Moduł 1 - Czym jest postawa asertywna?
- Typy ludzkich zachowań ( postawa uległa, postawa agresywna, postawa bierna oraz postawa asertywna).
- Asertywność jako umiejętność egzekwowania własnych praw i szanowania praw innych.
- Prawa regulujące zachowania asertywne.
Moduł 2 - Trening podstawowych zachowań asertywnych
- Sztuka mówienia nie bez poczucia winy.
- Komunikaty "JA" - klucz długofalowego porozumienia.
- Przekonujący język ciała - ćwiczenie postawy, głosu, gestów i mimiki.
- Praktyczne stosowanie technik asertywnych
- "Zdarta płyta"
- "Z treści na proces"
- "Chwila na oddech"
- "Odkładanie na później"
Moduł 3 - Asertywność w kontaktach biznesowych
- Asertywność w kontaktach z przełożonym i w miejscu pracy.
- Asertywna wymiana poglądów i kierowanie dyskusją handlową: umiejętność mówienia NIE.
- Sposoby radzenia sobie z nieuzasadnioną krytyką ze strony klienta, współpracownika, przełożonego.