Studia Podyplomowe - Bankowość (Przygotowanie do Egzaminu ECB EFCB) - Zaoczne

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem WSB-Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Studia Podyplomowe - Bankowość (Przygotowanie do Egzaminu ECB EFCB) - Zaoczne - Poznań - Wielkopolskie

  • Cele
    Celem studiów jest przekazanie kompleksowej wiedzy i umiejętności wymaganych do egzaminu na EUROPEJSKI CERTYFIKAT BANKOWCA EFCB. Studia nie tylko przygotowują do egzaminu, ale również umożliwiają zapoznanie się z najnowszymi trendami oraz usługami oferowanymi przez banki, w tym z dynamicznie rozwijającym się sektorem e-bankingu. Słuchacze mają możliwość poszerzenia wiedzy w zakresie tworzenia i realizacji strategii banku - organizacji, jego działalności, operacji bankowych, działalności kredytowej i prawa bankowego.
  • Profil słuchacza / wymogi
    Podyplomowe Studia Bankowości adresowane są do specjalistów z poszczególnych dziedzin bankowości oraz do kadry zarządczej: dyrektorów departamentów, wydziałów, zarówno w centrali, jak i w oddziałach banków. Słuchaczami studiów mogą być pracownicy banków komercyjnych, państwowych, spółdzielczych oraz innych instytucji finansowych, a także osoby, które korzystają z usług banków i pragną zdobyć kwalifikacje w tej dziedzinie.
  • Szczegółowe informacje

    Otoczenie ekonomiczne i monetarne

    • Podstawowe elementy mechanizmu rynkowego - 2 godz.
      popyt, podaż, cena; rynek towarów a rynek finansowy; segmenty rynku finansowego
    • Ekonomiczne aspekty rozwoju bankowości - 2 godz.
    • System bankowy - 20 godz.
      modele sektora finansowego na świecie; polski system bankowy (ewolucja systemu bankowego, struktura systemu bankowego, banki tworzące system bankowy, ich funkcje i zadania); system bankowy w Unii Europejskiej (europejskie systemy bankowe, EURO – wspólna waluta europejska i wymogi jej wprowadzenia, rola Europejskiego Banku Centralnego oraz Europejski System Banków Centralnych); polski sektor bankowy a regulacje unijne
    • Bank jako instytucja - 2 godz.
      definicja banku; rola banku; tworzenie banków

    Relacja klient - produkt

    • Bank jako instytucja rynkowa - 6 godz.
      funkcjonowanie banku: bank – produkt – klient; czynności wykonywane przez bank; czynności bankowe a operacje bankowe (pojęcie operacji bankowych, rodzaje operacji bankowych)
    • Krajowe operacje bankowe - 20 godz.
      rachunki bankowe (pojęcie, rodzaje oraz funkcjonowanie rachunków bankowych); rozliczenia międzybankowe (systemy płatności i rozrachunków w Polsce, Krajowa Izba Rozliczeniowa); formy rozliczeń pieniężnych (rozliczenia gotówkowe i bezgotówkowe); karty płatnicze
    • Operacje zagraniczne - 18 godz.
      prawo dewizowe a operacje zagraniczne; rozliczenia zagraniczne banku komercyjnego jako system; uwarunkowane i nie uwarunkowane formy zapłaty w handlu zagranicznym; formuły handlu zagranicznego 
    • Działalność depozytowa banku - 4 godz.
      depozyty bankowe; rynek międzybankowy; bankowe papiery wartościowe
    • Działalność kredytowa banku - 30 godz.
      współczynnik koncentracji wierzytelności; kredyty bankowe (pojęcie kredytu i umowy kredytowej, pojęcie i badanie zdolności kredytowej, elementy umowy kredytowej, zasady i warunki udzielania kredytów); konsorcjum bankowe; rodzaje kredytów; rezerwy celowe
    • Inne formy finansowania działalności gospodarczej - 30 godz.
      kredyt kupiecki; pożyczki pieniężne; gwarancje i poręczenia bankowe; faktoring; forfaiting; franchising; leasing
    • Sekurytyzacja aktywów - 2 godz.
    • Rynek kapitałowy – podstawowe zagadnienia - 6 godz.
      instrumenty rynku kapitałowego; fundusze inwestycyjne

    Aspekty behawioralne: zarządzanie, marketing i etyka

    • Zarządzanie - 16 godz.
      zarządzanie bankiem (polityka banków komercyjnych, aktywa i pasywa banku komercyjnego); zarządzanie ryzykiem bankowym (ryzyka bankowe, metody i formy zabezpieczania się przed ryzykiem); struktury organizacyjne banków a zarządzanie bankami jako instytucjami (rodzaje struktur organizacyjnych, kompetencje decyzyjne).
    • Marketing bankowy - 8 godz.
      strategia marketingowa banków komercyjnych (analiza otoczenia banku, kształtowanie wizerunku banku, marketingowy system informacji w banku, segmentacja rynku); elementy strategii marketingowej (strategie usług bankowych, produkty oferowane przez bank, polityka cenowa banku, polityka dystrybucji produktów bankowych i promocji, marketing mix, sponsoring w banku) 
    • Etyka - 8 godz.
      dobór kadry i zasady jej funkcjonowania w banku; kultura „bankowa”; pranie pieniędzy; tajemnica bankowa

    Omówienie egzaminu na europejski certyfikat bankowca 4 godz.

    Seminaria 8 godz.

    188 godzin zajęć
    9 miesięcy nauki
    10 zjazdów

Inne informacje związane z bankowość

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |