób przyjazny studentom. To znakomita kadra naukowa złożona ze specjalistów z czołowych uczelni krajowych oraz doskonale wyposażone w sprzęt i oprogramowanie pracownie informatyczne.
  • Profil słuchacza / wymogi
    Przyjęcie na studia Kandydaci "z nową maturą" przyjmowani są na podstawie wyniku egzaminu maturalnego z matematyki. Kandydaci "ze starą maturą" i osoby, które nie zdawały egzaminu maturalnego z matematyki przyjmowani są na podstawie wyników z matematyki na świadectwie ukończenia szkoły średniej oraz rozmowy rekrutacyjnej.
  • Tutuł uzyskany
    Licencjat
  • Szczegółowe informacje
    Program studiów na kierunku informatyka:

    Program studiów zawiera cztery grupy przedmiotów:

       1. ogólne
       2. podstawowe
       3. kierunkowe
       4. specjalnościowe

    W grupie przedmiotów ogólnych przewidziano na studiach stacjonarnych:

       1. Język obcy (j. angielski)
       2. Podstawy filozofii
       3. Pedagogika mass mediów
       4. Etyka
       5. Wstęp do nauki o komunikowaniu
       6. Wychowanie fizyczne

    W grupie przedmiotów ogólnych przewidziano na studiach niestacjonarnych:

       1. Język obcy (j. angielski)
       2. Podstawy filozofii
       3. Pedagogika mass mediów
       4. Etyka

    W grupie przedmiotów podstawowych przewidziano przedmioty:

       1. Algebra liniowa z geometrią analityczną
       2. Analiza matematyczna
       3. Podstawy logiki i teorii mnogości
       4. Matematyka dyskretna
       5. Metody probabilistyczne
       6. Fizyka
       7. Wstęp do informatyki
       8. Podstawy elektroniki i miernictwa
       9. Podstawy automatyki i robotyki
      10. Cyfrowe przetwarzanie sygnałów

    W grupie przedmiotów kierunkowych uwzględniono następujące przedmioty:

       1. Algorytmy i struktury danych
       2. Architektura komputerów
       3. Bazy danych
       4. Podstawy inżynierii oprogramowania
       5. Podstawy sztucznej inteligencji
       6. Podstawy programowania
       7. Programowanie obiektowe
       8. Programowanie w środowiskach graficznych
       9. Programowanie rozproszone
      10. Projekt z metod programowania
      11. Sieci komputerowe i teleinformatyczne
      12. Systemy operacyjne
      13. Podstawy informatyki
      14. Seminarium dyplomowe
      15. Systemy czasu rzeczywistego
      16. Metody numeryczne
      17. Technologie internetowe
      18. Oprogramowanie użytkowe
      19. Komunikacja człowiek-komputer
      20. Podstawy grafiki komputerowej i wizualizacji
      21. Zagadnienia prawne i etyczne w Informatyce
      22. Projekt grupowy

    W grupie przedmiotów specjalnościowych na specjalności "TECHNIKI MULTIMEDIALNE" położono duży nacisk na aktualne potrzeby związane z zawodem informatyka pracującego w szeroko pojętym obszarze multimediów. Przedmioty realizowane w ramach specjalności to:

       1. Zaawansowane metody grafiki komputerowej
       2. Metody kompresji i przesyłania danych
       3. Rendering i modelowanie geometryczne
       4. Grafika prezentacyjna i DTP
       5. Projektowanie systemów multimedialnych
       6. Wizualizacja i animacja komputerowa
       7. Przetwarzanie i rozpoznawanie obrazów
       8. Modelowanie i symulacja komputerowa
       9. Programowanie aplikacji multimedialnych
      10. Wykład monograficzny

    W grupie przedmiotów specjalnościowych na specjalności "GRAFIKA KOMPUTEROWA" położono duży nacisk na aktualne potrzeby związane z zawodem informatyka - grafika komputerowego, posługującego się w pracy graficznymi metodami prezentacji, zarówno w postaci obrazów statycznych (plakatów), jak i animacji multimedialnej oraz szeroko pojętego montażu materiałów w postaci cyfrowej. Przedmioty realizowane w ramach specjalności to:
    1. Graficzne elementy WWW
    2. Analogowe i cyfrowe narzędzia rejestracji i przetwarzania obrazów
    3. Montaż plików filmowych
    4. Platformy sprzętowe i programistyczne w programowaniu gier
    5. Matematyczne podstawy grafiki komputerowej
    6.  Rendering i modelowanie geometryczne
    7. Grafika prezentacyjna i DTP
    8. Wizualizacja i animacja komputerowa
    9. Modelowanie i symulacja komputerowa
    10. Wykład monograficzny

    Ze względu na szybką dezaktualizację wiedzy w dziedzinie informatyki program umożliwia kształtowanie programu indywidualnego oferując studentom w ramach przedmiotu Wykład monograficzny na ostatnim semestrze szeroką gamę przedmiotów do wyboru odpowiadającą wymaganiom rynku pracy.

    W planie zajęć przewidziano również 5 tygodni praktyk informatycznych, które studenci odbywają w firmach i instytucjach o profilu informatycznym oraz w radiu, telewizji i redakcjach prasowych.

Inne informacje związane z informatyka

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |