Prawne i Psychologiczne Elementy Windykacji Należności - Szkolenie

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem Progress Project

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Prawne i Psychologiczne Elementy Windykacji Należności - Szkolenie - W ciągu tygodnia - Warszawa - Mazowieckie

  • Praktyki
    W Polsce mamy do czynienia z wysoce powszechnym problemem zadłużenia i ekonomicznym ryzykiem trwałej utraty płynności wielu podmiotów gospodarczych.
    Szkolenie będzie prowadzone przez dwóch trenerów: prawnika oraz psychologa. Pierwszy dzień szkolenia jest poświęcony prawnym elementom windykacji należności. Celem pierwszego dnia szkolenia jest umożliwienie prawidłowej wykładni oraz stosowania przepisów prawa obowiązującego w odniesieniu do problematyki windykacji należności w obrocie gospodarczym. W trakcie szkolenia zostanie zaprezentowana zarówno specyfika windykowania należności wobec przedsiębiorców jak i też konsumentów - osób fizycznych. Zwrócona zostanie uwaga na konsekwencje tzw. upadłości konsumenckiej. Zostanie omówione szczególnie istotne ze względów praktycznych zagadnienie pojęcia wierzytelności, jej przelewu (cesji), charakteru prawnego umowy faktoringowej jak i zagadnień dotyczących sądowego dochodzenia windykowanych wierzytelności . Szkolenie ma na celu prezentację podstawowych instytucji wraz z uwzględnieniem reformy prawa cywilnego w kontekście zgodności rodzimego prawodawstwa ze wspólnotowym. Wywody będą ilustrowane przykładami z praktyki własnej prowadzącego i orzecznictwa sądowego.
    Program drugiego dnia szkolenia prowadzonego przez psychologa. Sytuacja windykacyjna jest stresująca dla obydwu stron, a pojawiające się emocje utrudniają efektywność działań. Dlatego istotne jest aby znać mechanizmy psychologiczne, które pojawiają się w sytuacji windykacyjnej. Ponadto w pracy polegającej na egzekwowaniu należności niezbędne są umiejętności komunikacyjne oraz perswazyjne jak również podstawowe umiejętności negocjacyjne. Znajomość technik oraz mechanizmów psychologicznych oraz technik wpływu w znacznym stopniu może się przyczynić do zwiększenia efektywności działań.
  • Profil słuchacza / wymogi
    Szkolenie skierowane jest do osób, które chcą poszerzyć wiedzę z zakresu stosowanych metod ograniczania ryzyka związanego z zawieraniem transakcji handlowych. Osoby, których odpowiedzialność zawodowa obejmuje m.in.rolę nawiązywania współpracy, windykacji należności, kooperacji, negocjowania umów i warunków w relacji prawno - ekonomicznej oraz renegocjowania.
  • Szczegółowe informacje
    Zakres szkolenia pozwoli na efektywną i kompleksową ocenę kontrahentów w kontekście prawidłowej windykacji należności. Przyswojona wiedza pozwoli na ograniczenie ryzyka. W trakcie kursu poruszone zostaną zagadnienia z zakresu przedakcesyjnych i poakcesyjnych czynności windykacyjnych. Uczestnik uzyska niezbędne wskazówki do samodzielnego przeprowadzenia negocjacji windykacyjnych.
    • prowadzenie efektywnej rozmowy windykacyjnej
    • rozpoznawanie i zastosowanie technik wpływu w rozmowie
    • radzenie sobie z emocjami w sytuacji stresowej
    Czas trwania
    16 godzin dydaktycznych - 2 dni

    Program szkolenia
    Dzień I - Prawne elementy windykacji należności
    1. Wstęp - Pojęcie wierzytelności w prawie polskim
    2. Umowne sposoby zabezpieczenia wierzytelności - ich ocena z punktu widzenia dochodzenia roszczeń wierzyciela
    3. Kara umowna a odszkodowanie
    4. Zabezpieczenie roszczeń wierzyciela na czas toczącego się postępowania sądowego Dochodzenie roszczeń w obrocie międzynarodowym na przykładzie regulacji Rozporządzenia WE nr 44/ 2001.
    5. Przelew wierzytelności - charakter prawny - ograniczenia ustawowe i umowne.
    6. Umowa faktoringu - pozycja faktora
    7. Windykacja wierzytelności w kontekście wybranych stosunków gospodarczych
      • dłużnik główny v. poręczyciel,
      • kredytobiorca;
      • windykacja wobec podmiotów stosunku ubezpieczenia, etc.
    8. Wymagalność a przedawnienie roszczeń majątkowych w obrocie gospodarczym
    9. Charakter prawny roszczeń pauliańskich i ich ocena z punktu widzenia interesów wierzyciela
    10. Zasady postępowania egzekucyjnego;
      • korespondencja z komornikiem;
      • charakter tzw. powództwa przeciwegzekucyjnego,
      • skarga na czynności komornika.
    11. Odpowiedzialność małżonków;
    12. Odpowiedzialność przedsiębiorców - dłużników a problematyka upadłości.
    13. Upadłość konsumencka.
    Dzień II - Psychologiczne elementy windykacji - Techniki interwencji windykacyjnych
    1. Windykacja jako sytuacją współzależności
      • zasady efektywnych negocjacji windykacyjnych - osiąganie sytuacji win-win
      • style prowadzenia negocjacji windykacyjnych - korzyści i ograniczenia
    2. Podstawowe zasady kierujące procesem windykacji
      • budowanie struktury windykacji jako procesu wywierania wpływu na dłużnika
      • faza przygotowawcza w windykacji - wyznaczanie celów
    3. Efektywna komunikacja jako główne narzędzie windykacyjne
      • zalety komunikacji dwustronnej
      • komunikowanie celów i intencji
      • uzyskiwanie informacji w rozmowie z Klientem - ćwiczenie
      • technika zmiany językowej - pozytywne programowanie klienta - ćwiczenie
    4. Efektywna komunikacja pozawerbalna
      • wywieranie wpływu na poziomie tonu głosu,
      • wywieranie wpływu na poziomie mowy ciała (scenki)
      • uzyskiwanie przewagi w rozmowie z Klientem dzięki komunikacji niewerbalnej
    5. Stosowanie negocjacyjnych technik odzyskiwania należności zorientowanych na wywieranie wpływu i uzyskiwanie zobowiązań w kontakcie z Klientem
      • dostosowanie stylu negocjowania do typu klienta-dłużnika - test autodiagnostyczny
      • wzorcowy przebieg rozmowy windykacyjnej - scenki
      • operowanie sankcjami
      • negocjacyjne sposoby wywierania wpływu
      • zawieranie kontraktu psychologicznego i egzekwowanie zobowiązań
    6. Zarządzanie emocjami własnymi oraz emocjami Klienta
      • kontrolowanie nastawienia jako droga do sukcesu windykacyjnego - ćwiczenie
      • umiejętności asertywnego reagowania w sytuacjach trudnych - ćwiczenie
      • konstruktywna reakcja na kłamstwo
      • kontrola emocji - stosowanie technik anty-stresowych - mini trening antystresowy
    7. Podsumowanie szkolenia

Inne informacje związane z prawo inne

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |