Kurs - Akademia rysunku - Korespondencyjnie

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem ESKK

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Kurs - Akademia rysunku - Online

  • Cele
    Praktyczny kurs opracowany z myślą o osobach, które chcą nauczyć się rysować, i umożliwiający przygotowanie się do egzaminów wstępnych na studia artystyczne lub architekturę. Opisuje zasady, na jakich opiera się sztuka rysunku i krok po kroku uczy rysowania. Omawia materiały i techniki rysunkowe, zasady tworzenia iluzji głębi oraz rodzaje perspektywy. Umożliwia opanowanie rysowania zgodnie z zasadami kompozycji i pokazuje, jak operować na rysunku światłocieniem. Dostarcza praktycznej wiedzy na temat rysowania martwej natury, pejzażu, portretu oraz postaci z zachowaniem właściwych proporcji ciała.
  • Szczegółowe informacje
    Zalety Kursu
    • przystępny język
    • przydatne porady na temat rysowania
    • bardzo dużo ćwiczeń praktycznych
    • informacje na temat teorii widzenia
    • omówienie historii sztuki na przykładzie konkretnych dzieł
    • kolorowe karty przedstawiające dzieła omawiane w kursie
    • pomoc w rozwijaniu indywidualnego stylu rysowania
    • efektywny system powtórek
    • opieka doświadczonego nauczyciela – mistrza rysunku
    Długośc Kursu i Cena
    • długość kursu: 20 miesięcy (1 pakiet lekcyjny w miesiącu)
    • średni czas nauki: 15-30 minut dziennie
    • opłata za kurs (materiały lekcyjne i opieka nauczyciela)

    Program kursu

        * Zeszyt 1 – Co może być rysunkiem?

          Co to jest iluzja przestrzeni? Walor. Rysunek a iluzja przestrzeni. Układy w iluzji przestrzeni.
          Ograniczenie przestrzenności. Rysunek poza iluzją przestrzeni. Definicja rysunku. Co nie jest
          rysunkiem? Naśladownictwo. Rysowanie z natury i z wyobraźni. Kopiowanie i konstruowanie.

        * Zeszyt 2 – Perspektywy, kontrasty

          Przykłady perspektyw. Zastosowanie perspektywy w rysunku. Analiza rysunku. Perspektywa a
          wyraz dzieła. Trzy wartości. Brak kontrastu. Sposoby łączenia formatów, obiektów.

        * Zeszyt 3 – Punkt, linia, plama, płaszczyzna

          Od punktu do bryły przestrzennej. Multiplikacja (powielenie), zmiana, przestrzenność.
          Przykłady elementów. Rytm. Sposoby tworzenia rytmów. Faktury płaska i przestrzenna.
          Materia. Znaki. Rodzaje kreski. Sposoby rysowania.

        * Zeszyt 4 – Materiały i narzędzia rysunkowe

          Materiały, ślady, narzędzia, oznaki. Rysunek kolorowy dwuołówkowy. Mieszanie barwnika
          białego i czarnego. Techniki rysunkowe a typy kresek. Narzędzie a właściwości kresek:
          szerokość, walor, barwa. Kreska a forma przedstawienia. Przepisy.

        * Zeszyt 5 – Rodzaje kompozycji

          Co to jest kompozycja? Kompozycja otwarta, zamknięta. Kompozycja symetryczna i
          asymetryczna. Kompozycja statyczna i dynamiczna. Kompozycja centralna. Kompozycja luźna i
          zwarta. Inne rodzaje kompozycji. Kontrapost. Rodzaj kompozycji a wyraz dzieła.

        * Zeszyt 6 – Komponowanie rysunku

          Poprawność rysunkowa. Schematy kompozycyjne płaskie i przestrzenne. Obiekt w formacie.
          Obiekt a wyraz kompozycji. Bogactwo środków. Główny bohater. Akcenty. Piękno i harmonia.
          Kanon. Złoty podział i inne układy. Zasada równoważenia. Równowaga kompozycyjna. Ruch i
          równowaga. Płaszczyzna obrazu. Format. Obiekt. Kadr. Środki pomocnicze.

        * Zeszyt 7 – Znaczenie światłocienia

          Kolor, światło, forma. Cechy barwy. Szarości. Diagram barw. Barwy a kolory. Cień, kolor,
          światło. Od cienia rzuconego do błysku. Efekty światłocieniowe. Rejestracja światła i cienia.
         Światło w rysunku. Biele i czernie. Ciepłe i zimne.

        * Zeszyt 8 – Faktura płaska i przestrzenna

          Przedstawienie materii. Iluzja i przestrzeń. Rysunek obiektu a rysunek faktury obiektu. Faktura
          a materia. Draperia. Detal. Tekstury. Collage. Frotage. Materiały i ich oddziaływanie. Sposoby
          otrzymywania faktur. Ilość znaków i śladów.

        * Zeszyt 9 – Historia rysunku

          Tematy i środki rysunkowe w historii rysunku. Obiekt i otoczenie. Brak obecności obiektu. Jeden
          a wiele elementów. Środki rysunkowe a zdobycze naukowe. Rola konturu przedstawienia. Od
          czasów pierwotnych do współczesności – schematy kompozycyjne. Od rysunku dziecka do
          twórczości dojrzałej.

