Studia Podyplomowe - Nauczanie predmiotów technicznych i informatyki

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem WSA-Wyższa Szkoła Agrobiznesu w Łomży

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Galeria obrazów

Szczegóły Studia Podyplomowe - Nauczanie predmiotów technicznych i informatyki - W ciągu tygodnia - Łomża - Podlaskie

  • Cele
    Na kierunku edukacja techniczno – informatyczna prowadzone jest kształcenie nauczycieli w ramach specjalności nauczycielskiej na wyższych zawodowych studiach inżynierskich. Program studiów uwzględnia zarówno standardy nauczania dla kierunku edukacja techniczno – informatyczna, jak i standardy kształcenia nauczycieli, określone przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu. Dzięki temu absolwent studiów – równolegle z zawodowymi kwalifikacjami inżynierskimi w zakresie techniczno – informatycznym – uzyskuje przygotowanie do nauczania przedmiotów technicznych i nauczania technologii informacyjnej. Absolwent studiów zawodowych na kierunku edukacja techniczno – informatyczna otrzymuje tytuł zawodowy inżyniera ze specjalnością nauczanie techniki i informatyki. Studia trwają 7 semestrów. Absolwent uzyskuje wykształcenie techniczno – humanistyczne o charakterze interdyscyplinarnym. Podstawę studiów stanowią trzy filary: techniczny, informatyczny i pedagogiczny. Filar techniczny ma charakter mechatroniczny – łączy mechanikę z elektroniką i techniką komputerową w różnych dziedzinach np. w mechanice. Filar informatyczny wyrasta z informatyki i służy komputerowo wspomaganemu rozwiązywaniu problemów w różnych obszarach pracy i życia człowieka. Filar pedagogiczny ukierunkowany jest na rozumienie i projektowanie procesów kształcenia i systemów dydaktycznych. Absolwent specjalności nauczycielskiej jest przygotowany do wykonywania dydaktycznych i wychowawczych zadań szkoły. Potrafi uczyć się oraz organizować i wspierać procesy uczenia się innych. Umie wspierać rozwój osobowości uczniów
  • Praktyki
    TAK
  • Profil słuchacza / wymogi
    Dokumenty: studia stacjonarne i niestacjonarne • podanie (wewnętrzny druk Uczelni) do pobrania w punkcie rekrutacyjnym • kserokopia dowodu osobistego • trzy fotografie (zgodne z wymaganiami jak do dowodu osobistego) oraz fotografia w wersji elektronicznej (format jpg) • orzeczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań do studiowania na kierunku Edukacja Techniczno - Informatyczna • dowód opłaty rekrutacyjnej • świadectwo dojrzałości • świadectwo ukończenia szkoły średniej
  • Tutuł uzyskany
    Inżynier
  • Szczegółowe informacje
    Kierunek Edukacja techniczno-informatyczna
    (studia stacjonarne i niestacjonarne)


     
    Studia I stopnia, tytuł zawodowy inżyniera

    SPECJALNOŚĆ: nauczanie przedmiotów technicznych i informatyki

     

    STUDIA STACJONARNE:

    • 7 semestrów - 2415 godzin

    • 25 dni praktyk ogólnotechnicznych (w Polsce i za granicą!), 8 tygodni praktyk pedagogicznych

     

    STUDIA NIESTACJONARNE:

    • 7 semestrów - 1795 godzin

    • 25 dni praktyk ogólnotechnicznych, 8 tygodni praktyk pedagogicznych

    Sylwetka absolwenta:

    Absolwent uzyskuje wykształcenie techniczno – humanistyczne o charakterze interdyscyplinarnym. Jądro studiów stanowią trzy filary: techniczny, informatyczny i pedagogiczny. Filar techniczny ma charakter mechatroniczny – łączy mechanikę z elektroniką i techniką komputerową w różnych dziedzinach np. w mechanice. Filar informatyczny wyrasta z informatyki i służy komputerowo wspomaganemu rozwiązywaniu problemów w różnych obszarach pracy i życia człowieka. Filar pedagogiczny ukierunkowany jest na rozumienie i projektowanie procesów kształcenia i systemów dydaktycznych.

    Absolwent specjalności nauczycielskiej jest przygotowany do wykonywania dydaktycznych i wychowawczych zadań szkoły. Potrafi uczyć się oraz organizować i wspierać procesy uczenia się innych. Umie wspierać rozwój osobowości uczniów.

    Absolwenci mogą znaleźć zatrudnienie jako:

    ·          nauczyciele przedmiotów technicznych i/lub informatycznych w szkołach podstawowych,                gimnazjach, szkołach ponad gimnazjalnych;

    ·          administrowania i obsługi systemów informatycznych w przemyśle, administracji                                gospodarczej, samorządowej i państwowej, bankowości, programiści tworzący                                komputerowo wspomagane pomoce dydaktyczne;

    ·          obsługi oprogramowania specjalistycznego, stosowanego w przemyśle, szkolnictwie lub                bankowości;

    ·          prac wspomagających projektowanie inżynierskie w przemyśle oraz przemysłowym                        zapleczu badawczym;

    ·          zarządzania zespołami ludzkimi w przemyśle oraz jednostkach gospodarczych.

    Absolwent przygotowany jest do pracy w: małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach przemysłowych, bankowości, administracji gospodarczej, samorządowej i państwowej, zapleczu badawczo – rozwojowym przemysłu a także w szkolnictwie podstawowym, gimnazjalnym i ponad gimnazjalnym.

    Zakres i wymiar przygotowania nauczycielskiego absolwenta jest taki, jak dla studiów magisterskich. Dlatego absolwent, aby uzyskać tytuł magistra i pracować w zawodzie nauczyciela, może kontynuować studia na uzupełniających magisterskich kierunkach technicznych – takich jak informatyka czy automatyka i robotyka – bez potrzeby uzupełniania przygotowania pedagogicznego.

     

     

Inne informacje związane z informatyka

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |