Home > Kursy i Szkolenia > Prawo Finansowe > Warszawa > Nowe Prawo Konsumenckie w Umowach Finansowych - Seminarium - Warszawa - Mazowieckie

Nowe Prawo Konsumenckie w Umowach Finansowych - Seminarium

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem Warszawski Instytut Bankowości

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Nowe Prawo Konsumenckie w Umowach Finansowych - Seminarium - W ciągu tygodnia - Warszawa - Mazowieckie

  • Szczegółowe informacje
    Co osiągniesz poprzez udział w szkoleniu ?
    • Dowiesz się, czym są: prawo konsumenckie, wzorzec umowny, klauzula abuzywna, nieuczciwa praktyka rynkowa, agresywna praktyka rynkowa, nieuczciwa reklama, bancassurance, ubezpieczenie grupowe, kodeks etyczny, Zasady Dobrej Praktyki Bankowej
    • Nabędziesz umiejętność oceny, czy zapisy umowy rachunku bankowego, kredytu konsumenckiego, umowy o wydanie karty płatniczej, grupowego ubezpieczenia zostały jasno sformułowane we wzorcu i nie wprowadzają konsumentów w błąd.
    • Będziesz potrafił wyjaśnić charakter prawny rejestru klauzul niedozwolonych, prowadzony przez Prezesa UOKiK, skutki stosowania postanowień wzorców umów wpisanych do rejestru
    • Dowiesz się, jakie są obowiązki stron, poprzedzające zawarcie umowy, skutki zaniedbań przy zmianie wzorca umownego w czasie trwania umowy, konsekwencje prawne niezrozumiale sformułowanego wzorca umownego oraz nienależytego wykonania umów bankowych
    • Zidentyfikujesz zamieszczoną we wzorcu, bądź regulaminie klauzulę abuzywną, nieuczciwą praktykę rynkową, niezrozumiale sformułowany wzorzec umowny
    • Będziesz potrafił wskazać i ocenić przykłady naruszeń praw konsumentów przy zawieraniu i wykonywaniu umów bankowych, błędy w umowie, niewłaściwość działania podmiotów współpracujących z bankiem, nienależytą współpracę z organami ochrony konsumentów
    • Zdobędziesz praktyczne umiejętności przygotowania oferty kredytowej, zgodnie z wymogami nowej ustawy o kredycie konsumenckim
    • Dowiesz się, jakie umiejętności powinien posiadać personel, zajmujący się przedkontraktową obsługą kredytobiorców
    • Poznasz obowiązki banków, wynikające z ustawy o kredycie konsumenckim i z Rekomendacji "S" i "T"
    Komu polecamy szkolenie ?
    • Opiekunom/doradcom klienta w bankach
    • Osobom, zajmującym się obsługą rachunków bankowych, udzielaniem kredytów
    • Pracownikom obsługi prawnej, kontroli wewnętrznej i audytu
    Jak długo trwa ?
    2 dni (16 godz. dydaktycznych)

    Jak przebiegają zajęcia ?

    Zajęcia prowadzone są w formie wykładu, połączonego z dyskusją i analizą przykładów z praktyki bankowej. Zanalizowanie podczas zajęć licznych przykładów nienależytego działania banków, stanowiących podstawę m.in. skarg arbitrażowych oraz działań podejmowanych przez nadzorców, pozwoli na analizę regulacji funkcjonujących w banku i wnioski doskonalące.

    Jaki jest zakres tematyczny szkolenia ?

    Nieuczciwe praktyki rynkowe
    • Zasady przygotowania propozycji nabycia produktu i reklamy dla "przeciętnego konsumenta" banku według ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym
      • Definicje
      • Sposób i formy przekazania informacji istotnych dla przeciętnego konsumenta
      • Bankowość internetowa
    • Charakterystyka niedozwolonych działań i zaniechań banków przy składaniu propozycji nabycia produktu
    • "Czarne praktyki rynkowe" i agresywne praktyki rynkowe - omówienie, które praktyki określone w ustawie dotyczą działalności banków (zgodnie z wytycznymi UOKiK)
    • Charakter prawny bankowych kodeksów etycznych
    • Podstawowe zasady reklamy określone w:
      • Zasadach reklamowania usług bankowych wydanych przez KNF
      • Kodeksie Etyki Reklamy
      • Zasadach Dobrej Praktyki Bankowej
      • Kanonie Dobrych Praktyk Rynku Finansowego
      • Zasadach dobrej praktyki w zakresie informowania o przynależności do obowiązkowego systemu gwarantowania
      • Zasadach w zakresie informowania klientów o swojej sytuacji ekonomiczno - finansowej
      • Rekomendacji w zakresie dobrych praktyk na polskim rynku bancassurance w zakresie ubezpieczeń ochronnych powiązanych z produktami bankowymi
    • Najczęstsze błędyw w reklamach i analiza przykładów reklam finansowych - z praktyki
    • Orzecznictwo sądowe, decyzje UOKiK i KNF oraz Rady Reklamy, dotyczące reklam usług finansowych
    Zasada swobody zawierania umów w kontekście ochrony praw konsumenta
    • Prawne znaczenie ogólnych warunków umów i regulaminów
      • Obowiązki stron poprzedzające zawarcie umowy
      • Zmiana wzorca umownego w czasie trwania umowy - skutki zaniedbań
      • Zasady doręczania i zmiany ogólnych warunków ubezpieczenia
      • Zawiłości ogólnych warunków umów i regulaminów a prawo konsumentów do rzetelnej informacji - konsekwencje prawne dla stron umowy
    • Skutki nieumieszczenia koniecznych postanowień w umowach, bądź umieszczenia niejasnych lub niepełnych postanowień umownych, w tym:
      • Nieważność postanowienia umownego
      • Sankcja kredytu darmowego
      • Roszczenie odszkodowawcze
      • Żądanie unieważnienia umowy
      • Żądanie zaniechania danej praktyki
      • Żądanie usunięcia skutków uchybienia
      • Złożenie oświadczenia odpowiedniej treści i w odpowiedniej formie
      • Zapłata nawiązki
    • Klauzule abuzywne
      • Charakter prawny Rejestru klauzul niedozwolonych prowadzonego przez Prezesa UOKiK
      • Skutki stosowania postanowień wzorców umów, które zostały wpisane do rejestru
      • Orzecznictwo sądowe i arbitrażowe dotyczące klauzul niedozwolonych oraz nieuczciwych praktyk rynkowych
    • Prawo konsumenckie w orzecznictwie sądów, Sądu Najwyższego, UOKiK, Arbitra Bankowego
    • Raporty Prezesa UOKiK I Rzecznika Ubezpieczonych
    • Naruszenie praw konsumenckich przez podmioty współpracujące z bankami a odpowiedzialność banków
    Umowy bankowe zawierane z konsumentami
    • Obligatoryjne i fakultatywne postanowienia umów:
      • rachunku bankowego
      • kredytu
      • o wydanie karty płatniczej
      • umowy "dołączone" do umowy głównej
      • inne umowy bankowe
    Kredyt konsumencki - nowe regulacje prawne
    • Standardowy Europejski Arkusz Informacyjny
    • Asysta przedkontraktowa
    • Treść i forma umowy o kredyt konsumencki
    • Obowiązek badania zdolności kredytowej
    • Zasady korzystania z baz danych
      • Zasady korzystania z wewnętrznych baz danych
      • Zasady korzystania z zewnętrznych baz danych
      • Informacja dla konsumentów o skorzystaniu z bazy danych
    • Szczególne uprawnienia kredytobiorców
      • Prawo do odstąpienia od umowy
      • Prawo do przedterminowej spłaty kredytu
      • Sankcja kredytu darmowego (charakter prawny sankcji; termin skorzystania z uprawnienia przez kredytobiorców; zasady rozliczeń)
    Kredyty hipoteczne - nowe regulacje
    • Standardowy Europejski Arkusz Informacyjny dla kredytów hipotecznych
    • Forma i treść umowy
    • Wyłączenie niektórych uprawnień kredytobiorców
    Kredyty w ROR - nowe regulacje

Inne informacje związane z Prawo Finansowe

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług. Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek. Zobacz więcej  |   X