        * Zeszyt 10 – Pejzaż

          Rodzaje pejzażu. Oświetlenie. Plany. Pion – poziom. Perspektywy. Wnętrza i małe
          przestrzenie. Otwarcia. Obserwacje. Najważniejsze formy. Tematy. Pejzaż a postać. Otoczenie
          a obiekt. Historia pejzażu. Naśladownictwo natury. Uprzestrzennienie.

        * Zeszyt 11 – Postać

          Człowiek i jego ślad w otoczeniu. Postać w pejzażu i wnętrzu. Jedna a wiele postaci.
          Perspektywy. Proporcje. Kanony postaci. Szkice postaci. Postać a światło i forma. Akt. Portret.
          Autoprtret. Karykatura. Groteska. Historia przedstawienia postaci. Uprzestrzennienie.

        * Zeszyt 12 – Martwa natura

          Inwentura (wyliczenie) przedmiotów a twórcze przedstawienie. Obiekt jako forma i przedmiot.
          Otoczenie. Skupione – rozproszone. Kontrasty. Najważniejsze formy. Schematy kompozycyjne.
          Komponowanie. Uprzestrzennienie.

        * Zeszyt 13 – Sztuka nieprzedstawieniowa a znalezienie przedmiotu

          Naśladownictwo natury. Impresjonistyczne zgubienie formy. Kubistyczne rozbicie przedmiotu.
          Perspektywa symultaniczna. Abstrakcja geometryczna i biologiczna: orfizm, suprematyzm,
          konstruktywizm, malarstwo gestu, kaligrafia znaku, malarstwo materii. Współczesność. Od
          litery do abstrakcji. Od abstrakcji nowego ujęcia obiektu.

        * Zeszyt 14 – Teoria widzenia

          Wrażenia i spostrzeganie. Wrażenia wzrokowe. Jasność. Powidoki. Kontrasty. Jaskrawość.
          Wrażenie głębi. Spostrzeganie ruchu, kształtu, przestrzeni. Złudzenia i zniekształcenia
          optyczne. Świadoma deformacja.

        * Zeszyt 15 – Twórczość. Struktura i cechy dzieła sztuki

          Nierzeczywiste, nadprzyrodzone, ponadczasowe. Światy niemożliwe między naturą i pamięcią
          a wyobraźnią. Budowa dzieła sztuki. Rola warsztatu. Wszystko jest możliwe przez
          ograniczenia. Kontrast a uporządkowanie. Sposoby odrealnienia. Twórczość a duchowość.
          Duch i materia. Akt twórczy.

        * Zeszyt 16 – Rzuty, przekroje, aksonometria, perspektywa, makietowanie

          Rzuty prostokątne. Przekroje i rzuty. Rzuty aksonometryczne. Perspektywy. Makiety. Od iluzji 
          przestrzeni do przestrzeni. Przedstawienie. Wizualizacja i deformacja. Płaskie i przestrzenne. 
          Obraz brył geometrycznych przedmiotów, wnętrz, budowli architektonicznych.

        * Zeszyt 17 – Zasady perspektywy zbieżnej

          Obraz perspektywiczny. Odległość przestrzenna. Horyzont rysunkowy. Punkty zbiegu i linie
          zbiegu. Rodzaje perspektyw: równoległa, krawędziowa, powietrzna, ukośna i boczna,
          bezpośrednia, pośrednia, wolna, stosowana, z lotu ptaka, żabia, normalna. Rysunek obiektu
          od perspektywy do mapy (rzutu). Od fotografii do abstrakcji.

        * Zeszyt 18 – Konstrukcje perspektywiczne i aksonometryczne

          Podział odcinka w ujęciu geometrycznym i perspektywicznym. Układy w rysunku. Kwadrat, koło,
          sześcian i inne bryły w perspektywie i aksonometrii. Sposoby otrzymywania obrazu
          perspektywicznego. Podobieństwo. Rysunek ornamentu. Oświetlenie. Punkty świetlne dla
          światła słonecznego i sztucznego. Cień własny i rzucony. Skomplikowane konstrukcje.

        * Zeszyt 19 – Elementy zdobnicze

          Historia rozwoju elementów zdobniczych. Elementy zdobnicze zewnętrzne, brzegowe,
          wewnętrzne. Ornamenty, witraże, mozaiki, freski. Techniki ścienne. Charakter materii. Elementy
          płaskie, wypukłe, wklęsłe. Schematy podziału wnętrza i ściany wnętrza. Rysunki detali i
          obiektów. Elementy a forma i światło.

        * Zeszyt 20 – Rysowanie architektury

          Pejzaż a architektura. Rysunek architektury według sposobów, np. efekty światłocieniowe.
          Płaszczyzna, linia, forma. Podłoga, ściana, strop. Wnętrza. Punkty widokowe. Otwarcia.
          Oświetlenie a wygląd obiektów. Pory dnia i roku. Sposoby łączenia elementów podłogi, ściany i
          stropu, zieleni i architektury.



Inne informacje związane z sztuka

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |