Studia Podyplomowe-Kwalifikacyjno – Metodyczne Studia Nauczania Języka Angielskiego - Zaoczne

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Studia Podyplomowe-Kwalifikacyjno – Metodyczne Studia Nauczania Języka Angielskiego - Zaoczne - Warszawa - Mazowieckie

  • Cele
    Zapewnienie przygotowania pedagogiczno-metodycznego do nauczania języka angielskiego; zdobycie wiedzy i umiejętności praktycznych z dziedziny psychologii, pedagogiki, dydaktyki ogólnej, metodyki nauczania i technologii informacyjnej; nabycie umiejętności obserwacji, analizy, planowania i prowadzenia procesu dydaktycznego; uzyskanie uprawnień do nauczania języka angielskiego we wszystkich typach szkół i kursów (w połączeniu z poświadczeniem kwalifikacji językowych przewidzianym przepisami).
  • Praktyki
    150 godzin
  • Profil słuchacza / wymogi
    Adresatami podyplomowych studiów kwalifikacyjno-metodycznych nauczania języka angielskiego mogą być następujące osoby: 1. Absolwenci studiów licencjackich lub magisterskich o specjalności innej niż filologia angielska legitymujący się poświadczeniem kwalifikacji językowych wymaganych prawem, a zainteresowani uzyskaniem pełnych uprawnień do nauczania języka angielskiego we wszelkich typach szkół i kursów: *CAE (Certificate in Advanced English) z oceną A, B lub C *CPE (Cambridge Proficiency English) z oceną A, B lub C *TOEFL z oceną powyżej 213 (dawne 550 testu; 4,5 z pracy pisemnej - TWE i najmniej 50 pkt z egzaminu ustnego - TSE). 2. Absolwenci studiów licencjackich lub magisterskich o specjalności innej niż filologia angielska nie legitymujący się odpowiednim certyfikatem językowym, a zainteresowani uzyskaniem pełnych uprawnień do nauczania języka angielskiego we wszelkich typach szkół i kursów, pod warunkiem samodzielnego uzyskania poświadczenia wymaganych prawem kwalifikacji językowych: *CAE (Certificate in Advanced English) z oceną A, B lub C *CPE (Cambridge Proficiency English) z oceną A, B lub C *TOEFL z oceną powyżej 213 (dawne 550 testu; 4,5 z pracy pisemnej - TWE i najmniej 50 pkt z egzaminu ustnego - TSE). 3. Absolwenci studiów licencjackich lub magisterskich o specjalności innej niż filologia angielska nie legitymujący się odpowiednim certyfikatem językowym, zainteresowani uzyskaniem wiedzy i umiejętności pedagogiczno-metodycznych nauczania języka angielskiego, nie planujący nauczania w systemie oświaty. 4. Absolwenci licencjackich lub magisterskich studiów filologicznych (filologia angielska lub lingwistyka stosowana w zakresie języka angielskiego) nie legitymujący się posiadaniem uprawnień do nauczania (np. absolwenci specjalizacji biznesowej, translatorycznej czy kulturoznawczej) zainteresowani uzyskaniem uprawnień do nauczania języka angielskiego. 5. Absolwenci licencjackich lub magisterskich studiów filologicznych (filologia angielska lub lingwistyka stosowana w zakresie językaangielskiego) posiadający pełne uprawnienia do nauczania, a zainteresowani podniesieniem poziomu wiedzy i umiejętności z zakresu dydaktyki ogólnej, metodyki nauczania, pedagogiki, psychologii, emisji głosu i technologii informacyjnej w nauczaniu.
  • Szczegółowe informacje
    Studia Podyplomowe
    Kwalifikacyjno – Metodyczne Studia Nauczania Języka Angielskiego


    Studia są prowadzone pod auspicjami Instytutu Filologii Angielskiej Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej
     
    Tematyka i organizacja zajęć: Program obejmuje 330 godzin zajęć dydaktycznych, realizowanych w formie interaktywnych wykładów, seminariów, ćwiczeń i zajęć e-learningowych, oraz 150 godzin praktyk pedagogicznych. Program studiów podyplomowych realizuje wytyczne określone w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 września 2004 r. w sprawie standardów kształcenia nauczycieli (załącznik Standardy kształcenia nauczycieli na studiach wyższych zawodowych, uzupełniających studiach magisterskich, jednolitych studiach magisterskich oraz studiach podyplomowych). Tematyka zajęć określona przez ww. Rozporządzenie obejmuje następujące obszary:

    *Psychologia: psychologia procesu uczenia się, różnice indywidualne w procesie uczenia się, radzenie sobie ze stresem, zapobieganie konfliktom i ich rozwiązywanie;
    *Pedagogika: współczesne tendencje w europejskiej polityce oświatowej, diagnoza pedagogiczna, problemy wychowawcze we współczesnej szkole, rozwój zawodowy nauczyciela, przeciwdziałanie niepowodzeniom szkolnym, praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych;
    *Dydaktyka przedmiotowa: teorie uczenia się i nauczania języków obcych, techniki nauczania sprawności językowych, techniki nauczania elementów języka, integracja międzyprzedmiotowa, rozwijanie kompetencji interkulturowej, autonomia ucznia i strategie uczenia się, ocena osiągnięć ucznia, obserwacja lekcji, planowanie kursu i lekcji, analiza i opracowanie materiałów dydaktycznych;
    *Przedmioty dodatkowe: elementy kultury krajów anglojęzycznych, elementy historii krajów anglojęzycznych, prezentacja projektów własnych;
    *Przedmioty uzupełniające: emisja głosu, technologia informacyjna;
    *Praktyki pedagogiczne: praktyka obserwacyjna, praktyka metodyczna.

    Warunki ukończenia studiów: aktywne uczestnictwo w zajęciach (wykładach, ćwiczeniach i e-learningu), uzyskanie ocen pozytywnych z zaliczeń oraz egzaminów przewidzianych w programie studiów odbycie praktyk pedagogicznych przewidzianych w programie studiów potwierdzonych zaświadczeniami ze szkół oraz uzyskanie pozytywnej oceny dokumentacji praktyki uzyskanie pozytywnej oceny własnego projektu dydaktycznego zrealizowanego w trakcie praktyki

    Kadra nauczająca: Kierownikiem studiów jest dr Jarosław Krajka.
    Jarosław Krajka - doktor nauk humanistycznych, adiunkt w Katedrze Dydaktyki Języków Obcych Instytutu Filologii Angielskiej SWPS oraz adiunkt w Zakładzie Lingwistyki Stosowanej Instytutu Germanistyki UMCS w Lublinie. Pracował jako nauczyciel języka angielskiego w różnych typach szkół oraz wykłada przedmioty kształcenia glottodydaktycznego na SWPS w Warszawie, UMCS w Lublinie, WSHE w Łodzi. Autor monografii naukowej English Language Teaching in the Internet-Assisted Environment oraz wielu artykułów naukowych i popularnonaukowych z zakresu nauczania języków obcych wspomaganego komputerowo.
     
    Prowadzący zajęcia to doświadczeni wykładowcy Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej, Uniwersytetu Warszawskiego i innych instytucji, nauczyciele-praktycy i lektorzy.

    Czas trwania: 3 semestry, 330 godzin zajęć oraz 150 godzin praktyk. Studia odbywają się co dwa tygodnie, w sobotę i w niedzielę.

    Dokument ukończenia studiów: Absolwenci otrzymują, przewidziane ustawą, świadectwo ukończenia Studiów Podyplomowych w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej. Dyplom poświadcza posiadanie przygotowania pedagogiczno-metodycznego do nauczania języka angielskiego i w połączeniu z poświadczeniem kwalifikacji językowych (dyplom licencjacki lub magisterski filologii angielskiej lub lingwistyki stosowanej, lub certyfikat językowy przewidziany stosownymi przepisami) daje uprawnienia do nauczania języka angielskiego we wszystkich typach szkół.

Inne informacje związane z nauczanie języków obcych

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |