Home > Kursy i Szkolenia > Sport i Edukacja Sportowa > Warszawa > Kurs na Instruktora Fitness Aerobic - Warszawa - Mazowieckie

Kurs na Instruktora Fitness Aerobic

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem Polska Akademia Sportu

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Kurs na Instruktora Fitness Aerobic - W ciągu tygodnia - Warszawa - Mazowieckie

  • Cele
    Kurs instruktora fitness przygotowuje kursantów do pracy w klubach sportowych i rekreacyjnych, ośrodkach wypoczynku, na obozach sportowych i koloniach, prowadzenia zajęć w ramach lekcji wychowania fizycznego (podniesienie kwalifikacji zawodowych nauczycieli). Kurs może być też doskonałym odświeżeniem i usystematyzowaniem wiadomości dla osób już prowadzących zajęcia.
  • Praktyki
    Praktyki instruktorskie - w liczbie 20 h odbywane są w trakcie kursu w dowolnie wybranym klubie sportowym lub rekreacyjnym. Zakres praktyk: hospitowanie zajęć prowadzonych przez instruktorów klubu, demonstrowanie ćwiczeń, asystowanie instruktorom, prowadzenie rozgrzewki oraz fragmentów zajęć. Zaliczeniem praktyk i warunkiem wydania legitymacji instruktorskiej jest złożenie wypełnionego dziennika z wymaganymi pieczęciami i podpisami.
  • Profil słuchacza / Wymogi
    Uczestnikami kursu mogą być osoby posiadające co najmniej średnie wykształcenie (ministerstwo wymaga dostarczenia dokumentu potwierdzającego uzyskane wykształcenie), ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków oraz brak przeciwwskazań lekarskich do udziału w kursie instruktorskim. Wymagana jest znajomość i doświadczenie w ćwiczeniach fitness. Wymagane dokumenty: 1. Kserokopię ukończenia szkoły średniej lub świadectwa dojrzałości lub dyplomu ukończenia studiów 2. Kserokopię potwierdzenia wpłaty lub przelewu 3. 2 zdjęcia legitymacyjne (format 3,5 cm x 4,5 cm) podpisane na odwrocie 4. Wypełnione i podpisane własnoręcznie podanie o przyjęcie na kurs (do pobrania w dziale dokumenty) 5. Kserokopię dokumentu zwalniającego z części ogólnej (tylko dla zwolnionych) - np. dyplomu ukończenia studiów wychowania fizycznego, legitymacji instruktorskiej, zaświadczenia o ukończeniu części ogólnej 6. Kserokopię dokumentu uprawniającego do zniżki (promocje na stronie głównej), jeżeli z tej zniżki korzystasz
  • Tutuł uzyskany
    Instruktor fitness
  • Szczegółowe informacje
    Struktura  Kursu instruktora fitness

    ·  Część ogólna (wykłady) – 72 godziny. Z tej części zwolnieni są absolwenci studiów wychowania fizycznego (licencjackich, magisterskich i podyplomowych), absolwenci części ogólnej kursu instruktora sportu lub instruktorzy sportu innych dyscyplin. Ta cześć kończy się egzaminem ogólnym (pisemny lub ustny). Przysługuje 1 bezpłatne poprawka w wyznaczonym terminie. Materiały i zagadnienia egzaminacyjne dostępne są na stronie internetowej www.kursyinstruktorskie.edu.pl, zakładka strefa dla kursantów. Login i hasło podane będzie na pierwszych zajęciach.
    Osoby, które z ważnych przyczyn (zdrowotnych, osobistych) nie mogą być na danych zajęciach z części ogólnej mają obowiązek uzupełnić wiadomości z materiałów dostępnych na stronie internetowej.

    ·   Część specjalistyczna (wykłady, ćwiczenia) – 96 godzin. Ta część kończy się egzaminem specjalistycznym. Przysługuje 1 bezpłatna poprawka w wyznaczonym terminie. Szczegółowe wymagania egzaminacyjne, zasady uczestnictwa w zajęciach i odrabiania nieobecności podane będą na pierwszych zajęciach.

    Progam zajęć:

    ZAJĘCIA 1.

    1. Zapoznanie słuchaczy z przebiegiem kursu.
    - cele i zadania
    - organizacja procesu dydaktycznego
    - warunki zaliczenia
    - literatura

    2. Sprawdzian umiejętności ruchowych
    3. Przypomnienie podstawowych wiadomości z pracy z muzyką
    4. Zapoznanie z różnymi formami zajęć prowadzonych w fitness klubach oraz ze specyfiką pracy instruktora aerobiku.
    - budowa lekcji fitness

     

    ZAJĘCIA 2.

    1. Wprowadzenie do aerobiku - aerobik klasyczny
    - podstawowe pojęcia: aerobik, wellness, gimnastyka i jej właściwości, fitness, pilates,
    - historia aerobiku i jego prekursorzy
    - zasady prowadzenia zajęć
    - indeks ćwiczeń zakazanych
    - pozycje wyjściowe do ćwiczeń
    - przypomnienie podstawowych wiadomości z zakresu anatomii- ruchy i płaszczyzny
    ·  aerobik klasyczny, nauka podstawowych kroków i ćwiczeń

     

    ZAJĘCIA 3.

    1. ABT, ATC jako formy kształtowania sylwetki
    - znaczenie pojęć : ABT, ATC
    - organizacja zajęć
    - umiejętność precyzyjnej demonstracji kroków i ćwiczeń siłowych
    - uchy i ćwiczenia ramion : zasadnicze i pośrednie położenia wyjściowe ramion
    - ćwiczenia tułowia
    - ćwiczenia nóg
    ·  doskonalenie poznanych  w aerobiku klasycznym kroków i ćwiczeń
    ·  ćwiczenia siłowe stosowane na dane partie mięśniowe
    ·  ABT

     
    ZAJĘCIA 4.

    1. Kształtowanie siły przy użyciu masy i funkcji przyboru- TBC, SHAPE
    - pojęcie siły

    - ćwiczenia siłowe- ich klasyfikacja ze względu na rodzaj skurczu mm
    - zasady treningu z obciążeniem
    - zasady bezpieczeństwa
    · znajomość czynnościowa mięśni- doskonalenie odpowiedniego doboru ćwiczeń siłowych do danych grup mięśniowych
    · trening siłowy z przyborami
     
     ZAJĘCIA 5.

    1.     HI-LOW COMBO jako kształtowanie koordynacji ruchowej
    - pojęcie koordynacji ruchowej
    - poziomy koordynacji ruchowej i podział zdolności koordynacyjnych
    - omówienie podstawowych form zajęć przy muzyce do kształtowania koordynacji ruchowej:
    - tep aerobik
    - hi-low combo
    - hight impact
    - low impact
    - funky aerobic
    - tae-bo
    - latino aerobic
    - budowa  i charakterystyka zajęć tanecznych
    · nauka podstawowych kroków i ich połączeń stosowanych w lekcji z choreografią
    · nazwy, wzory kroków i technika ich monitorowania
    · metodyka tworzenia i nauczania choreografii

     
    ZAJĘCIA 6.

    1.Podsumowanie poznanych wiadomości z aerobiku. Doskonalenie poznanych kroków, połączeń i metodyki nauczania w  samodzielnych prowadzeniach mini zajęć ATC
    · doskonalenie poznanych umiejętności w samodzielnej pracy na zajeciach
    · nauka samodzielnego prowadzenia mini zajęć (formy komunikacji, zwrotów, nazewnictwa, rozliczanie ćwiczeń i kroków, samodzielna praca z muzyką)

     

    ZAJĘCIA 7.

    1. Kształtowanie wytrzymałości ogólnej poprzez STEP AEROBIK
    - pojęcie i rodzaje wytrzymałości
    - systemy pomiaru tętna
    - właściwa intensywność treningu rekreacyjnego
    - zasady bezpieczeństwa zajęć na stepie
    · nauka podstawowych kroków stosowanych w step aerobiku
    · metodyka prowadzenia zajęć
     
    ZAJĘCIA 8.

    1. Step a biomechaniczne podstawy ruchu
    - przypomnienie podstawowych wiadomości z treningu aerobowego
    - doskonalenie poznanych wiadomości ze step aerobiku przy pomocy mini prowadzeń
    · doskonalenie poznanych kroków i połączeń na stepie
    · doskonalenie poznanej metodyki zajęć poprzez samodzielną pracę
     
    ZAJĘCIA 9.

    1. Gibkość- formy jej kształtowania-STRETCHING
    - pojęcie gibkości
    - zalety i zasady stretchingu
    - poznanie pojęć : relaksacja, stres, zmęczenie, napięcie mięśniowe,
    ·  ćwiczenia rozciągające na dane grupy mięśniowe stosowane w aerobiku w różnych pozycjach wyjściowych
    ·   ćwiczenia oddechowe

     
    ZAJĘCIA 11

    ·          Doskonalenie kroków bazowych
    ·          Prowadzenie rozgrzewki
    ·          Cueing – doskonalenie
    ·          Prowadzenie podstawowych ćwiczeń w rozgrzewce
    ·          Tworzenie rozgrzewki do różnych form zajęć fitness
    ·          Doskonalenie metodyki nauczania rozgrzewki

     

    ZAJĘCIA 12

    ·          Ćwiczenia wzmacniające: omówienie techniki, wykonywanie ćwiczeń
    ·          Budowa lekcji wzmacniającej
    ·          Rodzaje zajęć wzmacniających
    ·          Intensywność zajęć, obciążenia

     
    ZAJĘCIA 13

    ·          Ćwiczenia wzmacniające: przysiady, wypad, lift
    ·          Ćwiczenia wzmacniające na duże grupy mięśniowe
    ·          Doskonalenie nauczania ćwiczeń wzmacniających
    ·          Nauczanie choreografii, metoda fragmentaryczna
    ·          Doskonalenie metody blokowej w nauczaniu choreografii

     
    ZAJĘCIA 14, 15, 16

    1. Powtórzenie wiadomości praktycznych i teoretycznych z zakresu poznanych form prowadzenia zajęć z aerobiku

    ·          doskonalenie poznanych umiejętności
    ·          uzupełnienie zaległości prowadzeń

     

    ZAJĘCIA 17

    1. Egzamin teoretyczny z zakresu zdobytej wiedzy
    ·   praca własna nad przygotowaniem się do zaliczenia praktycznego

     

    ZAJĘCIA 18

    1. Egzamin praktyczny-zaliczenie opracowanego układu choreograficznego

     

Inne informacje związane z Sport i Edukacja Sportowa

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług. Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek. Zobacz więcej  |