Wczesna Interwencja - Pomoc Dziecku i Rodzinie - Studia Podyplomowe - Zaoczne

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Wczesna Interwencja - Pomoc Dziecku i Rodzinie - Studia Podyplomowe - Zaoczne - Warszawa - Mazowieckie

  • Szczegółowe informacje
    Funkcje wczesnej interwencji:
    -           informacyjna- informuje o przebiegu rozwoju dziecka, o możliwościach wspierania rozwoju, o formach pomocy rodzinie;
    -           diagnostyczna- rozpoznanie kliniczne, określenie poziomu funkcjonowania dziecka
    -           stymulacyjna- terapeutyczna- prowadzenie wieloprofilowego usprawniania dziecka.

    Studia interdyscyplinarne - kwalifikacyjne
    1)    Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dn. 3 lutego 2009 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci
    2)    Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli.
    3)    Zgodnie z warunkami kontraktowania usług – świadczeń medycznych przez Narodowy Fundusz Zdrowia w zakresie rehabilitacji medycznej dzieci z zaburzonym rozwojem psychoruchowym.

     Kwalifikacje do pracy w zakresie wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w placówkach:

    1)    na stanowisku pedagoga specjalnego- terapeuty w :  
    -           Ośrodkach wczesnej interwencji,
    -           Specjalistycznych poradniach: rehabilitacji, zdrowia psychicznego, zaburzeń i wad rozwojowych, dziennych ośrodkach rehabilitacji dla dzieci z opóźnieniem rozwoju psychoruchowego,

    2) na stanowisku nauczyciela w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w:
    -      Placówkach edukacyjnych realizujących obowiązek wczesnego wspomagania (poradnie psychologiczno-pedagogiczne, przedszkola, szkoły specjalne)

    Cel studium - przygotowanie kadr w zakresie:
    -           wielospecjalistycznej, kompleksowej, ciągłej pomocy w zakresie diagnozy i rehabilitacji dziecka małego w wieku o-7 lat zagrożonemu niepełnosprawnością lub z wieloraką złożoną niepełnosprawnością , w tym według Modelu INSITE
    -           profilaktyki zaburzeń rozwojowych u dziecka w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym
    -           wspieranie i wspomagania rodziny wychowaniu i rehabilitacji dziecka niepełnosprawnego
    -           organizacji placówek wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania

    Cele szczegółowe:

    1.     Wdrożenie do realizacji programu kompleksowej opieki w postaci:
    -           porad kompleksowo-konsultacyjnych wraz z opracowaniem planu usprawniania
    -           porad terapeutycznych- realizujących program terapeutyczno -edukacyjno-rehabilitacyjny

    2.     pozyskanie umiejętności w zakresie:

    -           wykrywanie i likwidowania, bądź korygowania zaobserwowanych u dziecka nieprawidłowości w rozwoju oraz odpowiedniego dobrania ćwiczeń do jego indywidualnych potrzeb,
    -           zapobieganie nieprawidłowościom rozwojowym, które można określić w trakcie diagnozy funkcjonalnej dziecka i warunków w jakich się ono rozwija,
    -           ustalenia wieloprofilowego programu usprawniania dziecka z wielorakimi niepełnosprawnościami,
    -           wczesnej kompleksowej profilaktyki niepełnosprawności,
    -           przygotowanie w zakresie udzielania pomocy rodzinom w rehabilitacji dziecka w domu oraz świadomym i prawidłowym pielęgnowaniu dziecka,
    -           kształtowanie pozytywnych relacji rodzic- dziecko,
    -           realizacji funkcji wczesnej interwencji,
    -           oddziaływanie w ramach skoordynowanego programu działań: medycznych, psychopedagogicznych, logopedycznych, rehabilitacyjnych, leczniczych
    -           stałe monitorowanie niepełnosprawności- umożliwienie dalszego naturalnego rozwoju oraz zlikwidowanie lub ograniczenie potrzeby stałej pielęgnacji,
    -           wczesna interwencja i przeciwdziałanie sytuacjom kryzysowym związanym z powstaniem niepełnosprawności.

    Informacje dodatkowe o studium podyplomowym :
    Uwagi o realizacji: Plan studium obejmuje - 633 godzin. Zajęcia dydaktyczne realizowane są w blokach tematycznych:

    1)     Medyczne i psychopedagogiczne uwarunkowania rozwoju i zaburzeń rozwojowych.
    2)     Wspieranie i wspomaganie rodziny.
    3)     Diagnoza funkcjonalna i konstruowanie dokumentacji diagnostycznej.
    4)     Metody wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania. (model INSITE)
    5)     Planowanie pracy- konstruowanie indywidualnych wieloprofilowych programów terapeutyczno-edukacyjno- rehabilitacyjnych.
    6)     Organizacja i zarządzenia w placówkach wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania.
    7)     Kurs pierwszej pomocy przedmedycznej pediatrycznej.

    Zajęcia realizowane w formie wykładów, warsztatów, ćwiczeń i konwersatoriów
    - realizowane przez specjalistów z zakresu medycyny, psychologii, pedagogiki specjalnej, rehabilitacji zajmujących się w praktyce kompleksową opieką na dzieckiem w wieku noworodkowym, niemowlęcym i poniemowlęcym. Bloki tematyczne kończą się zajęciami podsumowującymi, mającymi na celu opracowywanie projektów rehabilitacji w poszczególnych fazach realizacji. Zakłada się, że każdy słuchacz pod opieką przeprowadzi i udokumentuje zajęcia przeprowadzone w poradniach wczesnej interwencji. Podstawa zakończenia studium jest zdanie egzaminów, obronienie pracy dyplomowej połączone z prezentacją projektu badawczego.

Inne informacje związane z doradztwo w edukacji

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |